dc.contributor.author | Καλογιάννης, Φοίβος | el |
dc.contributor.author | Kalogiannis, Fivos | en |
dc.date.accessioned | 2022-11-18T10:33:27Z | |
dc.date.available | 2022-11-18T10:33:27Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56165 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23863 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Θεωρία Παιγνίων | el |
dc.subject | Game Theory | en |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Σημείο ισορροπίας Nash | el |
dc.subject | Υπολογιστική Πολυπλοκότητα | el |
dc.subject | Optimization | en |
dc.subject | Nash equilibrium | en |
dc.subject | Computational Complexity | en |
dc.subject | CLS | en |
dc.title | Υπολογισμός σημείων ισορροπίας Nash σε παίγνια μηδενικού αθροίσματος με δύο ομάδες | el |
dc.title | Min-max optimization in two-team zero-sum games | en |
dc.contributor.department | Corelab | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θεωρία Παιγνίων | el |
heal.classification | Game Theory | en |
heal.classification | Αλγόριθμοι | el |
heal.classification | Algorithms | en |
heal.classification | Optimization | en |
heal.classification | Βελτιστοποίηση | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-19 | |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε τη (μη-)σύγκλιση μίας ειράς γνωστών αλγορίθμων βελτιστοποίησης για τον υπολογισμό σημείων ισορροπίας Nash σε παίγνια δύο ομάδων μηδενικού αθροίσματος. Τα παίγνια δύο ομάδων μηδενικού αθροίσματος μπορούν να μοντελοποιήσουν τη δυναμική της σύγκρουσης μεταξύ δύο αντιτιθέμενων μερών χωρίς να καταφεύγουν σε απλοϊκοποίηση του μοντέλου ως μία σύγκρουση μεταξύ δύο μετα-παικτών. Από άποψη υπολογιστικής πολυπλοκότητας, δείχνουμε ότι το πρόβλημα υπολογισμού σημείων ισορροπίας Nash είναι CLS-δύσκολο. Στη συνέχεια, αποδεικνύουμε ότι για μία οικογένεια παιγνίων δύο ομάδων, μία σειρά αλγορίθμων πρώτου βαθμού (GDA, OGDA, EG, OMWU) αποτυγχάνουν να συγκλίνουν. Στον αντίποδα, συνεισφέρουμε τον σχεδιασμό ενός νέου αλγορίθμου πρώτου βαθμού που κάτω από ικανές συνθήκες συγκλίνει σε σημείο ισορροπίας Nash τόσο στη συγκεκριμένη οικόγενεια παιγνίων όσο και σε οποιοδήποτε παίγνιο (πιθανά μη κυρτό-μη κοίλο). Τέλος, παρουσιάζουμε έναν αριθμό πειραμάτων σε αρχιτεκτονικές νευρωνικών δικτύων (GANs) όπου η μοντελοποίηση τους ως σύγκρουση δύο ομάδων έχει προνομιακό πεδίο εφαρμογής. | el |
heal.abstract | In this dissertation we examine the (non-)convergence of an array of commonly used min-max optimization algorithms for the purpose of computing Nash equilibria in two-team zero-sum games. Two-team zero-sum games can model the dynamics of a conflict between two opposing parties without over-simplifying the model into a mere conflict between two meta-players. From a computational complexity perspective, we show that the problem of computing Nash equilibria in this class of games is CLS-hard. Consecutively, we prove that in a simple, yet non-trivial, family of two-team zero-sum games a list of first-order methods (GDA, OGDA, EG, OMWU) fail to converge. On a brighter note, we contribute the design of a novel first-order algorithm that provably converges under some sufficient conditions that we provide both in the aforementdioned family of games as well as any (possibly nonconvex-nonconcave) game. Finally, we present a number of experiments in "multi-agent" generative adversarial neural networks whose training process can favorably be modelled as a two-team zero-sum game. | en |
heal.advisorName | Βλατάκης Γκαραγκούνης, Εμμανουήλ Βασίλειος | el |
heal.advisorName | Παναγέας, Ιωάννης | el |
heal.advisorName | Panageas, Ioannis | en |
heal.advisorName | Vlatakis Gkaragkounis, Emmanouil Vasileios | en |
heal.advisorName | Φωτάκης, Δημήτριος | el |
heal.advisorName | Fotakis, Dimitrios | en |
heal.committeeMemberName | Παγουρτζής, Αριστείδης | el |
heal.committeeMemberName | Φωτάκης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Παναγέας, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 84 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: