dc.contributor.author | Συργκάνη, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Syrgkani, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-05T10:07:45Z | |
dc.date.available | 2022-12-05T10:07:45Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56350 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24048 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εισαγωγές | el |
dc.subject | Εξαγωγές | el |
dc.subject | Εμπορευματικές μεταφορές | el |
dc.subject | Συνοριακός σταθμός | el |
dc.subject | Imports | en |
dc.subject | Exports | en |
dc.subject | Freight transport | en |
dc.subject | Border station | en |
dc.subject | Means of transport | en |
dc.subject | Μέσα μεταφοράς | el |
dc.title | Ανάπτυξη μεθόδου εκτίμησης εμπορευματικών ροών σε εθνικό επίπεδο με θαλάσσια, σιδηροδρομικά και οδικά μέσα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Εμπορευματικές Μεταφορές | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-24 | |
heal.abstract | Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι η ανάπτυξη μεθοδολογίας για την εκτίμηση των εμπορευματικών ροών σε εθνικό επίπεδο με θαλάσσια, σιδηροδρομικά και οδικά μέσα. Πιο αναλυτικά, αντλήθηκαν στοιχεία για το οδικό, σιδηροδρομικό και θαλάσσιο δίκτυο τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εγχώριο επίπεδο. Για το έτος 2019, συλλέχθηκαν δεδομένα για τον όγκο των εισαγόμενων και εξαγόμενων προϊόντων από χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό εταίρο της Ελλάδας. Τα προϊόντα αυτά είναι φυτά, λαχανικά, φρούτα, δημητριακά, ελαιούχοι σπόροι και λιπάσματα, όπως αυτά ταξινομούνται κατά το Εναρμονισμένο Σύστημα (HS) και χωρίζονται σε επιμέρους πιο αναλυτικές υποκατηγορίες. Οι εισαγωγές και εξαγωγές των προϊόντων αυτών πραγματοποιούνται μέσω των συνοριακών σταθμών της χώρας. Αντλήθηκαν δεδομένα για εμπορευματικές μεταφορές για το χρονικό διάστημα μεταξύ 2014-2018 καθώς και για τις αποστάσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και της Ελλάδας. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκε μια μεθοδολογία για την εκτίμηση των εμπορευματικών ροών και συγκεκριμένα των ποσοτήτων των προαναφερθέντων προϊόντων για κάθε μία από τις παραπάνω χώρες. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε ανά μεταφορικό μέσο, οδικό, σιδηροδρομικό και θαλάσσιο, ανά προϊόν, όπως αυτά χωρίζονται σε υποκατηγορίες κατά HS, και τόσο για τις εισαγωγές όσο και τις εξαγωγές, οι οποίες πραγματοποιούνται ανά πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας. Τα κυριότερα συμπεράσματα που εξήχθησαν αφορούν τις εισαγόμενες και εξαγόμενες ποσότητες, τα πιο συχνά διακινούμενα προϊόντα, τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων και τους συνοριακούς σταθμούς με τη μεγαλύτερη διέλευση εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, προέκυψε πως ο μεγαλύτερος όγκος εμπορευμάτων διακινείται με θαλάσσια μέσα, με τον λιμένα του Πειραιά να είναι ο μεγαλύτερος σε διακίνηση, ενώ για τα χερσαία μέσα, ο συνοριακός σταθμός του Προμαχώνα καταγράφει τις περισσότερες οδικές και σιδηροδρομικές διελεύσεις. Τέλος, τα δημητριακά είναι το προϊόν που εισάγει περισσότερο η Ελλάδα, ενώ τα φρούτα κυριαρχούν στις εξαγωγές της χώρας. Από την άλλη, η κατηγορία των φυτών είναι αυτή με τις λιγότερες συνολικά εισαγωγές και εξαγωγές. | el |
heal.abstract | The purpose of this dissertation is to develop a methodology for estimating freight transport flows at a national level by sea, rail, and road. More specifically, data were collected regarding the road, rail, and maritime network at both European and national level. For the year 2019, data were also collected concerning the volume of imports and exports of products which are carried out through the border stations of Greece and transported to European countries and Turkey, which is an important freight partner. The products are plants, vegetables, fruits, cereals, oilseeds, and fertilizers, as these are classified according to the Harmonized System. Data were obtained for the transport of freight for the period between 2014-1018 as well as for the distances between each European country and Greece. Subsequently, a methodology was developed for estimating freight transport flows, and in particular the volume, in terms of quantities, of transported products for each of the examined countries. The methodology was performed by mode of transport, road, rail, and sea, by product, and for export and import flows, which are carried out through the gates of entrance and exit of the country. The main conclusions concern the quantities imported and exported, the most frequently transported products, the modes of transport used and the border stations with the largest transit of goods. Specifically, it turned out that the most common mode of freight transport is maritime transport, with the port of Piraeus being the largest in traffic, while for inland transport, the border station of Promachonas records increased volumes of road and rail transit. Finally, cereals are the products that dominate the country’s imports, while fruits are the products that Greece mostly exports. Plants are the ones with the least imports and exports. | en |
heal.advisorName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 114 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: