HEAL DSpace

Μελέτη σκοπιμότητας χρήσης υγροποιημένου βιομεθανίου (biolng) ως ναυτιλιακού καυσίμου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σαμαράς, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Samaras, Panagiotis
dc.date.accessioned 2022-11-30T11:57:50Z
dc.date.available 2022-11-30T11:57:50Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56321
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24019
dc.rights Default License
dc.subject Βιομεθάνιο el
dc.subject Απανθρακοποίηση el
dc.subject Ανάλυση Ευαισθησίας el
dc.subject Μελέτη Περίπτωσης el
dc.subject Μελέτη Κύκλου Ζωής el
dc.subject Ανανεώσιμα Αέρια el
dc.subject Biolng en
dc.subject Renewable Gases en
dc.subject Life Cycle Assessment en
dc.subject Sensitivity Analysis en
dc.subject Life Cycle Cost Assessment el
dc.title Μελέτη σκοπιμότητας χρήσης υγροποιημένου βιομεθανίου (biolng) ως ναυτιλιακού καυσίμου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ανανεώσιμα Καύσιμα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-22
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να διερευνήσει την προοπτική του υγροποιημένου βιομεθανίου (bioLNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο. Η προοπτική του αφορά στον τρόπο αλλά και το εκτιμώμενο δυναμικό παραγωγής, στις υποδομές που υφίστανται λόγω του υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ναυτιλιακή βιομηχανία, στην δραστική μείωση ρύπων σε όλο τον κύκλο ζωής του, καθώς επίσης και στο εκτιμώμενο κόστος που το συνοδεύει. Συνεπώς, η εργασία περιλαμβάνει μία εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση και μία μελέτη περίπτωσης. Από τη μία, βιβλιογραφική επισκόπηση εστιάζει περισσότερο στο νομικό και κανονιστικό πλαίσιο που υφίσταται, τόσο σε επίπεδο ναυτιλίας, όσο και ευρύτερα, καθώς επίσης και στη διαδικασία παραγωγής και τη διαθεσιμότητα του bioLNG. Παράλληλα, μελετάται και το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο, ώστε να αποτελέσει περίπτωση βάσης για τη σταδιακή υιοθέτηση του bioLNG, μιας και πρόκειται για σχεδόν ίδιο καύσιμο, απλά διαφορετικού τρόπου παραγωγής. Από την άλλη, η μελέτη περίπτωσης έχει σκοπό να εξετάσει τις εκπομπές ρύπων και το συνολικό λειτουργικό κόστος, συμπεριλαμβάνοντας το κόστος των δικαιωμάτων διοξειδίου του άνθρακα, για τρία διαφορετικά συνέρια, η σύγκριση των οποίων μπορεί να δώσει μία εκτίμηση για το πιθανό όφελος από την χρήση του bioLNG. Τα τρία σενάρια αποτελούνται i) από την αποκλειστική χρήση πετρελαίου, ii) από την αποκλειστική χρήση LNG, και iii) από την χρήση μίγματος LNG και bioLNG. Η μελέτη περίπτωσης αφορά συγκεκριμένο Ro-Ro πλοίο, για το οποίο διατέθηκαν πραγματικά δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν για τους υπολογισμούς. Για την υλοποίηση της, δημιουργήθηκε ένα μοντέλο που συνδυάζει μία μέθοδο αξιολόγησης του κύκλου ζωής (LCA) και μία μέθοδο ανάλυσης του κόστους κύκλου ζωής (LCCA). Επιπλέον, στο πλαίσιο της μελέτης περίπτωσης, η παρούσα διπλωματική εργασία προχώρησε σε μία αξιολόγηση επένδυσης μετασκευής πλοίου ώστε να χρησιμοποιεί LNG, καθώς αποτελεί αναγκαίο βήμα για την μετάβαση στο bioLNG. Παράλληλα, για την διαχείριση του εύρους που χαρακτηρίζει ορισμένες μεταβλητές του μοντέλου, χρησιμοποιήθηκε και μία ανάλυση ευαισθησίας, προκειμένου να αποδειχθούν οι περιοχές τιμών που έχει όφελος η χρήση του bioLNG σε κάποια δεδομένη ποσότητα πρόσμιξης. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς για να γίνει ανταγωνιστικό το bioLNG έναντι του LNG χρειάζεται σταδιακή μείωση του κόστους προμήθειας αυτού, και ταυτόχρονη σημαντική αύξηση στις τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επειδή, όμως, πράγματι αναμένεται μία τέτοια εξέλιξη και για τις δύο μεταβλητές, το bioLNG φαίνεται πως μπορεί να είναι μία λύση στην κατεύθυνση της απανθρακοποίησης, και να προτιμηθεί μελλοντικά έναντι των υπολοίπων εναλλακτικών καυσίμων, με σημαντικό όφελος από τη μείωση των εκπομπών αερίων, αλλά και από το σχετικό οικονομικό όφελος. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 118 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής