dc.contributor.author | Κωστόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Costopoulos, Constantinos | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-07T09:36:01Z | |
dc.date.available | 2022-12-07T09:36:01Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56362 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24060 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων | el |
dc.subject | Finite element analysis (FEA) | en |
dc.subject | Διδιάστατες αναλύσεις | el |
dc.subject | Τριδιάστατες αναλύσεις | el |
dc.subject | Ανοιχτή εκσκαφή | el |
dc.subject | Two-dimensional analyses | en |
dc.subject | Three-dimensional analyses | en |
dc.subject | Plaxis 2D | en |
dc.subject | Plaxis 3D | en |
dc.subject | Open excavation | en |
dc.subject | Diaphragm wall | en |
dc.subject | Ground anchors | en |
dc.subject | Struts | en |
dc.title | Αριθμητική προσομοίωση αντιστήριξης βαθιάς εκσκαφής. Το παράδειγμα του σταθμού μετρό «ΝΙΚΑΙΑ» | el |
dc.title | Numerical simulation of deep excavation support. The example of «NIKAIA» metro station | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Geotechnical engineering | en |
heal.classification | Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων | el |
heal.classification | Γεωτεχνική μηχανική | el |
heal.classification | Finite element method | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-26 | |
heal.abstract | Αντικείμενο ασχολίας της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η προσομοίωση της ανοιχτής εκσκαφής του σταθμού μετρό «Νίκαια». Συγκεκριμένα, με τη χρήση του προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων Plaxis2D πραγματοποιείται μία προκαταρκτική δισδιάστατη ανάλυση, την οποία διαδέχονται τέσσερις (4) επιπλέον παραμετρικής αναλύσεις με σκοπό την περαιτέρω διερεύνηση της συμπεριφοράς της κατασκευής. Τέλος, λαμβάνει χώρα και μία τρισδιάστατη ανάλυση μέσω του Plaxis3D, στην οποία αποτυπώνονται οι συνθήκες των προηγηθέντων δισδιάστατων τομών στο περιβάλλον των τριών διαστάσεων. Επισημαίνεται ότι τα μέτρα υποστήριξης που αναλύονται στην παρούσα διατριβή δεν έχουν σχέση με αυτά του πραγματικού έργου τα οποία και δεν είχα στην διάθεσή μou. Αναλυτικά: Η αρχική δισδιάστατη ανάλυση έχει τον ρόλο της αναγνωριστικής προσέγγισης και του σημείου αναφοράς για την συμπεριφορά του εδάφους. Η πρώτη παραμετρική ανάλυση περιλαμβάνει την στοχευμένη προσαρμογή των μέτρων υποστήριξης, έχοντας ως βάση τα αποτελέσματα της αρχικής ανάλυσης, για την επίτευξη μετακινήσεων εντός των επιβαλλόμενων περιοριστικών τιμών. Η δεύτερη επιχειρεί να προσομοιώσει τις θέσεις της εκσκαφής για τις οποίες δεν έχει εφαρμογή η γεωμετρία των δύο προηγούμενων αναλύσεων. Η τρίτη παραμετρική ανάλυση πραγματοποιείται για την εξέταση της επίδρασης αυξημένης αξονικής απόστασης των αγκυρίων και αντηρίδων. Παρόμοια, η τέταρτη και τελευταία παραμετρική ανάλυση εξετάζει την κατασκευή της ανοιχτής εκσκαφής χωρίς την παρουσία μέτρων περιορισμού της εκδήλωσης υδροστατικών πιέσεων γύρω από αυτήν. Τελικά, ακολουθεί η περισσότερο αληθοφανής τρισδιάστατη ανάλυση, το μοντέλο της οποία επιλέγεται να συνδυάσει τις δυσμενέστερες συνθήκες των παραπάνω δισδιάστατων τομών ώστε να εξετασθεί σε οριακά επιτρεπτές τιμές μετατοπίσεων. | el |
heal.abstract | The topic of the present undergraduate thesis is the simulation of the open pit excavation of the metro station «Nikaia». Specifically, with the use of the finite element program Plaxis2D, a preliminary two-dimensional analysis takes place, followed by four (4) extra parametric analysis to further investigate the behavior of the construction. Lastly, a three-dimensional analysis is going to be created and run with Plaxis3D, on which the conditions of the preceding cross-sections are going to be reflected on all three dimensions. It is pointed out that the support system used throughout the thesis does not represent that of the actual construction, information for which I did not have at my disposal. To elaborate: The starting two-dimensional analysis will take on the role of the reconnaissance approach as well as the reference point for the soil-structure behavior. The first parametric analysis includes the targeted adaptations of the support measures, based on the results from the starting cross-section, to limit displacements below the maximum allowed limits. The second parametric analysis attempts to simulate the positions of the excavation where the previously used geometry doesn’t apply. The third parametric analysis is realized to examine the effect of an increase in axial distance of the anchors and struts. The fourth parametric analysis evaluates the construction in absence of measures to halt the manifestation of hydrostatic pressures around the structure. Finally, following the above comes the three-dimensional analysis, where the model has been configured to include the most unfavorable parameters of the above two-dimensional cross-sections in order to be examined at borderline permissible displacement values. | en |
heal.advisorName | Λουπασάκης, Κ. | el |
heal.advisorName | Loupasakis, C. | en |
heal.committeeMemberName | Λουπασάκης, Κ. | el |
heal.committeeMemberName | Αθανασάς, Κ. | el |
heal.committeeMemberName | Βακαλάς, Ι. | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Γεωλογικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 238 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: