dc.contributor.author |
Μαργαρός, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Margaros, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-11-04T12:31:46Z |
|
dc.date.available |
2022-11-04T12:31:46Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56089 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23787 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες και στα Χρηματοοικονομικά” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ευστάθεια |
el |
dc.subject |
Διατοιχισμός |
el |
dc.subject |
Χάος |
el |
dc.subject |
Ροή |
el |
dc.subject |
Melnikov |
en |
dc.subject |
Στοχαστικότητα |
el |
dc.subject |
Roll |
en |
dc.subject |
Chaos |
en |
dc.subject |
Phase Flux |
en |
dc.title |
Αξιολόγηση της στοχαστικής συμπεριφοράς πλοίου σε διατοιχισμό με τη μέθοδο Melnikov των μη γραμμικών δυναμικών συστημάτων |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-13 |
|
heal.abstract |
Το βασικό ερώτημα που πραγματεύεται η παρούσα εργασία είναι η πιθανότητα ανατροπής ενός πλοίου με συγκεκριμένα ναυπηγικά χαρακτηριστικά και δεδομένη κατάσταση θαλάσσης.
Η μέθοδος που μελετήθηκε και αναπτύχθηκε για να εξαχθούν τα ανάλογα συμπεράσματα είναι η μέθοδος υπολογισμού του Ρυθμού Ροής στο Χώρο Φάσης. Η έννοια της Ροής αποτελεί μια εγγενής ιδιότητα του συστήματος, η οποία παρατηρείται μέσα από το πρίσμα του Χώρου Φάσης, συνδυαστικά για το διαταραγμένο και αδιατάρακτο σύστημα. Η έννοια της ΄Ροής στο Χώρο Φάσης΄, περιγράφεται μέσα από την αλλοίωση της καμπύλης του αδιατάρακτου διαγράμματος φάσης ενός συστήματος, η οποία προκαλείται από εξερχόμενες και εισερχόμενες επιφάνειες (λοβούς) ως προς την διαχωριστική καμπύλη του διαγράμματος φάσης του αδιατάρακτου συστήματος. Οι επιφάνειες αυτές αποτελούν ΄δραπετεύσεις΄ ή ΄παγιδεύσεις΄ αντίστοιχα, αρχικών συνθηκών ως προς την περιοχή που περικλείει η ετεροκλινική / ομοκλινική διαχωριστική καμπύλη του αδιατάρακτου συστήματος. Με άλλα λόγια αποτελεί μια ιδιότητα ενός διαταραγμένου συστήματος η οποία αποκαλύπτεται μέσω της συγκριτικής απεικόνισης του διαγράμματος φάσης του σε σχέση με το διάγραμμα φάσης του αδιατάρακτου συστήματος. Στην καρδιά της θεωρητικής θεμελίωσης των εννοιών που αξιοποιήθηκαν βρίσκεται η θεωρία Melnikov.
Η μέθοδος Melnikov έχει σαν αποτέλεσμα τον διαχωρισμό του παραμετρικού χώρου σε δύο περιοχές επί των οποίων στην μεν πρώτη να αποκλείεται η πιθανότητα χαοτικής κίνησης στη δε δεύτερη να αποτελεί πιθανό ενδεχόμενο. Στην πρώτη περίπτωση το δυναμικό σύστημα της κίνησης του πλοίου παραμένει στα όρια της ευσταθούς συμπεριφοράς ενώ στη δεύτερη εκ φεύγει συναρτήσει των παραμέτρων του κυματισμού (φασματική αναπαράσταση κύματος), οδηγώντας το σκάφος σε ανατροπή.
Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση - σύγκριση της θεωρίας υπό την οποία ο Ρυθμός Ροής μας πληροφορεί για την πιθανότητα ανατροπής ενός σκάφους, με μια γεωμετρική μέθοδο υπολογισμού Ροής των σημείων του διαταραγμένου συστήματος. Η γεωμετρική μέθοδος υπολογισμού που αναπτύχθηκε βασίζεται στις στιγμιαίες μετρήσεις τοπικής Ροής επί μιας διαμέρισης της ετεροκλινικής / ομοκλινικής καμπύλης του αδιατάρακτου συστήματος. Σε αυτό το πλαίσιο εκτελέστηκε μια αντιπαραβολή των αποτελεσμάτων υπολογισμού πιθανότητας ανατροπής του σκάφους της θεωρητικής
μεθόδου και της γεωμετρικής μέτρησης της Ροής σε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα που εξελίσσεται το δυναμικό σύστημα. Στην εργασία παρουσιάζεται αρχικά η αναπαράσταση του προβλήματος και η επεξήγηση του μαθηματικού φορμαλισμού που το περιγράφει. Διακρίνουμε τη δομή του μοντέλου σύμφωνα με το είδος της διέγερσης που λαμβάνει χώρα, όπου αυτόν τον ρόλο έχει αποκλειστικά ο κυματισμός που δέχεται το πλοίο στη
θάλασσα. Η διάκριση του χαρακτήρα της κυματικής διέγερσης εκτελέστηκε ως προς την αρμονική και στοχαστική (τυχαία) φύση του εγκάρσιου κυματισμού - διεγέρτη. |
el |
heal.advisorName |
Σπύρου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θέμελης, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γεωργίου, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπύρου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
72 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|