dc.contributor.author | Γραμματικού, Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Grammatikou, Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2022-11-23T09:21:56Z | |
dc.date.available | 2022-11-23T09:21:56Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56232 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23930 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πεζογέφυρα | el |
dc.subject | Μεταλλική τόξο | el |
dc.subject | Ελκυστήρας | el |
dc.subject | Κεκλιμένο | el |
dc.title | Σχεδιασμός μεταλλικής πεζογέφυρας με κεκλιμένο τόξο | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μεταλλικές κατασκευές | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-11 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της εργασίας αποτέλεσε ο σχεδιασμός μεταλλικής πεζογέφυρας στη Βούλα, με γυάλινο κατάστρωμα, της οποίας το τόξο είναι κεκλιμένο. Πρόκειται για ένα άνοιγμα 68m με πλάτος καταστρώματος 6.50m. Βασίζεται στην αντίστοιχη πεζογέφυρα Zubizuri του Santiago Calatrava, που βρίσκεται στο Μπιλμπάο.Η συγκεκριμένη γέφυρα αποτέλεσε έμπνευση για το θέμα της εργασίας, λόγω της ιδιαίτερης διαμόρφωσης του φορέα, αλλά και του ξεχωριστού αισθητικού αποτελέσματος. Συγκεκριμένα, το τελικό προσομοίωμα, αποτελείται από μεταβλητές διαδοκίδες, δύο κεκλιμένες κοίλες δοκούς, προεντεταμένα καλώδια, τον ελκυστήρα και το κεκλιμένο τόξο. Το στατικό σύστημα τόξο-ελκυστήρας προτιμάται εν γένει, καθώς διευκολύνει το σχεδιασμό λόγω της μεταφοράς των ωθήσεων του τόξου στον ελκυστήρα και όχι στις στηρίξεις. Για την ανάλυση του φορέα επιλέγεται το πρόγραμμα Sofistik 2018. Υπολογίζονται τα φορτία που απαιτούνται για το σχεδιασμό, μόνιμα και κινητά. Μετά την επιβολή των δράσεων στο φορέα και δημιουργώντας τους κατάλληλους συνδυασμούς για την αστοχία και τη λειτουργικότητα, ακολουθώντας μια σειρά ελέγχων και επαναλήψεων, προκύπτουν οι τελικές διατομές όλων των μελών. Βασικός άξονας του σχεδιασμού είναι ασφαλώς η εξασφάλιση της αντοχής όλων των μελών, αλλά και ο περιορισμός των βελών του καταστρώματος. Η υλοποίηση της ένωσης της ανωδομής με τα βάθρα γίνεται με τη χρήση εφεδράνων εγκιβωτισμένου ελαστομερούς, που διαστασιολογούνται έτσι ώστε να παραλαμβάνουν και τις δυνάμεις του σεισμού. Εξασφαλίζεται, λοιπόν, καλύτερη συμπεριφορά του φορέα και στην περίπτωση αυτή. Επιπλέον, για περαιτέρω έλεγχο της απόκρισης πραγματοποιείται δυναμική ανάλυση. Τα αποτελέσματα αφορούν στην άνεση του χρήστη, όταν προκαλείται οριζόντια ή κατακόρυφη ταλάντωση του καταστρώματος κατά τη διάρκεια της διάβασης. Επιπροσθέτως, προτείνεται τρόπος υλοποίησης των συνδέσεων που θα γίνουν συγκολλητά αλλά και τρόπος ανέγερσης του φορέα, δεδομένου ότι εκτός από τη μελέτη, σημαντικό ρόλο στο έργο έχει και η κατασκευή. Αποφασίζεται ο φορέας να ανεγερθεί ολόκληρος μαζί με τα καλώδια στα οποία θα εισάγεται τμηματικά η προένταση. Συνοψίζοντας, η μελέτη ενός τέτοιου έργου απαιτεί αρκετούς ελέγχους και τροποποιήσεις σε κάθε στάδιο. Αναλύεται λεπτομερώς και σκοπός του σχεδιασμού του είναι η ικανοποίηση όλων των απαιτήσεων βάσει του κανονισμού και εν τέλει διαμορφώνεται κατάλληλα, ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί με ασφάλεια | el |
heal.advisorName | Θανόπουλος, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Βαμβάτσικος, Δημήτρης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: