heal.abstract |
Αναμφισβήτητα, η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για την εξέλιξη και την επιτυχία ενός οργανισμού. Η εκπαίδευση αποτελεί μια από τις βασικότερες λειτουργίες της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων. Στη σημερινή εποχή, όπου οι εξελίξεις στο οικονομικό, τεχνικό, κοινωνικό, πολιτικό και πολιτιστικό περιβάλλον είναι ραγδαίες, η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και αναγκαία. Ιδιαίτερα στην περίπτωση της Πολεμικής Αεροπορίας, η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει το κλειδί για την βέλτιστη λειτουργία της και την επιτυχή ολοκλήρωση των στόχων της. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αρχικά να περιγράψει τις τρείς μορφές εκπαίδευσης την Τυπική, Μη Τυπική και Άτυπη και να μελετήσει έπειτα πώς αυτές εφαρμόζονται στην Πολεμική Αεροπορία ως μελέτη περίπτωσης (case study), σύμφωνα με
δευτερογενή στοιχεία που θα αντληθούν από ηλεκτρονικές πηγές και έπειτα να διεξαχθεί έρευνα σε έναν δημόσιο οργανισμό αντίστοιχο σε οργανωτική δομή με αυτόν της Π.Α, προκειμένου να διερευνηθεί ο βαθμός της συμβολής των τριών ειδών εκπαίδευσης στην εργασιακή απόδοση των στελεχών. Αναλυτικότερα, η διπλωματική διατριβή αποτελείται από δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων και στις λειτουργίες της και πώς αυτή βρίσκει εφαρμογή στην Πολεμική Αεροπορία, αφού πρώτα αναλυθεί η αποστολή της, οι
ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν καθώς η οργανωτική και διοικητική της σύνθεση. Στη συνέχεια μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναλύεται η εκπαίδευση και συγκεκριμένα οι
τρείς μορφές της Τυπική, Μη Τυπική και Άτυπη Εκπαίδευση. Το ‘Α μέρος εστιάζει ουσιαστικά στις τρείς μορφές εκπαίδευσης και πώς αυτές βρίσκουν εφαρμογή στην Πολεμική
Αεροπορία σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές πηγές της Π.Α και την Ελληνική Νομοθεσία.
Περιγράφει το ισχύον σύστημα εκπαίδευσης, την αναγκαιότητα του καθώς και τις ιδιαιτερότητες του. Παράλληλα, αναφέρεται στην εργασιακή απόδοση και πώς αυτή επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες. Το Β’ μέρος της παρούσας εργασίας περιλαμβάνει το ερευνητικό κομμάτι. Για την έρευνα επιλέχθηκε ένας δημόσιος οργανισμός της Ελλάδος, ο οποίος έχει αντίστοιχη οργανωτική
δομή με αυτόν της Π.Α και χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο απαντήθηκε αποκλειστικά από εργαζόμενους του εν λόγω οργανισμού. Τα αποτελέσματα της καταδεικνύουν θετικό βαθμό συσχέτισης μεταξύ της εκπαίδευσης και της εργασιακή
απόδοση των στελεχών. Εν κατακλείδι, παρατίθενται συμπεράσματα και προτάσεις για βελτίωση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος της Ελληνικής Επικράτειας με
απώτερο σκοπό τη μετατροπή του σε ένα αποτελεσματικό, ποιοτικό, σύγχρονο και ευέλικτο εκπαιδευτικό σύστημα που προετοιμάζει κατάλληλα τον άνθρωπο για να ανταποκριθεί σε ένα
εργασιακό περιβάλλον καθώς και προτάσεις βελτίωσης του οργανισμού που επιλέχθηκε. |
el |