heal.abstract |
Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της αποδοχής και των ωφελειών από τη μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ/ώρα στο αστικό οδικό δίκτυο της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκε ποια είναι τα χαρακτηριστικά των κατοίκων που επηρεάζουν τις προτιμήσεις τους ώστε να επιλέξουν ταχύτητα κατά την οδήγηση τους στο αστικό δίκτυο της Αθήνας και κατά πόσο η εφαρμογή της μείωσης του ορίου της ταχύτητας σε 30 χλμ/ώρα είναι ένα μέτρο οικονομικά βιώσιμο σε πέρας 10ετίας. Μετά τον καθορισμό του επιδιωκόμενου στόχου, αναζητήθηκε διεθνής βιβλιογραφία
συναφής με το αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας και εντοπίστηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Ταυτόχρονα, συντάχθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο με σκοπό την συλλογή των απαραίτητων δεδομένων, και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της δεδηλωμένης προτίμησης με 10 υποθετικά σενάρια χρόνου διαδρομής, κατανάλωσης καυσίμου και πιθανότητας οδικού ατυχήματος. Ακολούθως, για την επεξεργασία των απαντήσεων των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση, στην οποία αναπτύχθηκαν 2 πρότυπα στατιστικά μοντέλα. Αρχικά, αναπτύχθηκε μοντέλο διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης, για την επιλογή της μείωσης σε 30 χλμ/ώρα σε όλο το αστικό δίκτυο
της Αθήνας εκτός των κύριων αρτηριών και για την επιλογή της μείωσης της ταχύτητας σε 30 χλμ/ώρα σε όλο το αστικό δίκτυο. Έπειτα, αναπτύχθηκαν 3 μοντέλα πολυωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης σχετικά με τα σενάρια που παρουσιάστηκαν
στο ερωτηματολόγιο. Τέλος, η κοινωνικοοικονομική ανάλυση έγινε μέσω της μεθόδου της ανάλυσης κόστους ωφελειών. Κατά αυτή τη μέθοδο υπολογιστήκαν με χρονικό ορίζοντα 10ετίας, τα οφέλη
που προκύπτουν από την μείωση των ατυχημάτων σε ελαφρά τραυματίες, βαριά τραυματίες, νεκρούς, το κόστος που προκύπτει λόγω της αύξησης του χρόνου διαδρομής και το όφελος από την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ( εκπομπές CO2, NOx, PM). Τα μοντέλα και η ανάλυση κόστους ωφελειών παρατίθενται παρακάτω. |
el |