dc.contributor.author |
Καραγιάννη, Χαραλαμπία
|
el |
dc.contributor.author |
Karagianni, Charalampia
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-11-30T10:33:17Z |
|
dc.date.available |
2022-11-30T10:33:17Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56304 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24002 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ηλεκτρικά οχήματα |
el |
dc.subject |
Μεγιστοποίηση κέρδους |
el |
dc.subject |
Θέσεις στάθμευσης |
el |
dc.subject |
Υποδομές φόρτισης |
el |
dc.subject |
Ποσοστό απόρριψης οδηγών |
el |
dc.subject |
Electric vehicles |
en |
dc.subject |
Profit maximization |
en |
dc.subject |
Parking spaces |
en |
dc.subject |
Charging infrastructure |
en |
dc.subject |
Driver rejection rate |
en |
dc.title |
Βέλτιστος σχεδιασμός και χωροθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρους στάθμευσης |
el |
dc.title |
Optimal design and allocation of charging infrastructure in parking lots |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακή Τεχνική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-22 |
|
heal.abstract |
Η συμβολή της ηλεκτροκίνησης στην μετάβαση προς ένα ενεργειακά ουδέτερο σύστημα μεταφορών είναι σημαντική. Με γνώμονα τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών και τη διαθεσιμότητα του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας σχεδόν παντού, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αποδειχθεί ως η πιο πολλά υποσχόμενη λύση για την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας και κατά συνέπεια για την αποδέσμευση των μεταφορών από τους ορυκτούς πόρους.
Πάρα την έντονη εμφάνιση ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, μικρό ποσοστό οδηγών τα επιλέγει, για λόγους δυσπιστίας που αφορούν κυρίως την εμβέλεια των οχημάτων αυτών. Για να γίνει επιτυχής η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, κρίνεται απαραίτητη η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης σε δημόσιες ή ιδιωτικές ιδιοκτησίες.
Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια ένταξης των υποδομών φόρτισης σε υπάρχοντες χώρους σταθμευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να φορτίζουν το όχημα τους τις ώρες που αυτό είναι σταθμευμένο. Θέλοντας να γίνει προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης εντός του χώρου σταθμευσης συνεπάγεται και αποκλεισμό ορισμένων οδηγών συμβατικών οχημάτων από αυτό, διαθέτοντας έναν αριθμό θέσεων αποκλειστικά και μόνο για κάτοχους ηλεκτρικών οχημάτων. Για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου, σημαντική είναι η ανάλυση βιωσιμότητας αυτού, θέλοντας το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων οδηγών να μην υπερβαίνει το κόστος για τη μετατροπή των θέσεων σε ηλεκτρικές.
Το μοντέλο που αναπτύχθηκε ορίζει τον αριθμό των θέσεων που πρέπει να διαθέτουν φορτιστές καθώς και τον αριθμό θέσεων εμβέλειας του κάθε φορτιστή. Για την επίλυση του προβλήματος βελτιστοποίησης, εφαρμόστηκε ένα γραμμικό μοντέλο με σκοπό τη μεγιστοποίηση των κερδών από τις θέσεις σταθμευσης ανα κατηγορία, καθώς και την ελαχιστοποίηση του κόστους χωροθέτησης υποδομών φόρτισης.
Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του μοντέλου ανέδειξαν τον ακριβή αριθμό των φορτιστών καθώς και τον απαραίτητο αριθμό θέσεων που οφείλει να εξυπηρετεί ο κάθε φορτιστής. Γίνεται εφαρμογή δυο σεναρίων εγκατάστασης φορτιστών ίσης ισχύος αλλά διαφορετικής εμβέλειας, έτσι ώστε να ελεγχθεί η οικονομικά αποδοτικότερη λύση. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται για έναν ενδεικτικό χώρο σταθμευσης 996 θέσεων, παραθέτοντας τα διαγράμματα κερδών βάσει των επιλεγμένων παραμέτρων.
Με την εργασία αυτή γίνεται ουσιαστικά προσπάθεια δημιουργίας μιας μεθοδολογίας σχεδιασμού και ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης σε χώρους σταθμευσης παρέχοντας την υπηρεσία φόρτισης στους οδηγούς, οι οποίοι θα αποτελούν στο μέλλον αναπόσπαστο κομμάτι του αστικού περιβάλλοντος. |
el |
heal.abstract |
The contribution of electrification to the transition to an energy-neutral transport system is significant. In the light of technological developments in the field of transport and the availability of the electricity system almost everywhere, electric vehicles (EVs) have proven to be the most promising solution for increasing energy security and consequently for the release of transport from mineral resources.
Despite the strong appearance of electric vehicles in the market, a small percentage of drivers choose them, for reasons of distrust that mainly concern the range of these vehicles. In order to promote the development of electric vehicles, it is considered necessary to develop charging infrastructure in public or private properties.
In the present dissertation, an attempt is made to integrate the charging infrastructure in existing parking spaces, enabling drivers to charge their vehicle during the hours it is parked. In order to promote e-mobility, the installation of charging infrastructure in the parking lot implies the exclusion of some drivers of conventional vehicles from it, having a number of seats exclusively for owners of electric vehicles. For the implementation of such a project, it is important to analyze its viability, wanting the percentage of non-serviced drivers not to exceed the cost of converting the seats into electric ones.
The developed model defines the number of parking spaces that will be provided with chargers, as well as the number of range positions of each charger. To solve the optimization problem, a linear model was implemented in order to maximize profit from parking spaces per category and at the same time minimize the cost of charging infrastructure.
The results of the application of the model showed the exact number of chargers as well as the necessary number of parking spaces that each charger must serve. Two installation scenarios of differentiated and non-differentiated chargers are implemented, in order to test the most cost-effective solution. The results are presented for an indicative parking space of 996 places, listing the profit charts based on the selected parameters.
This work is essentially an attempt to create a methodology for the design and development of charging infrastructure in parking lots, providing the charging service to drivers, who will be an integral part of the urban environment in the future. |
en |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
102 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|