dc.contributor.author | Κουτσογιαννάκης, Ευάγγελος | el |
dc.contributor.author | Koutsogiannakis, Evangelos | en |
dc.date.accessioned | 2022-11-21T10:53:35Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56200 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23898 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πατησίων | el |
dc.subject | Κατώφλι | el |
dc.subject | Ετερότητα | el |
dc.subject | Βλέμματα | el |
dc.subject | Θραύσματα | el |
dc.subject | Μνήμη | el |
dc.subject | Ανακατασκευές | el |
dc.subject | Patision | en |
dc.subject | Thresholds | en |
dc.subject | Gazes | en |
dc.subject | Fragments | en |
dc.subject | Memory | en |
dc.subject | Reconstruction | en |
dc.title | Θανάτω θάνατον Πατήσια: η ανα-κατασκευή του βλέμματος στον άξονα της Πατησίων | el |
dc.title | Thanato thanaton Patisia: the re-construction of the gaze on the axis of Patision | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Psychoanalysis and architecture | en |
heal.dateAvailable | 2023-11-20T22:00:00Z | |
heal.language | el | el |
heal.access | embargo | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-09-19 | |
heal.abstract | Το υποκείμενο βρίσκεται στο κατώφλι της Πατησίων, ανάμεσα σε αντικείμενα και μορφές που διασταυρώνονται και αλληλεπιδρούν στον χώρο. Τα αντικείμενα λειτουργούν ως κινητήρια μέσα και απεικονίζουν αυτήν την κεντρικότητα: μας αποκαλύπτουν την σχέση υποκειμένου-αντικειμένου. Η σχέση δεν διαμορφώνεται μόνο ως αποδέκτης επινοήσεων, αλλά αναγιγνώσκεται ως ένα δυναμικό σύστημα αναπροσανατολιζόμενων κινήσεων και πολλαπλών χρονικοτήτων, που μέσω της δικής της κίνησης προσδιορίζει την ανάπτυξη της οδού. Ο άξονας της Πατησίων επιμερίζεται σε χωρικές ενότητες και εξετάζεται από την ανάλυση των γεγονότων, όπως αυτά κατανέμονται στον χώρο, με βάση τις ρυθμικές εναλλαγές και τις διατάξεις που του επιβάλλονται• από τον τρόπο παραγωγής του, από τα ποσοτικά, ποιοτικά και αισθητικά χωρικά συμβάντα και από την ίδια την ζωή, που είναι προϊόν μιας αέναης σύγκρουσης αντικειμένου-υποκειμένου, αλληλένδετη με την οπτική ένταση που προκύπτει από πολλαπλές ανταγωνιστικές οπτικές φυγές αντίληψης. Η πολυπλοκότητα που χαρακτηρίζει την σχέση στην κάθε ενότητα και η μεταξύ αυτών συσχέτιση, έθεσε τον χώρο για την οργάνωση στρατηγημάτων που αυτή θα μπορούσε να αναζητηθεί με την μεταβολή και εναλλαγή του βλέμματος• χωρίς να αναζητηθεί μονάχα η δομική λειτουργία των δύο παραγόντων της, αλλά η συστημική. Δηλαδή αυτή που συνδέει την μεταξύ τους σχέση με δυναμικό τρόπο στον χώρο της οδού. Τα συμπεράσματα που προέκυπταν από την διαμόρφωση της, συγκρότησαν ένα είδος γραμμικής μνήμης, η οποία περιορίζεται στην ανάγνωση της οδού, στα θραύσματα που εκμαιεύτηκαν και στο σχήμα που αυτά οργάνωσαν. Με το θρυμμάτισμα του χρόνου και την ανασύνταξη των θραυσμάτων με άλλη σειρά, συντίθεται ένα εκ νέου χωροχρονικό κολλάζ αποσπασμάτων ή αλλιώς μια εικόνα της οδού, ενώ αυτή αποτυπώνεται στην μνήμη σε μια στιγμή. Υπάρχει επομένως αυτό το παράδοξο, όπου την ίδια στιγμή που η Πατησίων είναι άκρως κινητική, στην μνήμη η εικόνα της εμμένει στην σταθερότητα της- μιας επί της ουσίας πεπερασμένης κατασκευασμένης εικόνας - που καθιστά το βλέμμα νεκρό. Δημιουργείται λοιπόν αυτή η κατ’ ανάγκη αντίφαση – ένας φαύλος κύκλος κατασκευής του βλέμματος, όπου στιγμιαία διασπάται όταν ο θάνατος του βλέμματος καταπατάται με τον θάνατο της γνώριμης εικόνας της οδού Πατησίων. | el |
heal.abstract | The subject is at the threshold of the Athenian street, Patision, among objects and forms that intersect and interact in space. The objects act as motive means and illustrate this centrality: reveal to us the subject-object relationship. In this project, the subject-object relation is not only understood as a recipient of inventions but is reread as a dynamic system of reorienting movements and multiple temporalities• which through its own movement determine the development of the pathway. The Patision Street is partitioned into spatial units within which the events of the street analyze its axis. This analysis considers the events’ distribution in space based on their temporal rhythms and the affects imposed upon them• on quantitative, qualitative and aesthetic spatial events emerges through multiple competing of visual perceptions. The complexity that characterizes the subject object relationship in each section, sets the stage for the organization of stratagems that may arise through the modification of the gaze• without seeking only the structural function of its two factors, but the systemic one. That is, the one that connects the relationship between them in a dynamic way in the space of the street. The conclusions that emerged from this configuration of Patision constituted a kind of linear memory limited to the reading of the street, the fragments that were extracted, and the shape they organized. With the fragmentation of time and the rearrangement of the fragments, a new spatio-temporal collage of extracts of the street is composed or otherwise a picture of the street, while it is imprinted in memory in a moment. There is therefore the following paradox: while Patision is highly mobile its image in memory is fixed. Thus her finite, constructed image renders the gaze dead. This necessary contradiction is thus created. The vicious cycle of the construction of the gaze is momentarily broken when the death of the gaze is trampled upon by the death of the familiar image of Patision. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: