dc.contributor.author |
Μαντζαβινάτου, Στέλλα
|
el |
dc.contributor.author |
Mantzavinatou, Stella
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-11-28T09:54:49Z |
|
dc.date.available |
2022-11-28T09:54:49Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56267 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23965 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μεγάλος Περίπατος |
el |
dc.subject |
Βιώσιμη Ανάπτυξη |
el |
dc.subject |
Οδική Ανάπλαση |
el |
dc.subject |
Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα |
el |
dc.title |
Κριτική στην πολιτική των αναπλάσεων στην Ελλάδα: Η περίπτωση του μεγάλου περίπατου στην Αθήνα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μελέτη Περίπτωσης |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-21 |
|
heal.abstract |
Η σύγχρονη πραγματικότητα, οι εξελίξεις και το γίγνεσθαι των ραγδαίων τεχνολογικών και
συνεπαγόμενων οικονομικών και κοινωνικών μεταβολών αντιπαραβάλλεται με την
στατικότητα των πόλεων. Από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι δημιουργούσαν και
εντασσόντουσαν σε κοινότητες και περιβάλλοντα με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των
αναγκών και την διασφάλιση της ευημερίας τους. Ο τρόπος διάρθρωσης και δημιουργίας των
πόλεων επηρεάζει την δυναμική και τον τρόπο λειτουργίας τους.
Τους τελευταίους δύο αιώνες, παρά την εκδήλωση των παγκοσμίων πολέμων, τις οικονομικές
υφέσεις και πανδημίες, η ιδέα ανασχεδιασμού του αστικού περιβάλλοντος επικρατεί. Πολλές
θεωρίες διατυπώθηκαν τόσο με σκοπό τον ορισμό των διαφόρων εννοιών όσο τον
προσδιορισμό της μεταξύ τους αλληλεπίδρασης. Καινοτόμες είναι οι ιδέες της βιωσιμότητας
και της συνεπαγόμενης διαφύλαξης του περιβάλλοντος και του ιστορικού υπόβαθρου των
περιοχών.
Η χωροθέτηση, το είδος και ο βαθμός χρήσης των διαφόρων δικτύων συγκοινωνίας και ο
τρόπος κατανομής των χρήσεων γης ερευνήθηκαν εκτεταμένα. Κύρια συμπεράσματα των
ερευνών είναι η ανάγκη ύπαρξης ελκυστικών ΜΜΜ και η μικτή χρήση κατοικίας και
εμπορικών δραστηριοτήτων.
Επιστέγασμα των παραπάνω αποτελεί η αξιοποίηση των διάφορων μεθόδων συμμετοχικού
σχεδιασμού με παράλληλη ενημέρωση και ενεργοποίηση των πολιτών. Στην Ευρώπη και την
Ελλάδα πραγματοποιήθηκε πληθώρα παρεμβάσεων με τις παραπάνω αρχές. Ιδιαίτερη
αναφορά πρέπει να γίνει στα παραδείγματα εξευγενισμού παρακμάζουσων περιοχών και το
αντίκτυπό τους στο σύνολο.
Στην χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες αξιοποιούνται οι υπηρεσίες της πολεοδομίας και
χωροταξίας και οι δυνατότητες που προσφέρουν. Παρ΄ όλα αυτά το ασθενές και δυσνόητο
θεσμικό πλαίσιο και η ιδιωτική πρωτοβουλία λειτουργούν αποτρεπτικά στην συμμετοχή των
πολιτών στην σχεδιαστική διαδικασία. Η σύμπραξη των κρατικών μηχανισμών με ιδιωτικούς
και συλλογικούς φορείς πολλές φορές εξασφαλίζει τα βέλτιστα αποτελέσματα στις
προσεγγίσεις αναπλάσεων.
Ένα τέτοιο έργο αποτελεί και ο «Μεγάλος Περίπατος» στο κέντρο της Αθήνας, ο οποίος όμως
δεν έτυχε θετικής αντιμετώπισης από το ελληνικό σύνολο. Για τον λόγο αυτό, η παρούσα
έρευνα, αποπειράται να καταγράψει τις εντυπώσεις των πολιτών, σχετικά με το έργο και να
κατανοήσει τον λόγο της αρνητικής αντίδρασής τους. |
el |
heal.advisorName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
98 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|