HEAL DSpace

Προσωκρατικοί και φιλόλαος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αρρώνης, Βασίλης el
dc.contributor.author Arronis, Vasilis en
dc.date.accessioned 2022-11-16T08:24:59Z
dc.date.available 2022-11-16T08:24:59Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56139
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23837
dc.rights Default License
dc.subject Φιλόλαος el
dc.subject Προσωκρατικοί el
dc.subject Πυθαγόρειος el
dc.subject Περί φυσεως el
dc.title Προσωκρατικοί και φιλόλαος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ιστορία των μαθηματικών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-28
heal.abstract Το κείμενο αναφέρεται στους προσωκρατικούς φιλοσόφους και στοχαστές, το έργο τους, τα ερωτήματα που είχαν αναπτύξει σε σχέση με την ύπαρξη, την καλυτέρευση της ζωής και την δημιουργία αλλά και τον σκοπό του σύμπαντος, καθώς και στην χρονική περίοδο εμφάνισης τους. Μερικοί από αυτούς που αναφέρονται στα επόμενα κεφάλαια είναι ο Θαλής, ο Ξενοφάνης, ο Ηράκλειτος, ο Παρμενίδης, ο Πυθαγόρας, ο Πυθαγόρας, ο Ζήνωνας, ο Μέλισσος, ο Αναξαγόρας, ο Εμπεδοκλής και ο Διογένης. Ο Θαλής κατάγεται απο την Μίλητο, μία περιοχή της σημερινής Τουρκίας. Τους Μιλήσιους στοχαστές απασχόλησαν τόσο τα γήινα προβλήματα όσο αλλά ωστόσο είχαν και συμπαντικές ανησυχίες. Ο Ξενοφάνης και ο Ηράκλειτος έχουν καταγωγή από την Έφεσσο. Ερευνούν την ανθρώπινη λογική και το πόσο αυτή μπορεί να είναι αποτελεσματική, δεδομένων των φυσικών και βιολογικών περιορισμών. Ο Παρμενίδης ήταν κομμάτι της Ελληνικής αποικίας της Ελαίας στη νότια Ιταλία και ήταν εκείνος που αναφέρθηκε στην ανωτερότητα της θεϊκής κατανόησης επάνω στην έρευνα της φιλοσοφίας, τονίζοντας ότι ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει σε αυτό το σημείο εμπέδωσης. Ο Πυθαγόρας με καταγωγή από την Σάμο, μελετούσε μαζί με τους ακόλουθούς του τη δομή του σύμπαντος με βάση τα μαθηματικά και τους αριθμούς. Ο Ζήνων και ο Μέλισσος οι οποίοι φαίνεται να είναι συνεχιστές της φιλοσοφίας του Παρμενίδη με τον πρώτο να είχε αναφερθεί στο οξύμωρο δίπολο μεταξύ λογικών επιχειρημάτων και της αισθητηριακής εμπειρίας, και τον δεύτερο να ισχυρίζεται και να αναλύει την μοναδικότητα του κάθε πράγματος στην φύση. Ο Αναξαγόρας και ο Εμπεδοκλής εργάστηκαν εντός του πλαισίου του Παρμενίδη. Ο Αναξαγόρας πίστευε πως όλα τα αντικείμενα είναι φτιαγμένα από προσμίξεις 'υλικών' όπως η γη (χώμα), η φωτιά, η φωτεινότητα. Ο κόσμος του Εμπεδοκλή θέλει τα πρωταρχικά στοιχεία να είναι 4 (γη, αέρας, φωτιά, νερό) ενώ τα συνδέει με τις έννοιες Νείκος και Φιλότητα. Ο Διογένης αναφέρεται στον αέρα ως θεμελιώδες συστατικό των πραγμάτων ενώ διατυπώνει πως όλα τα πράγματα προέρχονται από ένα μοναδικό πράγμα και έτσι αυτά αποτελούν αντίγραφα ή είναι το ίδιο το πρωταρχικό το πράγμα. Είναι επίσης έντονο το στοιχείο της θρησκευτικότητας στις θεωρίες του. Στο δεύτερο μέρος, τα επιμέρους κεφάλαια αναφέρονται στον Φιλόλαο. Ιστορικές έρευνες δίνουν τις κατευθύνσεις για τον τόπο καταγωγής, γέννησης αλλά και την χρονική στιγμή και περίοδο όπου διατύπωσε τις θεωρίες του. Ορισμένα θέματα από αυτά που τον απασχόλησαν σχετίζονται με την φύση του απείρου και του πεπερασμένου μεγέθους αλλά και θέματα κοσμογονίας.   el
heal.advisorName Δαμιανός, Πέτρος el
heal.committeeMemberName Δαμιανός, Πέτρος el
heal.committeeMemberName Θεολόγου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυρίδων, Στέλιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μαθηματικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 67 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής