dc.contributor.author |
Αθανασίου, Παναγιώτης
|
el |
dc.contributor.author |
Athanasiou, Panagiotis
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-11-07T10:17:25Z |
|
dc.date.available |
2022-11-07T10:17:25Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56101 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23799 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μουσική |
el |
dc.subject |
Υπαίθρια εγκατάσταση |
el |
dc.subject |
Χώροι αναψυχής |
el |
dc.subject |
Γραμματικές σχημάτων |
el |
dc.subject |
Shape grammars |
en |
dc.subject |
Music |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Φορμαλισμός |
el |
dc.subject |
Design formalism |
en |
dc.subject |
Outdoor recreation |
en |
dc.title |
Χωρική παρτιτούρα σε έξι μέρη. |
el |
dc.title |
Spatial score in six movements: an outdoor recreation installation in the area Valley of Gods |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Μια υπαίθρια εγκατάσταση αναψυχής στην περιοχή "Λιβάδι των Θεών" |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-06-28 |
|
heal.abstract |
Αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες διαπιστώνουν ότι οι δημιουργικές διαδικασίες της αρχιτεκτονικής και της τέχνης μοιάζουν με αυτές της μουσικής. Τα ρυθμικά μοτίβα και οι μελωδικές πορείες ενός μουσικού έργου μπορούν να αναπαραχθούν και γραφικά. Αυτός ο στόχος έχει προσεγγιστεί ιστορικά με εναλλακτικούς τρόπους, εμπειρικούς και μαθηματικούς. Ακολουθώντας αυτή την ερευνητική παράδοση η εργασία αυτή μελετά πως κάποιες επιλεγμένες περιγραφικές συμβάσεις της Δυτικής μουσικής σύνθεσης μπορούν να αντιστοιχιστούν με περιγραφικές συμβάσεις της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Παρουσιάζεται μια γραμματική σχημάτων που αντιστοιχίζει συγκεκριμένα στοιχεία του μουσικού κειμένου με χωρικά στοιχεία και διατάξεις χρησιμοποιώντας κανόνες, χωρικούς μετασχηματισμούς και άλγεβρες βασικών στοιχείων του χώρου (σημεία, γραμμές, επίπεδα). Κεντρική συνεισφορά της εργασίας είναι ότι κάνει δυνατή την χρήση κανόνων του μουσικού συνθετικού φορμαλισμού στην αρχιτεκτονική σύνθεση. Επιλεγμένες πρακτικές της μουσικής σύνθεσης εφαρμόζονται στην συνθετική διαδικασία της αρχιτεκτονικής, και το αντίστροφο. Μέσα από την ισομορφική σχέση που προκύπτει αποκαλύπτονται συγκεκριμένες δομικές και δημιουργικές συνάφειες μεταξύ των δύο τεχνών.
Η εργασία έχει έξι μέρη. Μετά από την σύντομη εισαγωγή, στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται επιλεγμένες προσεγγίσεις καλλιτεχνών και ερευνητών όπως οι Klee, Kandindky, Ξενάκης, Λογοθέτης κ.α., οι οποίοι έχουν ερευνήσει την αντιστοιχία ζωγραφικής αρχιτεκτονικής και μουσικής. Στο τρίτο μέρος προτείνεται μια αντιστοιχία μουσικών και χωρικών στοιχείων. Το τέταρτο μέρος, παρουσιάζει κανόνες σύνθεσης και προτείνεται ένας ισομορφισμός μεταξύ μουσικής και αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Στην προτεινόμενη αντιστοιχία κάποιοι θεμελιώδεις κανόνες και συμβάσεις της μουσικής σύνθεσης σχετικές με την κατασκευή και παραλλαγή μουσικών φράσεων, ανάγονται σε κανόνες χωρικής σύνθεσης. Το πέμπτο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει την εφαρμογή του συστήματος αυτού στην περιοχή «Λιβάδι των Θεών». Μέσω της επέμβασης στον τόπο αυτό, δημιουργείται ένα υβριδικό έργο που αποτελεί ταυτόχρονα αρχιτεκτονική και μουσική σύνθεση. Τέλος, το έκτο μέρος παρουσιάζει τα συμπεράσματα και την συνεισφορά της εργασίας. |
el |
heal.abstract |
Architects and artists find that the creative processes of architecture and art resemble those of music. The rhythmic patterns and melodic paths of a musical piece can be reproduced graphically. This task has been approached historically in alternative ways, empirical and mathematical. This study examines how descriptive conventions of Western musical composition can be mapped on descriptive conventions of the architectural composition following this research tradition. A shape grammar is presented, mapping select aspects of the musical score to spatial elements and layouts using shape rules, spatial transformations, and algebras of basic elements (points, lines, and planes). The contribution of this study is that it enables the use of formal musical composition rules in architectural composition. Select methods of music composition are applied to architecture and vice versa. Through the resulting isomorphic relationship, specific structural and creative affiliations between the two arts are revealed.
The study has six parts. After a brief introduction, the second part of this study presents references to artists and researchers like Klee, Schillinger, Xenakis, Logothetis, Biris, et al., who have examined the association of painting, architecture, and music. Critical features of shape grammar formalism are also introduced. In the third part of the study, a vocabulary is proposed mapping musical to spatial elements. The fourth part presents a set of composition rules, and an isomorphism between musical and spatial composition is proposed. In the presented correspondence, some fundamental rules and conventions of music composition relevant to the formation and variation of musical phrases are captured by shape rules. The fifth part of the work involves the implementation of this system in the "Valley of Gods"area. Through the intervention in this place, a hybrid work is created that is both an architectural and a musical composition. Finally, the sixth part presents the conclusions and the contribution of the project. |
en |
heal.advisorName |
Κωτσόπουλος, Σωτήριος |
el |
heal.advisorName |
Kotsopoulos, Sotirios |
en |
heal.committeeMemberName |
Γυπαράκης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπουγιατιώτη, Φλώρα - Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεοδωρόπουλος, Χρυσόστομος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μάρκου, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Κωτσόπουλος, Σωτήριος |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
236 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|