HEAL DSpace

Διερευνώντας την αντιληπτή ασφάλεια της ενεργής μετακίνησης στους αστικούς δρόμους της Ελλάδας: ανάπτυξη μοντέλων τακτικής λογιστικής παλινδρόμησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παστία, Βαλεντίνα el
dc.contributor.author Pastia, Valentina en
dc.date.accessioned 2022-11-28T09:21:48Z
dc.date.available 2022-11-28T09:21:48Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56261
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23959
dc.rights Default License
dc.subject Μικροκινητικότητα el
dc.subject Ενεργή μετακίνηση el
dc.subject Ηλεκτρικό πατίνι el
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Micromobility en
dc.subject Active movement en
dc.subject Electric scooter en
dc.subject Questionnaire en
dc.subject Αντιληπτή ασφάλεια el
dc.subject Perceived safety en
dc.title Διερευνώντας την αντιληπτή ασφάλεια της ενεργής μετακίνησης στους αστικούς δρόμους της Ελλάδας: ανάπτυξη μοντέλων τακτικής λογιστικής παλινδρόμησης el
dc.title Investigating the perceived safety of active movement on the urban roads of Greece: development of ordinal logistic regression en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή Τεχνική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-22
heal.abstract Η μικροκινητικότητα και γενικότερα η έννοια της ενεργής μετακίνησης, έχουν αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και η διερεύνησή τους έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης πληθώρας ερευνών. Στόχο της εν λόγω εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της αντιληπτής ασφάλειας της ενεργής μετακίνησης στους αστικούς δρόμους της Ελλάδας. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη ένα πείραμα δεδηλωμένων προτιμήσεων. Αναλυτικότερα, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν την αντιληπτή τους ασφάλεια σε περίπτωση χρήσης διαφορετικών μέσων μετακίνησης (αυτοκίνητο, ηλεκτρικό ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι και περπάτημα) για διαφορετικά σενάρια. Τα σενάρια αυτά προέκυψαν κατόπιν εναλλαγής των επιπέδων των εκάστοτε μεταβλητών που επιλέχθηκαν. Έτσι, συλλέχθηκαν δεδομένα, μέσω των οποίων υλοποιήθηκε ο υπολογισμός περιγραφικών στατιστικών, αλλά και η εξαγωγή διαγραμμάτων. Τελικό στάδιο αποτέλεσε η εξαγωγή μοντέλων τακτικής λογιστικής παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το φύλο η ηλικία και η ιδιοκτησία ή μη ποδηλάτου δεν φαίνεται να παίζουν κάποιο ιδιαίτερο ρόλο όσον αφορά στην αντιληπτή ασφάλεια των μετακινούμενων. Επιπροσθέτως, ένα ακόμη αξιοσημείωτο αποτέλεσμα αποτελεί το γεγονός ότι τα μεγαλύτερα θετικά ποσοστά αντιληπτής ασφάλειας προκαλούνται από το περπάτημα, ενώ το ηλεκτρικό πατίνι αποτελεί το πλέον ανασφαλές μέσο. Ακόμη, όσον αφορά στην οδήγηση αυτοκινήτου, η μεταβλητή η οποία φαίνεται να παρουσιάζει την μεγαλύτερη επιρροή ως προς την αντιληπτή ασφάλεια, είναι αυτή της κατάστασης του οδοστρώματος. Από την άλλη, όσον αφορά στους πεζούς, οι ίδιοι φαίνεται να μην επηρεάζονται σημαντικά από τον αν υπάρχει ή όχι διάβαση πεζών. Ωστόσο, η ύπαρξη φωτεινού σηματοδότη στις διαβάσεις πεζών, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική από τους ίδιους όσον αφορά στην αντιληπτή ασφάλεια. Το ίδιο και από μέρους των λοιπών μετακινούμενων, και ιδιαίτερα των αυτοκινήτων. Τέλος, σημαντικότερη μεταβλητή, η οποία επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό την αντιληπτή ασφάλεια όλων των μετακινούμενων, αποτελεί η ύπαρξη ή μη ποδηλατοδρόμου. Ο ποδηλατόδρομος, βάσει των εξαγόμενων αποτελεσμάτων, αποτελεί επιτακτική ανάγκη από μέρος των μετακινούμενων, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η αρμονική συνύπαρξη όλων των μέσων μετακίνησης και να ενταθεί το αίσθημα της αντιληπτής ασφάλειας. el
heal.abstract Micromobility and Active Travelling, have risen significantly the past couple of years and the investigation of this topic has been the subject of numerous studies. This thesis’ aim is the investigation of the perceived safety of active movement on the urban roads of Greece. Therefore, a stated preference experiment was conducted. Specifically, a questionnaire was created in which respondents were asked to rate their perceived safety in case of using different means of transportation (car, electric bicycle, electric scooter and walking) for different scenarios. These scenarios resulted from alternating the levels of the selected variables. Thus, data were collected, through which the calculation of descriptive statistics was implemented, as well as the extraction of diagrams. Final stage of the survey, was the extraction of ordinal logistic regression models. The results showed that gender, age and ownership of bicycle, don’t seem to play a particular role in terms of the perceived safety of commuters. In addition, another notable result is the fact that the highest positive rates of perceived safety appear in the case of walking, while the electric scooter appears to be the most unsafe means. Moreover, as far as driving a car is concerned, the variable that seems to have the greatest influence in terms of perceived safety is the condition of the road surface. On the other hand, as far as pedestrians are concerned, they don’t seem to be significantly affected by whether or not a pedestrian crossing exists. However, the existence of traffic lights when it comes to pedestrian crossings, is considered extremely important by them in terms of perceived safety. The same thing applies for other commuters, especially cars. Finally, the most important variable, which seems to affect to the greatest extent the perceived safety of all commuters, is the existence or nonexistence of a bicycle lane. The bicycle lane, based on the extracted results, is an imperative need by all the commuters, in order to assure the harmonic coexistence of all means of transportation and to intensify the feeling of safety. en
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 92 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής