HEAL DSpace

Δημιουργία πλαισίου επιθεώρησης οδικής ασφάλειας για την αντιμετώπιση προβλημάτων οδικής ασφάλειας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αποστολέρης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Apostoleris, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2022-11-22T10:28:51Z
dc.date.available 2022-11-22T10:28:51Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56205
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23903
dc.rights Default License
dc.subject Οδική Ασφάλεια el
dc.subject Ιεράρχηση επικίνδινων θέσεων el
dc.subject Γεωμετρικός σχεδιασμός el
dc.subject Οδική υποδομή el
dc.subject Ισόπεδοι κόμβοι el
dc.subject Παρόδιος χώρος el
dc.subject Road Safety en
dc.subject Geometric design en
dc.subject Road infrastructure en
dc.subject Intersections en
dc.subject Roadside area en
dc.subject Ranking of hazardous locations en
dc.title Δημιουργία πλαισίου επιθεώρησης οδικής ασφάλειας για την αντιμετώπιση προβλημάτων οδικής ασφάλειας el
dc.title Establishing a road safety inspection framework to address road safety problems en
dc.contributor.department Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.type doctoralThesis
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.classification Road Safety en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-11
heal.abstract Ο στόχος της παρούσας διατριβής είναι να αξιολογήσει και να εισαγάγει μια νέα μεθοδολογία σχετικά με την αξιολόγηση του παρεχόμενου επιπέδου οδικής ασφάλειας που χαρακτηρίζει τις οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας. Οι τρέχουσες πρακτικές βασίζονται κυρίως σε μοντέλα πρόβλεψης συγκρούσεων που χρησιμοποιούν συγκεκριμένες μεταβλητές, ενώ σχεδόν η πλειοψηφία αυτών βασίζεται στο αμερικάνικο εγχειρίδιο Highway Safety Manual (HSM). Τα περισσότερα από τα μοντέλα πρόβλεψης στο HSM προσδιορίζουν την επίδραση μεμονωμένων γεωμετρικών στοιχείων στην εμφάνιση συγκρούσεων και εξετάζουν τον συνδυασμό τους με πολλαπλασιαστικό τρόπο, όπου κάθε αποτέλεσμα πολλαπλασιάζεται με άλλα για να προσδιοριστεί η συνδυασμένη επιρροή τους. Επιπρόσθετα σημειώνεται ότι υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που για την ίδια παράμετρο υπάρχει σημαντική απόκλιση στα αποτελέσματα της αξιολόγησης, όπως προκύπτει από διάφορες έρευνες πεδίου και αναλύσεις σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου. Η παρούσα διατριβή εξετάζει την επικινδυνότητα που χαρακτηρίζει ένα οδικό τμήμα ή/και ένα μεμονωμένο γεωμετρικό στοιχείο της οδού (οριζοντιογραφική καμπύλη ή ισόπεδος κόμβος), μέσω συγκεκριμένων αναλυτικών μαθηματικών σχέσεων για παραμέτρους σχεδιασμού, οι οποίες προκύπτουν από την στάθμιση πολλών παραγόντων επιρροής. Στο πλαίσιο αυτό ο προσδιορισμός του βαθμού επικινδυνότητας προκύπτει μέσα από συνδυασμό μαθηματικών σχέσεων που αξιολογούν το σύνολο της οδικής υποδομής. Σημειώνεται επίσης ότι με την προτεινόμενη μεθοδολογία ιεραρχείται το σύνολο των παραμέτρων ως προς την επιρροή που αυτές έχουν στο παρεχόμενο επίπεδο οδικής ασφάλειας και αναδεικνύονται οι παράμετροι που υποβαθμίζουν σημαντικά το επίπεδο αυτό, καθοδηγώντας τους υπευθύνους στην στοχευμένη επιλογή των επεμβατικών μέτρων και θεραπειών. Τέλος επισημαίνεται ότι η εφαρμογή της προτεινόμενης μεθοδολογίας προσφέρει την δυνατότητα δημιουργίας κατάλληλων χαρτών επικινδυνότητας του οδικού δικτύου οι οποίοι μπορούν να αξιοποιηθούν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες προκειμένου να προγραμματιστούν αφενός οι απαιτούμενες εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου και αφετέρου οι απαιτούμενες επεμβάσεις για την αναβάθμιση του παρεχόμενου επιπέδου οδικής ασφάλειας. el
heal.abstract The objective of the present dissertation is to evaluate and subsequently introduce a new methodology for the assessment of the provided level of road safety that involves two-lane rural highways. Current practices are mainly based on crash prediction models that use specific variables, most of which are based on the Highway Safety Manual (HSM) manual. Most of the prediction models in the HSM identify the effect of each individual geometric element on crash occurrence and consider their combination in a multiplicative manner, where each effect is multiplied with others to determine their combined influence. It additionally observed that in several cases the same parameter has a significant diversification in the evaluation results, as can be seen in various field research and analyses in different locations worldwide. The present thesis evaluates the degree of hazard on a road section and/or of a single geometric road element (horizontal curve or intersection), through specific detailed mathematical relations for a variety of design parameters, which result from a correlation of several influencing factors. As a result, the determination of the road safety rate elapses through a combination of mathematical relations that evaluate the entire road infrastructure. It is also noted that the proposed methodology is evaluating the importance of every parameter involved, in terms of the impact each have on the provided road safety level. It also highlights the parameters that significantly downgrade this level, giving guide to the pertinent Authorities to select the appropriate measures and treatments. Finally, it is pointed out that the application of the proposed methodology offers the possibility of creating suitable road hazard maps which can be utilized by the competent Authorities to organize the required road network maintenance works, as well as whatever necessary intervention action are needed to upgrade the road safety level. en
heal.advisorName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.advisorName Psarianos, Basil en
heal.committeeMemberName Σακελλαρίου, Μιχαήλ el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σταματιάδης, Νικηφόρος el
heal.committeeMemberName Μαρίνος, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Sakellariou, Michael
heal.committeeMemberName Mavromatis, Stergios
heal.committeeMemberName Yannis, George
heal.committeeMemberName Stamatiadis, Nikiforos
heal.committeeMemberName Marinos, Basileios
heal.committeeMemberName Kepaptsoglou, Konstantinos
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 174 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής