dc.contributor.author | Λαϊνάς, Ελευθέριος | el |
dc.contributor.author | Lainas, Eleftherios | en |
dc.date.accessioned | 2022-11-18T11:36:20Z | |
dc.date.available | 2022-11-18T11:36:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56175 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23873 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυτονομία | el |
dc.subject | Ποσοτικοποίηση | el |
dc.subject | FRAM | en |
dc.subject | Socio-technical | en |
dc.subject | Quantification | en |
dc.subject | Autonomy | en |
dc.subject | Επίπεδα Αυτονομίας | el |
dc.subject | Levels of Autonomy | en |
dc.subject | Κοινωνικο-τεχνικό σύστημα | el |
dc.subject | Ποσοτικοποίηση | el |
dc.title | Αναβάθμιση της μεθοδολογίας Functional Resonance Analysis Method (Μέθοδος Ανάλυσης Λειτουργικού Συντονισμού): Παράδειγμα από μηχανοστάσιο. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θεωρία κοινωνικοτεχνικών συστημάτων | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-07 | |
heal.abstract | Η θεωρία των κοινωνικο-τεχνικών συστημάτων συμβάλλει στην αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας, στη σύλληψη των αλληλεξαρτήσεων μέσα σε ένα σύστημα αλλά και στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. H παρούσα έρευνα αποτελεί τα αρχικά βήματα για την ποσοτικοποίηση της ποιοτικής μεθόδου περιγραφής και ανάλυσης κοινωνικο-τεχνικών συστημάτων FRAM (Functional Resonance Analysis Method). Μέσω της προτεινόμενης ποσοτικοποίησής της, η FRAM δύναται να μετατραπεί από μία μέθοδο αναλυτικής αναπαράστασης και σε ένα εργαλείο σχεδίασης και βελτιστοποίησης της αρχιτεκτονικής κοινωνικο-τεχνικών συστημάτων. Η ποσοτικοποίηση της μεθόδου βασίζεται στην πιθανοθεωρητική προσέγγιση της απόδοσης των λειτουργιών του υπό μελέτη συστήματος. Η ποσοτικοποίηση έχει ως αποτέλεσμα να γίνει αρχικά μία ιεράρχηση ως προς τη σημαντικότητα των λειτουργιών που συνθέτουν το κοινωνικο-τεχνικό σύστημα, όπως επίσης και να εξαχθούν βαθμολογίες που εκφράζουν την απόδοση και τη μεταβλητότητα τους. Τελικά, κατόπιν σύνθεσης των αποτελεσμάτων, ορίζεται ένας δείκτης που εκφράζει την απόδοση αρχιτεκτονικής του συστήματος. Η προτεινόμενη μεθοδολογία εφαρμόζεται ώστε να αναλυθεί η διαχείριση του μηχανοστασίου για διάφορα επίπεδα αυτονομίας όπως έχουν οριστεί από τον Νορβηγικό Νηογνώμονα. Τέλος, το γεγονός ότι τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της μεθόδου επαληθεύονται συγκρινόμενα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία, είναι ενθαρρυντικό για περαιτέρω χρήση και βελτίωση της μεθόδου. | el |
heal.abstract | The theory of socio-technical systems contributes to reducing complexity, the better conception of interdependencies within a system but also the adoption of new technologies. This research constitutes the initial steps for the quantification of the qualitative method of description and analysis of socio-technical systems FRAM (Functional Resonance Analysis Method). Through its proposed quantification, FRAM can be transformed from a method of analytical depiction to a tool for designing and optimizing the architecture of socio-technical systems. The quantification of the method is based on the probabilistic approach to the performance of the functions of the system under study. The quantification has the result of initially making a ranking in terms of the significance of the functions that make up the socio-technical system, as well as extracting scores that express their performance and variability. Finally, after the synthesis of the results, an index is defined that expresses the system's architecture performance. The proposed methodology is applied to analyze the management of a ship's engine room within different levels of autonomy as defined by the Norwegian Classification Society. Finally, the fact that the obtained results from the application of the method are verified compared to the existing literature, is encouraging for further applications and improvement of the method proposed. The theory of socio-technical systems contributes to reducing complexity, the better conception of interdependencies within a system but also the adoption of new technologies. This research constitutes the initial steps for the quantification of the qualitative method of description and analysis of socio-technical systems FRAM (Functional Resonance Analysis Method). Through its proposed quantification, FRAM can be transformed from a method of analytical depiction to a tool for designing and optimizing the architecture of socio-technical systems. The quantification of the method is based on the probabilistic approach to the performance of the functions of the system under study. The quantification has the result of initially making a ranking in terms of the significance of the functions that make up the socio-technical system, as well as extracting scores that express their performance and variability. Finally, after the synthesis of the results, an index is defined that expresses the system's architecture performance. The proposed methodology is applied to analyze the management of a ship's engine room within different levels of autonomy as defined by the Norwegian Classification Society. Finally, the fact that the obtained results from the application of the method are verified compared to the existing literature, is encouraging for further applications and improvement of the method proposed. | en |
heal.advisorName | Ventikos, Nikolaos P. | el |
heal.committeeMemberName | Ventikos, Nikolaos P. | en |
heal.committeeMemberName | Ηλιοπούλου, Ελευθερία | el |
heal.committeeMemberName | Παπαλάμπρου, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 137 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: