dc.contributor.author | Μουζάκης, Πολύκαρπος - Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Mouzakis, Polykarpos - Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2022-11-30T10:56:28Z | |
dc.date.available | 2022-11-30T10:56:28Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56311 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24009 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ασφαλτομίγματα | el |
dc.subject | Μελέτη σύνθεσης κατά Marshall | el |
dc.subject | Μελέτη σύνθεσης κατά Superpave | el |
dc.subject | Συγκριτική αξιολόγηση | el |
dc.subject | Ανάπτυξη βάσης δεδομένων | el |
dc.subject | Asphalt mixtures | en |
dc.subject | Marshall mix design | en |
dc.subject | Superpave mix design | en |
dc.subject | Comparative evaluation | en |
dc.subject | Development of database | en |
dc.title | Συγκριτική αξιολόγηση μεθόδων σύνθεσης ασφαλτομιγμάτων κατά Marshall και Superpave | el |
dc.title | Comparative evaluation of Marshall and Superpave Asphalt Mix design methods | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδοποιία - Μελέτη Σύνθεσης Ασφαλτομιγμάτων | el |
heal.classification | Pavement Engineering - Asphalt Mix Design | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-15 | |
heal.abstract | Στο πλαίσιο σχεδιασμού των ασφαλτικών στρώσεων ενός σύγχρονου οδοστρώματος, είναι διαρκής η ανάγκη για έρευνα και ανάπτυξη ασφαλτομιγμάτων υψηλών προδιαγραφών. Οι σημαντικές αυξήσεις και μεταβολές των κυκλοφοριακών και κλιματικών συνθηκών, που επιφέρουν την εμφάνιση σημαντικών φθορών στο οδόστρωμα, υποδεικνύουν την ισχυρή αναγκαιότητα παροχής ενός ποιοτικού, οικονομικού και ανθεκτικού ασφαλτομίγματος. Εδώ και πολλές δεκαετίες, η πιο γνωστή και ευρέως χρησιμοποιούμενη μέθοδος σύνθεσης ασφαλτομιγμάτων είναι η Marshall. Βέβαια, ήδη από το 1990 και έπειτα, έχει εισαχθεί στον αντίποδα αυτής η μέθοδος Superpave, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σχεδιασμού ενός ασφαλτομίγματος υψηλών προδιαγραφών, το οποίο λαμβάνει υπόψη σημαντικά τις κυκλοφοριακές και κλιματικές συνθήκες της περιοχής του έργου. Με δεδομένα τα ανωτέρω, στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η συγκριτική αξιολόγηση των μεθόδων σύνθεσης ασφαλτομιγμάτων κατά Marshall και Superpave, στο πλαίσιο σχεδιασμού θερμών ασφαλτομιγμάτων πυκνής σύνθεσης. Η διερεύνηση αυτή, επικεντρώνεται στην διαφοροποίηση της εργαστηριακής διαδικασίας και κριτηρίων που ορίζει η κάθε μέθοδος και στην αξιοποίηση, επεξεργασία και στατιστική ανάλυση στοιχείων από βάση δεδομένων που αναπτύσσεται από μετρήσεις συναφών ερευνών. Το κύριο συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι με τη μέθοδο Superpave απαιτείται χαμηλότερο ποσοστό ασφάλτου συγκριτικά με τη Marshall. Με άλλα λόγια, η μέθοδος Superpave φαίνεται να οδηγεί σε οικονομικότερες λύσεις παραγωγής ασφαλτομίγματος και κατ' επέκταση, σε βελτιστοποίηση της κατασκευής οδοστρωμάτων. | el |
heal.abstract | As part of the design of asphalt layers of a modern road pavement, there is a constant need for research and development of asphalt mixtures with high standards, which is considered absolutely necessary. The significant increase and changes in traffic and climatic conditions, which cause severe damage to the pavement, show the urgent need to provide a high quality, economical and durable asphalt mix. For many decades, the most widely used and applied asphalt mix design method has been the Marshall method. Of course, the Superpave method was introduced as early as 1990, providing the opportunity to develop a high - quality asphalt mix that takes into account the traffic and climatic conditions of the project area. With this background, the subject of this thesis is the comparative evaluation of the methods of composition of asphalt mixtures based on Marshall and Superpave in the context of the design of dense graded hot mix asphalt. This research focuses on the differentiation of the laboratory procedure and the criteria defined by each method, as well as the use, processing and statistical analysis of a database developed from relevant research data. The main conclusion is that the Superpave method results in lower asphalt content compared to the Marshall method. In other words, Superpave seems to lead to more economical asphalt mixing solutions and, moreover, to the optimization of road construction. | en |
heal.advisorName | Πλατή, Χριστίνα | el |
heal.advisorName | Plati, Christina | en |
heal.committeeMemberName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Loizos, Andreas | en |
heal.committeeMemberName | Mavromatis, Stergios | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 89 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: