dc.contributor.author |
Ρούμπος, Αντώνιος
|
el |
dc.contributor.author |
Roumpos, Antonios
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-11-28T11:43:23Z |
|
dc.date.available |
2022-11-28T11:43:23Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56277 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23975 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Επίχωμα |
el |
dc.subject |
Πρανές |
el |
dc.subject |
Ευστάθεια |
el |
dc.subject |
Οδικό |
el |
dc.subject |
Ασφάλεια |
el |
dc.subject |
Road |
en |
dc.subject |
Embankment |
en |
dc.subject |
Slope |
en |
dc.subject |
Stability |
en |
dc.subject |
Eps |
en |
dc.title |
Μελέτη ευστάθειας οδικών και σιδηροδρομικών επιχωμάτων με χρήση διογκωμένης πολυστερίνης (EPS) υπό σταστικές και σεισμικές συνθήκες |
el |
dc.title |
Slope stability of road and railway embankments with EPS on static and pseudostatic condition |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Γεωτεχνικη Μηχανική |
el |
heal.classification |
Γεωτεχνική Μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-06-22 |
|
heal.abstract |
Η ευστάθεια των εδαφικών πρανών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αντικείμενα της γεωτεχνικής μηχανικής, δεδομένου ότι η πιθανότητα αστοχίας τους είναι δυνατόν να οδηγήσει σε καταστροφές στοιχείων του φυσικού ή και τεχνητού περιβάλλοντος, απώλειες περιουσιών ή ακόμη και ανθρώπινων ζωών.
Η ευστάθεια ενός πρανούς καθορίζεται από πολλές διαφορετικές παραμέτρους, καθεμία από τις οποίες επιδρά με διαφορετικό τρόπο. Η μελέτη της ισορροπίας ενός πρανούς είναι απαραίτητο να πραγματοποιείται τόσο υπό στατικές συνθήκες, όσο και σεισμικές. Συχνά, η επίδραση των δυνάμεων βαρύτητας αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα για την αστοχία ενός πρανούς, ενώ ο συνδυασμός τους με ένα σεισμικό γεγονός μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες. Παράλληλα, εξίσου σημαντική για την ευστάθεια, ή μη, ενός πρανούς κρίνεται η παρουσία του νερού, είτε ως υπόγειος υδροφόρος ορίζοντας στην περίπτωση των χερσαίων πρανών, είτε ως επιφανειακός στην περίπτωση των υποθαλάσσιων.
Η παρουσία των πρανών στα περισσότερα τεχνικά έργα σε συνδυασμό με τις καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να έχει η αστοχία τους, έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη πολλών τεχνικών μελέτης της ευστάθειας τους, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικές περιπτώσεις. Ως μέτρο εκτίμησης της ευστάθειας ενός πρανούς έχει τεθεί ο συντελεστής ασφαλείας, η τιμή του οποίου υπολογίζεται από την πλειοψηφία των μεθόδων ανάλυσης. Οι σημαντικότερες από αυτές είναι η αναλυτική μέθοδος, όπου χρησιμοποιούνται αναλυτικές εξισώσεις για τον υπολογισμό του συντελεστή ασφαλείας και η αριθμητική μέθοδος, όπου η ανάλυση συνήθως γίνεται με τη χρήση της μεθόδου των Πεπερασμένων Στοιχείων.
Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας μελετήθηκε η επίδραση της βαρύτητας και των σεισμικών διεγέρσεων ως προς την ευστάθεια των πρανών επιχωμάτων σε συγκοινωνιακά έργα, καθώς επίσης αξιολογήθηκε η χρήση εναλλακτικού υλικού διογκωμένης πολυστερίνης (EPS) ως υλικού κατασκευής. Για την εκπόνηση των υπολογισμών ελέγχου, χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Slide 2D της εταιρίας Rocscience που υπολογίζει τον συντελεστή ασφαλείας και την πιθανή επιφάνεια αστοχίας με την αναλυτική μέθοδο Bishop. |
el |
heal.abstract |
Slope stability is one of the most important object of geotechnical engineering, since the possibility of fall can result natural disaster, loss of human properties and lives.
The stability of slope is determined by different factors, every single one has a different way of effects. It is always necessary that the slope stability study involves both static and pseudostatic analyses. Static forces are usually considered to be the main factor contributing to a landslide while seismic acceleration is the triggering factor in most cases. At the same time, the presence of water either as underground water table in case of onshore slopes or as surface water table in case of submarine slopes, is considered to be an equally important factor to the stability of a slope.
Slope presence in almost every infrastructure’s environment combined with the catastrophic consequences that its failure might have, has led to the development of many stability analysis techniques each of which has application in different case studies. Safety factor is considered to be the measure of slope stability and is calculated in almost every technique. The most frequently used methods are the analytical method that uses analytical equations to calculate the safety factor and the numerical method which uses Finite Elements for the stability analysis.
The present thesis focuses on the effects of gravity and seismic events on embankment slopes, on transport projects, also was evaluated the use of EPS as construction material. For the preparation of calculations was used the Slide 2D software of Rocscience, which calculate safety factor and possible failure surface with analytical method of Bishop. |
en |
heal.advisorName |
Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καττής, Μαρίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσομπανάκης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
98 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|