HEAL DSpace

Σχεδιασμός μεταλλικής πεζογέφυρας με κεκλιμένο τόξο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γραμματικού, Αικατερίνη el
dc.contributor.author Grammatikou, Aikaterini en
dc.date.accessioned 2022-11-23T09:21:56Z
dc.date.available 2022-11-23T09:21:56Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56232
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23930
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πεζογέφυρα el
dc.subject Μεταλλική τόξο el
dc.subject Ελκυστήρας el
dc.subject Κεκλιμένο el
dc.title Σχεδιασμός μεταλλικής πεζογέφυρας με κεκλιμένο τόξο el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταλλικές κατασκευές el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-11
heal.abstract Αντικείμενο της εργασίας αποτέλεσε ο σχεδιασμός μεταλλικής πεζογέφυρας στη Βούλα, με γυάλινο κατάστρωμα, της οποίας το τόξο είναι κεκλιμένο. Πρόκειται για ένα άνοιγμα 68m με πλάτος καταστρώματος 6.50m. Βασίζεται στην αντίστοιχη πεζογέφυρα Zubizuri του Santiago Calatrava, που βρίσκεται στο Μπιλμπάο.Η συγκεκριμένη γέφυρα αποτέλεσε έμπνευση για το θέμα της εργασίας, λόγω της ιδιαίτερης διαμόρφωσης του φορέα, αλλά και του ξεχωριστού αισθητικού αποτελέσματος. Συγκεκριμένα, το τελικό προσομοίωμα, αποτελείται από μεταβλητές διαδοκίδες, δύο κεκλιμένες κοίλες δοκούς, προεντεταμένα καλώδια, τον ελκυστήρα και το κεκλιμένο τόξο. Το στατικό σύστημα τόξο-ελκυστήρας προτιμάται εν γένει, καθώς διευκολύνει το σχεδιασμό λόγω της μεταφοράς των ωθήσεων του τόξου στον ελκυστήρα και όχι στις στηρίξεις. Για την ανάλυση του φορέα επιλέγεται το πρόγραμμα Sofistik 2018. Υπολογίζονται τα φορτία που απαιτούνται για το σχεδιασμό, μόνιμα και κινητά. Μετά την επιβολή των δράσεων στο φορέα και δημιουργώντας τους κατάλληλους συνδυασμούς για την αστοχία και τη λειτουργικότητα, ακολουθώντας μια σειρά ελέγχων και επαναλήψεων, προκύπτουν οι τελικές διατομές όλων των μελών. Βασικός άξονας του σχεδιασμού είναι ασφαλώς η εξασφάλιση της αντοχής όλων των μελών, αλλά και ο περιορισμός των βελών του καταστρώματος. Η υλοποίηση της ένωσης της ανωδομής με τα βάθρα γίνεται με τη χρήση εφεδράνων εγκιβωτισμένου ελαστομερούς, που διαστασιολογούνται έτσι ώστε να παραλαμβάνουν και τις δυνάμεις του σεισμού. Εξασφαλίζεται, λοιπόν, καλύτερη συμπεριφορά του φορέα και στην περίπτωση αυτή. Επιπλέον, για περαιτέρω έλεγχο της απόκρισης πραγματοποιείται δυναμική ανάλυση. Τα αποτελέσματα αφορούν στην άνεση του χρήστη, όταν προκαλείται οριζόντια ή κατακόρυφη ταλάντωση του καταστρώματος κατά τη διάρκεια της διάβασης. Επιπροσθέτως, προτείνεται τρόπος υλοποίησης των συνδέσεων που θα γίνουν συγκολλητά αλλά και τρόπος ανέγερσης του φορέα, δεδομένου ότι εκτός από τη μελέτη, σημαντικό ρόλο στο έργο έχει και η κατασκευή. Αποφασίζεται ο φορέας να ανεγερθεί ολόκληρος μαζί με τα καλώδια στα οποία θα εισάγεται τμηματικά η προένταση. Συνοψίζοντας, η μελέτη ενός τέτοιου έργου απαιτεί αρκετούς ελέγχους και τροποποιήσεις σε κάθε στάδιο. Αναλύεται λεπτομερώς και σκοπός του σχεδιασμού του είναι η ικανοποίηση όλων των απαιτήσεων βάσει του κανονισμού και εν τέλει διαμορφώνεται κατάλληλα, ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί με ασφάλεια el
heal.advisorName Θανόπουλος, Παύλος el
heal.committeeMemberName Βαμβάτσικος, Δημήτρης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα