dc.contributor.author |
Συνοδινός, Άγγελος
|
el |
dc.contributor.author |
Synodinos, Angelos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-10-03T09:16:25Z |
|
dc.date.available |
2022-10-03T09:16:25Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55829 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23527 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
SUMPs |
en |
dc.subject |
ΣΒΑΚ |
el |
dc.subject |
Urban mobility |
en |
dc.subject |
Αστική κινητικότητα |
el |
dc.title |
Η αξία των ΣΒΑΚ στη βελτίωση της αστικής κινητικότητας |
el |
dc.title |
The value of SUMPs in improving urban mobility |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Η αποτελεσματική κατάρτιση ενός ΣΒΑΚ θα πρέπει αδιαμφισβήτητα να λαμβάνει υπόψη της τις απόψεις των πολιτών, αλλά και τους προβληματισμούς και τις ανάγκες τους που αφορούν στην κινητικότητα της πόλης τους. Έτσι, μέσα από έρευνες δεδηλωμένης προτίμησης, μπορεί να προκύψουν κατευθυντήριες γραμμές για την κατάρτιση του ΣΒΑΚ κάθε πόλης.
Από την συγκεκριμένη έρευνα προέκυψε, πως για τις εξεταζόμενες περιοχές της Αττικής και για το συγκεκριμένο ηλικιακό σύνολο, οι επικρατέστεροι τρόποι μετακίνησης είναι με αυτοκίνητο, πεζοί, με ποδήλατο, με δίκυκλο, με σχολικό λεωφορείο .
Από την έρευνα ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τάσεις του συνόλου. Αναλυτικά προκύπτει πως:
Το κοινό τείνει να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στις υποχρεωτικές για αυτό δραστηριότητες (εκπαίδευση και αγορά αγαθών). Απόδειξη αυτού αποτελούν τα ποσοστά 60% και 68% του συνόλου, τα οποία χρειάζονται από 5 ως 10 λεπτά για τις συγκεκριμένες πεζές μετακινήσεις.
Ανεξαρτήτου επιλεγμένου ατομικού τρόπου μετακίνησης (εξαιρείται η μετακίνηση με σχολικό), η μετακίνηση από και προς τον χώρο εκπαίδευσης δεν υπερβαίνει τα 10 λεπτά με ποσοστά που κυμαίνονται από 79 ως 90.81 %.
Το κοινό τείνει να καλύπτει ακόμη και μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια, μεγαλύτερες των 20 λεπτών, προκειμένου να φτάσει σε επιθυμητές προαιρετικές δραστηριότητες όπως άθληση και διασκέδαση. Συγκεκριμένα το 52% και 57 % περπατά πάνω από 20 λεπτά προκειμένου να φτάσει στον επιθυμητό χώρο άθλησης ή διασκέδασης αντίστοιχα.
Το κοινό είναι θετικά προσκείμενο προς την χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης με το συντριπτικό ποσοστό του 86% (έναντι 14%) .
Επιπρόσθετο ενδιαφέρον έχει η εξαιρετικά κακή άποψη των χρηστών για τις εφιστάμενες παροχές του δικτύου. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο το 6-9%, δηλώνει πολύ ικανοποιημένο με τις υφιστάμενες υποδομές και την παρεχόμενη από αυτές ασφάλεια. Στον αντίποδα το 59-72 % να δηλώνει από λίγο ως καθόλου ικανοποιημένο. |
el |
heal.classification |
Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-03-10 |
|
heal.abstract |
Η προσπάθεια για δημιουργία βιώσιμων αστικών περιοχών επικεντρωμένες στον άνθρωπο αποτελεί μια μακροχρόνια και πολυσκελής διαδικασία. Απαιτεί τη συνέργεια πολλών φορέων αλλά και των ίδιων των πολιτών στη διαμόρφωση του πλαισίου που θα αναπτυχθούν οι δράσεις υλοποίησης του σχεδίου σύγχρονης αστικής κινητικότητας.
Ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να συνυπολογιστεί στον σχεδιασμό είναι η μετακίνηση του μαθητικού πληθυσμού από και προς τα σημεία ενδιαφέροντος που επηρεάζει τη συνολικότερη λειτουργία της κυκλοφοριακής ροής εντός του αστικού ιστού. Ο χρόνος που απαιτείται για τις διάφορες μετακινήσεις σε συνδυασμό με τον τρόπο επιλογής πραγματοποίησης αυτής, η συχνότητα που γίνονται οι μετακινήσεις καθημερινά είναι μερικά από τα στοιχεία που συλλέγονται στην παρούσα έρευνα προκειμένου να αποτυπωθεί η σημερινή εικόνα μαθητικής κινητικότητας. Για τον σκοπό αυτόν διενεργήθηκε έρευνα με ερωτηματολόγιο σε επιλεγμένους αντιπροσωπευτικούς δήμους της Αττικής, που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά αστικού σχεδιασμού και που αποτελούν περιοχές αυξημένης πυκνότητας πληθυσμού. Το ερωτηματολόγιο διαρθρώθηκε με τρόπο που να διευκολύνει τις απαντήσεις κυρίως των μαθητών αλλά και των συνοδών τους.
Τα αποτελέσματα κατέδειξαν την τάση του μαθητικού πληθυσμού να χρησιμοποιεί εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης (περπάτημα ,ποδήλατο), παρόλο τις δυσκολίες που προκαλεί το υπάρχον αστικό περιβάλλον. Με δεδομένο την τάση αυτή και την καταγραφή των αναγκών των μαθητών αλλά και των άλλων πληθυσμιακών κατηγοριών μέσα από μελλοντικές έρευνες, θα πρέπει να αποτελούν τη βάση που θα στηριχτεί ο μελλοντικός σχεδιασμός αστικής κινητικότητας που θα έχει σαν επίκεντρο τον άνθρωπο, τις σύγχρονες ανάγκες του και την απαίτηση ενός αειφόρου αστικού δικτύου. |
el |
heal.abstract |
The effort to create sustainable human-centered urban areas is a long and complex process. It requires the synergy of many government agencies and citizens themselves in shaping the framework in which the actions for the implementation of the modern urban mobility plan will be developed.
An important factor to be taken into account in the planning is the movement of the student population to and from the points of interest, which affects the overall functioning of traffic flow within the urban fabric. The time required for the different movements in combination with the choice of how to make this movement, the frequency with which the movements are made on a daily basis, are some of the data collected in this research in order to capture the current picture of student mobility. For this purpose, a questionnaire survey was conducted in selected representative municipalities of Attica, which have similar urban planning characteristics and which are areas of increased population density. The questionnaire was structured in a way that facilitated the responses mainly from students and their escorts.
The results showed the tendency of the student population to use alternative modes of transport (walking, cycling), despite the difficulties caused by the existing urban environment. Given this trend and the recording of the needs of students and other population categories through future surveys, they should form the basis for future urban mobility planning that focuses on people, their modern needs and the requirement of a sustainable urban network. |
en |
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Kepaptsoglou, Konstantinos |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
50 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|