dc.contributor.author |
Στροβολίδου, Ιωάννα
|
el |
dc.contributor.author |
Δημόπουλος, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Dimopoulos, Konstantinos
|
en |
dc.contributor.author |
Strovolidou, Ioanna
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-10-18T12:50:56Z |
|
dc.date.available |
2022-10-18T12:50:56Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55962 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23660 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Χώροι ταφής |
el |
dc.subject |
Χώροι καύσης |
el |
dc.subject |
Χώρος |
el |
dc.subject |
Χρόνος |
el |
dc.subject |
Κοιμητήρια |
el |
dc.subject |
Αποτεφρωτήρια |
el |
dc.subject |
Place |
en |
dc.subject |
Time |
en |
dc.subject |
Cemeteries |
en |
dc.subject |
Crematoriums |
en |
dc.subject |
Burials |
en |
dc.title |
Ο χώρος και ο χρόνος στο μεταίχμιο δύο κόσμων: από την επίγεια στην εναέρια ταφή στον δυτικό πολιτισμό |
el |
dc.title |
Space and time at the edge of two worlds: from terrestrial to aerial burial in western civilization |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Cemeteries |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
free |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-06-24 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία σκοπό έχει να ερμηνεύσει την βιωματική έκφραση των χώρων αποχωρισμού στον δυτικό πολιτισμό. Ο από-χαιρετισμός και ο από-χωρισμός περιγράφουν την χωρική έκφραση της τελευταίας στιγμής με τον νεκρό, είτε αυτή
συντελείται μέσω μιας τελετής σε έναν χώρο ταφής είτε σε έναν χώρο καύσης. Το άτομο ανέκαθεν αντιλαμβάνεται το περιβάλλον που ζει μέσω των αισθήσεών του, αποκτώντας συνήθειες, ήθη, έθιμα, μνήμες. Μέσω της νοημοσύνης και του αυτοπροσδιορισμού του αποκτά συναισθήματα. Η ύπαρξή του στον χώρο, μέσα στον
χρόνο, δηλαδή το διάστημα που ζει στον αντιλαμβανόμενο από τις αισθήσεις τόπο, του επιτρέπουν να αισθάνεται ένα χώρο οικείο, απρόσιτο, τρομακτικό, ήρεμο, κρύο, θερμό. Tις προσλαμβάνουσες από την ύπαρξή του τις υιοθετεί περιγράφοντας και τον θάνατο, δίνοντας απαντήσεις καθησυχασμού ή αναστάτωσης μέσω της εμπειρίας της ζωής. Συνεπώς, η θρησκευτική και κοινωνική άποψη ανέκαθεν τοποθετεί την κατάσταση μετά θάνατον σε όχι γνωστους - από τον κόσμο των ζωντανών – χώρους.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, στο μεταίχμιο ζωής και θανάτου, στη φάση του “αποχαιρετισμού” οικειοποιούμαστε την
ιδέα του θανάτου. Ουτοπικά και πέρα των κοινωνικών και θρησκευτικών πεποιθήσεων, αποτυπώνονται απόψεις και έννοιες
για τον θάνατο ώστε να τονιστεί εκούσια ή ακούσια η ματαιότητα την ζωής, όπως το αιώνιο ή το άπειρο σε αντιδιαστολή με
το εφήμερο και ορισμένο της ζωή.Ο χώρος και ο χρόνος αποτελούν τους βασικούς άξονες διερεύνησης του
μεταίχμιου που αναλύεται στην παρούσα εργασία. Η τροφοδότηση του ανθρώπινου φαντασιακού γύρω από την ζωή και το θάνατο αλλά και του τοπιακού που λαμβάνουν χώρα οι πρακτικές ταφής, οδηγούν σε μια ταυτότητα απόλυτα συνδεδεμένη με το δίπολο ζωής - θανάτου |
el |
heal.abstract |
The purpose of this dissertation is to interpret the
experiential expression of spaces of separation in
Western culture. Farewell and separation describe the
spatial expression of the last moment with the
deceased, whether this is done through a ceremony in
a burial ground or a cremation ground. The person
always perceives the environment they live in through
their senses, acquiring habits, customs, memories.
Through their intelligence and self-determination they
acquire feelings. Their existence in space, in time, i.e.
the time they live in the place perceived by their
senses, allows them to feel a familiar, inaccessible,
frightening, calm, cold, warm space. They adopt those
things from their existence by describing death as well, giving answers of reassurance or disturbance through
the experience of life. Therefore, the religious and
social view has always placed the state after death in
not unknown - from the world of the living - spaces. At
a second level of reading, at the junction of life and
death, in the phase of "farewell" we appropriate the
idea of death. Utopian and beyond social and religious
beliefs, views and concepts about death are captured
in order to intentionally or unintentionally emphasize
the futility of life, such as the eternal or the infinite in
contrast to the ephemeral and certain of life. Space
and time are the main axes of investigation of the postmortem that is analyzed in this work. The feeding of the
human imagination around life and death, as well as
the landscape where burial practices take place, lead
to an identity completely connected to the life-death
dichotomy |
en |
heal.tableOfContents |
ΜΕΡΟΣ Α |
el |
heal.tableOfContents |
Α1. Εισαγωγή......................................................................................5 |
el |
heal.tableOfContents |
Α2. Αντικείμενο Εργασίας ...................................................................6 |
el |
heal.tableOfContents |
ΜΕΡΟΣ Β...........................................................................................8 |
el |
heal.tableOfContents |
Β1. Θρησκείες και καύση νεκρού ως βασικός τρόπος ταφής............10 |
el |
heal.tableOfContents |
Β2. Θρησκείες και ενταφιασμός νεκρού ως βασικός τρόπος ταφής..13 |
el |
heal.tableOfContents |
ΜΕΡΟΣ Γ...........................................................................................20 |
el |
heal.tableOfContents |
Το φαντασιακό...................................................................................21 |
el |
heal.tableOfContents |
Η εξημέρωση του θανάτου................................................................22 |
el |
heal.tableOfContents |
Ο προσωποποιημένος θάνατος........................................................23 |
el |
heal.tableOfContents |
Ο ρομαντικός θάνατος................................................................25 |
el |
heal.tableOfContents |
Θάνατος επί τάπητος.................................................................26 |
el |
heal.tableOfContents |
Ο υπονοούμενος θάνατος..........................................................27 |
el |
heal.tableOfContents |
Ο αόρατος θάνατος....................................................................28 |
el |
heal.tableOfContents |
Ο θάνατος του θανάτου..............................................................29 |
el |
heal.tableOfContents |
Lifestyle - ταμπού.......................................................................30 |
el |
heal.tableOfContents |
Το τοπιακό..................................................................................32 |
el |
heal.tableOfContents |
Το περιεχόμενο & η ατμόσφαιρα κοιμητηρίου............................34 |
el |
heal.tableOfContents |
Χρονικό Αποτέφρωσης...............................................................38 |
el |
heal.tableOfContents |
ΜΕΡΟΣ Δ.....................................................................................40 |
el |
heal.tableOfContents |
Η δυναμική του νοητού χρόνου..................................................41 |
el |
heal.tableOfContents |
Η δυναμική του ορίου.................................................................46 |
el |
heal.tableOfContents |
Κοιμητήριο Père Lachaise & San Michele.................................47 |
el |
heal.tableOfContents |
Κοιμητήριο Fürstenwald.............................................................48 |
el |
heal.tableOfContents |
Αποτεφρωτήριο Βaumschulenweg.............................................51 |
el |
heal.tableOfContents |
Αποτεφρωτήριο Uitzicht.............................................................54 |
el |
heal.tableOfContents |
Η δυναμική της βιωματικής εμπειρίας........................................56 |
el |
heal.tableOfContents |
Κοιμητήριο Langedijk.................................................................56 |
el |
heal.tableOfContents |
Κοιμητήριο Brion........................................................................58 |
el |
heal.tableOfContents |
Αποτεφρωτήριο Heimolen..........................................................60 |
el |
heal.tableOfContents |
Παραδείγματα..............................................................................62 |
el |
heal.tableOfContents |
Χώρος ταφής & Καύσης: Igualada & Woodland.........................62 |
el |
heal.tableOfContents |
Κοιμητήρια Fisterra, Gubbio & San Stefano...............................71 |
el |
heal.tableOfContents |
Κοιμητήριο Borgaretto................................................................74 |
el |
heal.tableOfContents |
Αποτεφρωτήρια Siesagen & Hofhelde.......................................76 |
el |
heal.tableOfContents |
Αντί Συμπεράσματος..................................................................80 |
el |
heal.tableOfContents |
Βιβλιογραφία................................................................................83 |
el |
heal.tableOfContents |
Ηλεκτρονικές πηγές & πηγές φωτογραφικού υλικού....................83 |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|