dc.contributor.author | Βλάχος, Μάρκος | el |
dc.contributor.author | Vlachos, Markos | en |
dc.date.accessioned | 2022-10-14T12:31:05Z | |
dc.date.available | 2022-10-14T12:31:05Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55945 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23643 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πικιώνης | el |
dc.subject | Σίντλερ | el |
dc.subject | Ρασιοναλισμός | el |
dc.subject | Μοντέρνο Κίνημα | el |
dc.subject | Διεθνές στυλ | el |
dc.subject | Πλάτων | el |
dc.subject | Χώρα | el |
dc.subject | Βάθος | el |
dc.subject | Pikionis | en |
dc.subject | Schindler | en |
dc.subject | Rationalism | en |
dc.subject | Modern movement | en |
dc.subject | International style | en |
dc.subject | Plato | en |
dc.subject | Chora | en |
dc.subject | Depth | en |
dc.title | Πικιώνης – Schindler: επιστροφή στην ‘χώρα’ του μοντέρνου | el |
dc.title | Pikionis – Schindler: return to modern "chora" | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture -- Composition, proportion, etc. | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-09-19 | |
heal.abstract | Το Μοντέρνο Κίνημα συνδέθηκε με τις έννοιες του Ρασιοναλισμού και του Φονξιοναλισμού. Ο Πλατωνικός όρος ‘Χώρα’, αποτέλεσε αφορμή για πολλούς επιστήμονες, να προσπαθήσουν να επαναφέρουν αυτό που είχε χαθεί με το Ρασιοναλισμό, ως απόρροια της λογοκρατικής παράδοσης της Δυτικής Επιστήμης. Στην αρχιτεκτονική αυτό εκφράστηκε, κυρίως μέσω της σειράς εκδόσεων, με κύριο επιμελητή τον Alberto Pérez-Gómez με τίτλο «Chora: Intervals in the Philosophy of Architecture.» Η ‘Χώρα’, το τρίτο γένος στην οντολογία του Πλάτωνα, αποτελεί το ενδιάμεσο μεταξύ των Ιδεών και των Αισθητών, ενώ διατηρώντας την αυτονομία της επιλύει το πρόβλημα επικοινωνίας των δύο. Η εργασία βασιζόμενη στο γεγονός ότι το βασικό χαρακτηριστικό της Χώρας είναι η έννοια του βάθους, προσπαθεί να μελετήσει το έργο των Πικιώνη και Schindler την περίοδο του Μεσοπολέμου μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ’50, όταν το Μοντέρνο Κίνημα μεσουρανούσε υπό την Κεφαλίδα ‘Διεθνές Στυλ’. Κοινή τους βάση φαίνεται να αποτέλεσε και το έργο του Γερμανού θεωρητικού August Schmarsow, ο οποίος μέσω της θεωρίας του ‘Raumgestaltung’, πραγματοποίησε μια τομή στην έννοια του Χώρου, αποκόπτοντάς τον πλέον από την θεώρηση ότι ήταν το κενό που δημιουργούταν από τις κτιριακές μάζες. Αντίθετα έπρεπε να γίνεται αντιληπτός ως η ουσία της αρχιτεκτονικής δημιουργίας, εκφρασμένος μέσω της έννοιας του βάθους. Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει πώς οι δύο αρχιτέκτονες, βασιζόμενοι στην έννοια του βάθους και την αρχιτεκτονική του έκφραση, προσπάθησαν να ξεφύγουν από το ρασιοναλιστικό πνεύμα της εποχής τους και να επαναφέρουν την ‘μεταφυσική’ διάσταση της αρχιτεκτονικής. | el |
heal.abstract | The Modern Movement was associated with the terms of Rationalism and Functionalism. The Platonic term ‘Chora’, was the triggering effect for many researchers to make an effort and restore what had been lost with Rationalism, as an aftereffect of the Western Science’s logocentric tradition. In the architectural field, this was reflected mainly by a series of publications, edited by Alberto Pérez-Gómez and titled «Chora: Intervals in the Philosophy of Architecture.». ‘Chora’, the third genre in the Platonic ontology, constitutes the mediator between Ideas (Being) and Sensibles (Becoming), while preserving its autonomy thus solving the problem of interaction between them. This research, based on the fact that Chora’s main attribute is the concept of depth, examines the work of Pikionis and Schindler during the period of Interwar until the beginning of the 1950’s, when the Modern Movement culminated under the title of ‘International Style’. A common ground for both architects seems to be the work of German theoretician August Schmarsow, who by introducing his theory of ‘Raumgestaltung’, made a breakthrough in the concept of Space, which was then detached from the notion of simply being the leftover between the building mass. On the contrary, ever since it must grasped as the essence of architectural creation, and perceived through the concept of depth. The objective of this research is to bring light to the effort of the two architects, to escape the rationalistic spirit of their era and reestablish architecture’s metaphysical dimension, based on the expression of depth in the architectural work. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: