dc.contributor.author | Θανάσης, Αγαθοκλής | el |
dc.contributor.author | Thanasis, Agathoklis | en |
dc.date.accessioned | 2022-11-02T08:48:31Z | |
dc.date.available | 2022-11-02T08:48:31Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56068 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23766 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συστήματα μπαταριών | el |
dc.subject | Battery ships | en |
dc.subject | Ηλεκτροπρόωση | el |
dc.subject | Πλήρως εξηλεκτρισμένα πλοία | el |
dc.subject | Μπαταρίες ιόντων λιθίου | el |
dc.subject | Σκάφη παράκτιας υποστήριξης | el |
dc.subject | Αιολικά πάρκα | el |
dc.subject | Εκπομπές πλοίων | el |
dc.subject | Αξιολόγηση επενδύσεων | el |
dc.subject | Electric propulsion | en |
dc.subject | All-electric vessels | en |
dc.subject | Li-Ion batteries | en |
dc.subject | Offshore support vessels | en |
dc.subject | OSV | en |
dc.subject | Wind farms | en |
dc.subject | Ship emissions | en |
dc.subject | Investment appraisal | en |
dc.title | Τεχνο-οικονομική μελέτη για μετατροπή συμβατικού σκάφους υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (Offshore Support Vessel) σε ηλεκτρικό | el |
dc.title | Techno-economic feasibility study on the retrofit of a conventional offshore support vessel (OSV) into a battery powered one | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μελέτη Σκοπιμότητας | el |
heal.classification | Feasibility Study | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-14 | |
heal.abstract | Διανύοντας μια εποχή, όπου η επιβάρυνση του περιβάλλοντος και η κλιματική αλλαγή αποτελούν φλέγοντα ζητήματα, παρατηρούμε ότι όλο και περισσότεροι και αυστηρότεροι κανονισμοί τίθενται επί τάπητος, με σκοπό την απεξάρτησή μας από τον άνθρακα και την μείωση των ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, πλησιάζοντας χρόνο με το χρόνο στο 2050 και το στόχο του IMO για 50% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε σχέση με αυτές του 2008, κρίνεται απαραίτητη, από την παγκόσμια ναυτική βιομηχανία, η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων σε ότι έχει να κάνει με το πετρέλαιο σαν καύσιμο. Μία τέτοια λύση, που βρίσκει ολοένα και περισσότερες εφαρμογές στη ναυτιλία, είναι η ηλεκτροπρόωση, καθώς οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σε αυτή, αποτελούν συστήματα ενέργειας με υψηλή απόδοση, χαμηλό κόστος, ελάχιστους ρύπους ενώ και η τεχνολογία αυτών συνεχώς εξελίσσεται και βελτιώνεται, καθώς βλέπουμε να εδραιώνεται πλέον σε πολλούς τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, η χαμηλή ειδική ενέργεια των μπαταριών - σε σχέση με αυτή του πετρελαίου - κάνει την χρήση αυτών ιδανική για πλοία μικρή κλίμακας που λειτουργούν μεταξύ κοντινών αποστάσεων όπως είναι τα μικρά Ε/Γ-ΟΓ, τα ρυμουλκά ή τα σκάφη παράκτιας υποστήριξης (offshore support vessels). Στην τελευταία κατηγορία ανήκει και το υπό μελέτη σκάφος «OOC NERZ», το οποίο είναι ένα Crew Transfer Vessel (CSV) που λειτουργεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και βοηθά στη μεταφορά ανθρώπων, εξειδικευμένου προσωπικού και εξοπλισμού, από το λιμάνι του Barrow-in-Furness μέχρι το θαλάσσιο αιολικό πάρκο Wanley Extension Offshore Wind Farm, το οποίο απέχει περίπου 10.25 ναυτικά μίλια. Πιο συγκεκριμένα, το σκάφος θα πραγματοποιεί ένα ταξίδι ημερησίως, όπου θα παραμένει στο πάρκο για οκτώ ώρες και θα επιστρέφει. Στην παρούσα εργασία, λοιπόν, διερευνάται κατά πόσο είναι εφικτή από τεχνικής, περιβαλλοντικής και οικονομικής άποψης η μετατροπή του συγκεκριμένου σκάφος από συμβατικό (πρόωση με καύσιμο το πετρέλαιο) σε ηλεκτρικό (πρόωση με μπαταρίες). Εν κατακλείδι, από τα αποτελέσματα της μελέτης συνεπάγεται πως η μετατροπή του σκάφους σε πλήρως ηλεκτρικό είναι τεχνικά εφικτή, με σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων και των ετήσιων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης, ενώ για να είναι οικονομικά βιώσιμη κρίνεται αναγκαία η εξασφάλιση χρηματοδότησης, λόγω του μεγάλου αρχικού κόστους επένδυσης. | el |
heal.abstract | Living in the era where the environment burden and climate change are burning issues, the regulations concerning decarbonization and emissions reduction are becoming more and more stringent. More specifically, approaching the year 2050 and the IMO target for 50% reduction of greenhouse gas emissions, compared to those of 2008, it is necessary for the global maritime industry to look for alternatives to the fuel oil. One such solution, which is now established in many sectors (such as the automotive industry) and becoming more and more applicable in shipping, is the electric propulsion, since the batteries, that are used in these systems, are constantly improving and provide high efficiency with low cost and zero emissions. However, the low specific energy of batteries - compared to fuel oil - makes their use ideal for small-scale vessels, that can operate between short distances, such as small ferries, tugboats or offshore support vessels (OSV). The under-study vessel "OOC NERZ", which is a Crew Transfer Vessel (CSV), operating in the United Kingdom, is transporting people, specialized personnel and equipment, from the port of Barrow-in-Furness to Wanley Extension Offshore Wind Farm, which is approx. 10.25 nautical miles away. In particular, the vessel makes one trip per day, during it will stay in the wind farm for eight hours and return. Therefore, in present thesis, it is investigated whether it is technically, environmentally and economically feasible to convert current vessel from conventional (propulsion with fuel oil) to electric (propulsion with batteries). In conclusion, the results of the study imply that the conversion of the boat into fully electric is technically feasible, with a significant reduction of emissions and annual operating and maintenance costs, whereas to be economically viable it is necessary to secure funding, due to the large initial investment costs. | en |
heal.advisorName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.advisorName | Prousalidis, Ioannis | en |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Kladas, Antonios | en |
heal.committeeMemberName | Lyridis, Dimitrios | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 121 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: