HEAL DSpace

Pre-School Education Students’ attitudes and angst towards the Statistics course

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Lavida, Eleni en
dc.contributor.author Λαβίδα, Ελένη el
dc.date.accessioned 2022-11-14T08:58:00Z
dc.date.available 2022-11-14T08:58:00Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56123
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23821
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Attitudes en
dc.subject Statistics en
dc.subject SATS 36 en
dc.subject Students en
dc.subject Parcels en
dc.subject Στάσεις el
dc.subject Στατιστική el
dc.subject Φοιτητές el
dc.subject Εργαλείο SATS 36 el
dc.subject Ομαδοποιημένες Δηλώσεις el
dc.title Pre-School Education Students’ attitudes and angst towards the Statistics course en
dc.title Στάσεις και άγχος των φοιτητών/τριών της Προσχολικής Αγωγής για το μάθημα της Στατιστικής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Students’ Attitudes Towards Statistics en
heal.language el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-30
heal.abstract Η παρούσα έρευνα αφορά την διερεύνηση των στάσεων των προπτυχιακών φοιτητών/τριών της προσχολικής εκπαίδευσης για το μάθημα της στατιστικής. Η διερεύνηση των στάσεων έγινε με τη χρήση του εργαλείου SATS 36. Το SATS 36 αποτελείται από 36 δηλώσεις και μετρά τις στάσεις των φοιτητώντριών για το μάθημα της στατιστικής. Χρησιμοποιήθηκαν δύο μεθολογίες του εν λόγω εργαλείου για τη διερεύνηση της παραγοντικής δομής του. Η πρώτη αφορά τη χρήση μη ομαδοποιημένων δηλώσεων, ενώ η δεύτερη αφορά τη χρήση ομαδοποιημένων δηλώσεων. Η έρευνα που διερευνά τις στάσεις των προπτυχιακών φοιτητών/τριών της προσχολικής εκπαίδευσης για το μάθημα της στατιστικής είναι αρκετά περιορισμένη τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Επιπλέον, οι προηγούμενες εργασίες για την παραγοντική δομή της κλίμακας των στάσεων απέναντι στο μάθημα της στατιστικής, SATS 36, έχουν μελετήσει κυρίως την παραγοντική δομή της κλίμακας με τη χρήση ομαδοποιημένων δηλώσεων. Η καινοτομία και προσφορά της παρούσας έρευνας, εν αντιθέσει με τις προηγούμενες, έγκειται στο γεγονός ότι συγκρίνονται οι δύο μεθολογίες του εργαλείου SATS 36 με σκοπό να βρεθεί αυτή με τα πιο έγκυρα αποτελέσματα. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι οι φοιτητές προσχολικής εκπαίδευσης φαίνεται να είναι περίπου θετικά διακείμενοι απέναντι στο μάθημα της στατιστική. Παρατηρήθηκε κοινή δομή έξι παραγόντων και στις δύο παραγοντικές δομές, με την παραγοντική δομή χωρίς τη χρήση ομαδοποιημένων δηλώσεων να έχει συνολικά 26 δηλώσεις. Και στις δύο παραγοντικές δομές, διαφαίνεται έλλειψη διακρίνουσας εγκυρότητας στους παράγοντες «Cognitive Competence» και «Affect» και παρόμοια πολύ υψηλή συσχέτιση των δύο αυτών μεταβλητών. Στην παραγοντική δομή χωρίς τη χρήση ομαδοποιημένων δηλώσεων η συγκλίνουσα εγκυρότητα αφορά μόνο τους παράγοντες: «Cognitive Competence», «Affect», «Effort» και «Interest». Στην παραγοντική δομή με τη χρήση ομαδοποιημένων δηλώσεων η συγκλίνουσα εγκυρότητα αφορά όλους τους παράγοντες. Και στις δύο παραγοντικές δομές, διαφαίνεται αξιοπιστία ικανοποιητική σε όλους τους παράγοντες με εξαίρεση την οριακή αξιοπιστία του παράγοντα «Difficulty». Και στις δύο παραγοντικές δομές, διαφαίνονται παρόμοιες συσχετίσεις όλων των παραγόντων με τη μεταβλητή «βαθμός στη στατιστική που επιθυμούν οι φοιτητές». Επιπλέον, παρατηρούνται μη σημαντικές διαφορές ανά ζεύγη στις τιμές των λανθανουσών μεταβλητών «Cognitive Competence», «Difficulty», «Affect», «Effort» και «Interest» που υπολογίστηκαν από τις δύο παραγοντικές δομές ενώ παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στις τιμές του ζεύγους της λανθάνουσας μεταβλητής «Value». Τέλος, προτάσεις για πρακτικές εφαρμογές αλλά και επιπλέον έρευνα συζητιούνται. el
heal.abstract The present research refers to the probing of pre-school students’ attitudes towards statistics. The attitudes’ probing was conducted with the SATS 36 tool. The SATS 36 tool consists of 36 statements and, through them, “measures” the attitudes of students towards statistics. In order to probe into the factorial structure of the tool, two different types of methodologies were utilized. The first one refers to the factorial structure without the use of grouped statements and the second one refers to the factorial structure with the use of grouped statements or commonly known as parcels. The researches which explore the attitudes of future educators towards statistics, are quite limited both inside the borders of Greece as well as abroad. Additionally, the previous works about the factorial structure of the SATS 36 scale of attitudes towards statistics have mostly delved into the factorial structure of the scale through grouped items (parcels). The innovation as well as the scientific offer of the present research, in contrast to the previously conducted ones, is found on the comparison of the two methodologies of the SATS 36 tool in order to conclude on which has the optimal results out of the two. Apparently, the research has concluded that pre-service pre-school educators seem to be positively inclined towards statistics. Regarding the two factorial structures, it was observed that there seem to be common structures among the six factors on both factorial structures, while the factorial structure without grouped statements amounts to 26 statements. On both factorial structures a shortage of discriminant validity can be noticed on the “Cognitive Competence” and “Affect” factors, as well as a very high correlation between those two variables. Regarding the factorial structure without the use of grouped statements, the convergent validity describes the “Cognitive Competence”, “Affect”, ”Effort” and “Interest” factors. Concerning the factorial structure that uses grouped statements, the convergent validity describes all factors of scale. Both structures convey satisfying reliability on all factors, besides the “Difficulty” factor, where marginal reliability can be observed. On both factorial structures, similar correlations between all factors can be detected, concerning the “students’ desirable statistics grade” variable. Additionally, we observed non-significant difference on the mean scores of the paired latent variables, “Cognitive Competence”, “Difficulty”, “Affect”,” Effort” and “Interest” as they were calculated regarding the two factorial structures, while significant difference on the mean score of the pair of the “Value” latent variable was observed. Finally, suggestions for practical applications and further research are discussed. en
heal.sponsor Στο πέρας αυτής της προσπάθειας θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους μου προσέφεραν συναισθηματική αλλά και έμπρακτη υποστήριξη. Αρχικά θέλω να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές της σχολής για τα όσα με έμαθαν σε αυτή την εξαιρετική πορεία. Ευχαριστώ πολύ την κύρια Αικατερίνη Ριζάκη για την υποστήριξη της αλλά και τις εύστοχες παρατηρήσεις της κατά τη διάρκεια εκπόνησης της εργασίας. Επίσης, ευχαριστώ πολύ την κυρία Βόντα Φιλία (Καθηγήτρια) αλλά και την κυρία Μαυρογόνατου Γεωργία (Ε.ΔΙ.Π.) για τη συμμετοχή τους στη Τριμελή Επιτροπή της Διπλωματικής Εργασίας. Ευχαριστώ θερμά τον κύριο Βασίλη Γιαλαμά, καθηγητή του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ για την συνεισφορά του σε όλη αυτή την προσπάθεια. Η εμπειρία της συνεργασίας μαζί του επηρέασε σημαντικά την ερευνητική μου προσπάθεια. Τον ευχαριστώ επίσης για την όλη του καθοδήγηση σε αυτή την εργασία και κυρίως για τη συμβολή του στην υπόδειξη των απαιτητικών μεθόδων ανάλυσης δεδομένων της εργασίας. Επίσης, ευχαριστώ πολύ τον κ. Διονύσιο Μάνεση για τις υποδείξεις στο σχεδιασμό αλλά και στην εκπόνηση της εργασίας. Τέλος, ευχαριστώ τους γονείς μου για την υπομονή τους και τη συνεχή και αδιάκοπη υποστήριξή τους σε όλο αυτό το ταξίδι. el
heal.advisorName Rizaki, Aikaterini en
heal.advisorName Gialamas, Vasileios en
heal.committeeMemberName Rizaki, Aikaterini en
heal.committeeMemberName Vonta, Filia en
heal.committeeMemberName Mavrogonatou, Georgia en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 82 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα