dc.contributor.author | Φραντζής, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Frantzis, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2022-10-26T09:52:46Z | |
dc.date.available | 2022-10-26T09:52:46Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56008 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23706 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υδρογόνο | el |
dc.subject | Περιβαλλοντικό αποτύπωμα | el |
dc.subject | Ηλεκτρόλυση | el |
dc.subject | Μεταφορές | el |
dc.subject | Yδρογονοκίνηση | el |
dc.subject | Hydrogen | en |
dc.subject | Environmental footprint | en |
dc.subject | Electrolysis | en |
dc.subject | Transport | en |
dc.subject | Hhydrogen mobility | en |
dc.title | Το Υδρογόνο και η χρήση του ως καύσιμο στις μεταφορές | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Hydrogen and its use as a fuel for transport | en |
heal.classification | Μεταφορές | el |
heal.classification | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
heal.classification | Υδρογόνο | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-06-30 | |
heal.abstract | Στην παρούσα Μεταπτυχιακή Εργασία μελετήθηκε η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο στις μεταφορές, η τρέχουσα κατάσταση της υδρογονοκίνησης σε ΕΕ, Ιαπωνία και ΗΠΑ, τα μελλοντικά σχέδιά τους για την υιοθέτηση του υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών καθώς και το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο για το υδρογόνο. Όσον αφορά στη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο αξιολογήθηκαν όλα τα τμήματα της αλυσίδας του υδρογόνου (παραγωγή, αποθήκευση, μεταφορά και κατανάλωση) σε όρους περιβαλλοντικού αποτυπώματος και κόστους. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και το κόστος αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες οι οποίοι θα κρίνουν τον βαθμό κατά τον οποίο θα υιοθετηθεί το υδρογόνο ως καύσιμο. Το κυριότερο συμπέρασμα που προέκυψε από αυτή την ανάλυση είναι ότι οι φιλικότερες προς το περιβάλλον μέθοδοι παραγωγής (ηλεκτρόλυση με χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές) παρουσιάζουν τη μικρότερη αποδοτικότητα και το μεγαλύτερο κόστος σε σχέση με αυτές που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα (αναμόρφωση με ατμό, αεριοποίηση άνθρακα). Ωστόσο, καθώς οι τεχνολογίες αυτές ωριμάζουν η εικόνα τους αναμένεται να βελτιωθεί. Όσον αφορά στην τρέχουσα κατάσταση της υδρογονοκίνησης σε ΕΕ, Ιαπωνία και ΗΠΑ αυτή βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο και έχουν ξεκινήσει μία σειρά από προγράμματα, σε συνεργασία με τη βιομηχανία, για την ευρύτερη υιοθέτηση του υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών π.χ. με τη δημιουργία νέων σταθμών ανεφοδιασμού, τη δημιουργία δικτύου αγωγών κ.α. Όσον αφορά στο ρυθμιστικό πλαίσιο αποκλειστικά για το υδρογόνο, αυτό ακόμα δεν υπάρχει, οπότε το υδρογόνο ρυθμίζεται εμμέσως με νόμους και κανονισμούς που διέπουν τα επικίνδυνα υγρά και αέρια ή τα εναλλακτικά καύσιμα. | el |
heal.abstract | In the present Master’s Thesis, the use of hydrogen as a fuel in transport, the current status of hydrogen in the EU, Japan and the USA, their future plans for the adoption of hydrogen in the transport sector as well as the current regulatory framework for hydrogen were studied. As far as the use of hydrogen as a fuel is concerned, all parts of the hydrogen chain (production, storage, transportation and consumption) were evaluated in terms of environmental footprint and cost. Environmental footprint and cost are the key factors that will determine the degree to which hydrogen will be adopted as a fuel. The main conclusion that emerged from this analysis is that the production techniques with the lowest environmental footprint (electrolysis using energy from renewable sources) demonstrate the lowest efficiency and the highest cost compared to those that use fossil fuels. However, this is expected to change in the future. As far as the current state of hydrogen in transport sector in the EU, Japan and the USA areconcerned, a number of programs have been launched, in collaboration with industry, for greater hydrogen adoption in the transport sector e.g. with the development of new gas stations, the development of a pipeline network, etc. As far as the regulatory framework exclusively for hydrogen is concerned, this does not yet exist and hydrogen is regulated by laws governing hazardous liquids and gases or alternative fuels. | en |
heal.advisorName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.advisorName | Kouloheris, Dimitrios | en |
heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Βόσου, Κλειώ | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Kouloheris, Dimitrios | en |
heal.committeeMemberName | Vossou, Clio | en |
heal.committeeMemberName | Provatidis, Christoforos | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 97 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: