HEAL DSpace

Χωρική παρτιτούρα σε έξι μέρη.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αθανασίου, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Athanasiou, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2022-11-07T10:17:25Z
dc.date.available 2022-11-07T10:17:25Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56101
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23799
dc.rights Default License
dc.subject Μουσική el
dc.subject Υπαίθρια εγκατάσταση el
dc.subject Χώροι αναψυχής el
dc.subject Γραμματικές σχημάτων el
dc.subject Shape grammars en
dc.subject Music en
dc.subject Architecture en
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Φορμαλισμός el
dc.subject Design formalism en
dc.subject Outdoor recreation en
dc.title Χωρική παρτιτούρα σε έξι μέρη. el
dc.title Spatial score in six movements: an outdoor recreation installation in the area Valley of Gods en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Μια υπαίθρια εγκατάσταση αναψυχής στην περιοχή "Λιβάδι των Θεών" el
heal.classification Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-28
heal.abstract Αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες διαπιστώνουν ότι οι δημιουργικές διαδικασίες της αρχιτεκτονικής και της τέχνης μοιάζουν με αυτές της μουσικής. Τα ρυθμικά μοτίβα και οι μελωδικές πορείες ενός μουσικού έργου μπορούν να αναπαραχθούν και γραφικά. Αυτός ο στόχος έχει προσεγγιστεί ιστορικά με εναλλακτικούς τρόπους, εμπειρικούς και μαθηματικούς. Ακολουθώντας αυτή την ερευνητική παράδοση η εργασία αυτή μελετά πως κάποιες επιλεγμένες περιγραφικές συμβάσεις της Δυτικής μουσικής σύνθεσης μπορούν να αντιστοιχιστούν με περιγραφικές συμβάσεις της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Παρουσιάζεται μια γραμματική σχημάτων που αντιστοιχίζει συγκεκριμένα στοιχεία του μουσικού κειμένου με χωρικά στοιχεία και διατάξεις χρησιμοποιώντας κανόνες, χωρικούς μετασχηματισμούς και άλγεβρες βασικών στοιχείων του χώρου (σημεία, γραμμές, επίπεδα). Κεντρική συνεισφορά της εργασίας είναι ότι κάνει δυνατή την χρήση κανόνων του μουσικού συνθετικού φορμαλισμού στην αρχιτεκτονική σύνθεση. Επιλεγμένες πρακτικές της μουσικής σύνθεσης εφαρμόζονται στην συνθετική διαδικασία της αρχιτεκτονικής, και το αντίστροφο. Μέσα από την ισομορφική σχέση που προκύπτει αποκαλύπτονται συγκεκριμένες δομικές και δημιουργικές συνάφειες μεταξύ των δύο τεχνών. Η εργασία έχει έξι μέρη. Μετά από την σύντομη εισαγωγή, στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται επιλεγμένες προσεγγίσεις καλλιτεχνών και ερευνητών όπως οι Klee, Kandindky, Ξενάκης, Λογοθέτης κ.α., οι οποίοι έχουν ερευνήσει την αντιστοιχία ζωγραφικής αρχιτεκτονικής και μουσικής. Στο τρίτο μέρος προτείνεται μια αντιστοιχία μουσικών και χωρικών στοιχείων. Το τέταρτο μέρος, παρουσιάζει κανόνες σύνθεσης και προτείνεται ένας ισομορφισμός μεταξύ μουσικής και αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Στην προτεινόμενη αντιστοιχία κάποιοι θεμελιώδεις κανόνες και συμβάσεις της μουσικής σύνθεσης σχετικές με την κατασκευή και παραλλαγή μουσικών φράσεων, ανάγονται σε κανόνες χωρικής σύνθεσης. Το πέμπτο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει την εφαρμογή του συστήματος αυτού στην περιοχή «Λιβάδι των Θεών». Μέσω της επέμβασης στον τόπο αυτό, δημιουργείται ένα υβριδικό έργο που αποτελεί ταυτόχρονα αρχιτεκτονική και μουσική σύνθεση. Τέλος, το έκτο μέρος παρουσιάζει τα συμπεράσματα και την συνεισφορά της εργασίας. el
heal.abstract Architects and artists find that the creative processes of architecture and art resemble those of music. The rhythmic patterns and melodic paths of a musical piece can be reproduced graphically. This task has been approached historically in alternative ways, empirical and mathematical. This study examines how descriptive conventions of Western musical composition can be mapped on descriptive conventions of the architectural composition following this research tradition. A shape grammar is presented, mapping select aspects of the musical score to spatial elements and layouts using shape rules, spatial transformations, and algebras of basic elements (points, lines, and planes). The contribution of this study is that it enables the use of formal musical composition rules in architectural composition. Select methods of music composition are applied to architecture and vice versa. Through the resulting isomorphic relationship, specific structural and creative affiliations between the two arts are revealed. The study has six parts. After a brief introduction, the second part of this study presents references to artists and researchers like Klee, Schillinger, Xenakis, Logothetis, Biris, et al., who have examined the association of painting, architecture, and music. Critical features of shape grammar formalism are also introduced. In the third part of the study, a vocabulary is proposed mapping musical to spatial elements. The fourth part presents a set of composition rules, and an isomorphism between musical and spatial composition is proposed. In the presented correspondence, some fundamental rules and conventions of music composition relevant to the formation and variation of musical phrases are captured by shape rules. The fifth part of the work involves the implementation of this system in the "Valley of Gods"area. Through the intervention in this place, a hybrid work is created that is both an architectural and a musical composition. Finally, the sixth part presents the conclusions and the contribution of the project. en
heal.advisorName Κωτσόπουλος, Σωτήριος el
heal.advisorName Kotsopoulos, Sotirios en
heal.committeeMemberName Γυπαράκης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Μπουγιατιώτη, Φλώρα - Μαρία el
heal.committeeMemberName Θεοδωρόπουλος, Χρυσόστομος el
heal.committeeMemberName Μάρκου, Μαρία el
heal.committeeMemberName Κωτσόπουλος, Σωτήριος el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 236
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής