HEAL DSpace

Χωρική ανάλυση μέτρων προσβασιμότητας και περπατησιμότητας (walkability) σε περιβάλλον GIS δήμου Ηλιούπολης και τρόποι δράσης για Βιώσιμη Αστική κινητικότητα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καφετζόπουλος, Σπυρίδων el
dc.contributor.author Kafetzopoulos, Spyridon en
dc.date.accessioned 2022-11-28T09:25:23Z
dc.date.available 2022-11-28T09:25:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56262
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23960
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Περπατησιμότητα (walkability) el
dc.subject Προσβασιμότητα el
dc.subject Μετακίνηση πεζή el
dc.subject Ηλιούπολη el
dc.subject Βιωσιμότητα el
dc.title Χωρική ανάλυση μέτρων προσβασιμότητας και περπατησιμότητας (walkability) σε περιβάλλον GIS δήμου Ηλιούπολης και τρόποι δράσης για Βιώσιμη Αστική κινητικότητα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωπληροφορική el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-27
heal.abstract Η πεζή μετακίνηση αποτελούσε τον βασικό τρόπο μετακίνησής των ανθρώπων ανά τους αιώνες. Από τα μισά του περασμένου αιώνα όμως και μετά, τα οχήματα έγιναν πιο οικονομικά προσβάσιμα επομένως κατέκλισαν τις πόλεις. Αυτή η ταχύτατη αλλαγή στις συνήθειες επηρέασε τον σχεδιασμό τον πόλεων που συνέβαινε ταυτόχρονα. Τα προάστια της πόλης και ειδικά η Ηλιούπολη υποδομήθηκε με κύριο γνώμονα το αυτοκίνητο και όχι τον πεζό, το ποδήλατο ή γενικότερα εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Ειδικά τα τελευταία χρόνια όμως κρίνεται απαραίτητη η βελτίωση του επιπέδου της περπατησιμότητας (walkability), η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους στην αστική πολιτική και προωθούνται αναπλάσεις με βασικό χαρακτηριστικό την βιώσιμη αστική κινητικότητα. Γι’ αυτό το λόγο όλο και περισσότερες έρευνες εστιάζουν στην ανάλυση του βαθμού της περπατησιμότητας (walkability) των πόλεων μελετώντας διάφορες παραμέτρους που την επηρεάζουν και προτείνουν τρόπους βελτίωσης της. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η χωρική ανάλυση της περπατησιμότητας της Ηλιούπολης, με σκοπό την αξιολόγηση της περιοχής και η ανάλυση προτάσεων για την ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Αυτό πραγματοποιήθηκε με τη χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (G.I.S) και συγκεκριμένα, το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι το Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS) mini. Στη συνέχεια, έγινε αξιολόγηση της περιοχής έχοντας ως κριτήρια τα επίπεδα των πεζοδρομίων, τις συνδέσεις αυτών και γενικότερα την υφιστάμενη κατάσταση του περιβάλλοντος στο οποίο μετακινείται ο πεζός. Τέλος, έγιναν προτάσεις για τον σχεδιασμό μιας περισσότερο βιώσιμης πόλης που παρέχει άνεση και ασφάλεια στο πολίτη κατά τη διάρκεια της μετακίνησης του έτσι ώστε περισσότεροι να επιλέγουν αυτό το τρόπο μετακίνησης αντί των μηχανοκίνητων μέσων. el
heal.advisorName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.committeeMemberName Πηγάκη, Μ. el
heal.committeeMemberName Στάμου, Δ. el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 78 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα