dc.contributor.author |
Τσαγδή, Σοφία
|
el |
dc.contributor.author |
Tsagdi, Sofia
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-12-12T07:42:47Z |
|
dc.date.available |
2022-12-12T07:42:47Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56398 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24096 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πόλωση |
el |
dc.subject |
Προεξοχή |
el |
dc.subject |
Πλαισίωση |
el |
dc.subject |
Οπτική γλώσσα |
el |
dc.subject |
Εικονικές αναπαραστάσεις |
el |
dc.title |
Αξιακά προτάγματα και συμπεριφορικά μοτίβα, στις εγχαράξεις, στα tags, στα συνθήματα και σε κάθε λογής οπτικά σήματα ή επιγραφές στον σχολικό χώρο |
el |
heal.type |
doctoralThesis |
|
heal.classification |
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-19 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί μια χαρτογράφηση των διάφορων εικονικών αναπαραστάσεων, όπως συνθήματα, εγχαράξεις, tags και κάθε λογής οπτικά σήματα, που συναντάμε στο περιβάλλον του σχολείου. Η έρευνα επικεντρώνει το ενδιαφέρον της σε Γυμνάσια του νομού Αττικής και λαμβάνει υπόψη της τα οικονομικά χαρακτηριστικά της κάθε Σχολικής Μονάδας, με σκοπό να διερευνηθούν τυχόν διαφορές ως προς τα χαρακτηριστικά των εικονικών αναπαραστάσρων ανά περιοχή υπαγωγής τού εκάστοτε σχολείου.
Η ανάλυση του σύνολου των εικονικών αναπαραστάσεων που εντοπίστηκαν στα σχολεία της παρούσας έρευνας περιλαμβάνει την κατάταξη σε κατηγορίες με βάση την ύπαρξη κειμένου – εικόνας, ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό, καθώς και την ταξινόμηση με βάση το περιεχόμενο. Μέρος των εικονικών αυτών αναπαραστάσεων, στις οποίες εντοπίζονται νοήματα αλληλεπίδρασης θεατή - εικονιζόμενου προσώπου, διερευνώνται περαιτέρω στη βάση μια ομάδας εννέα μεταβλητών που σχετίζονται με νοήματα της σύνθεση της εικόνας καθώς και με νοήματα διάδρασης.
Όπως προκύπτει από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, στους τοίχους του σχολικού περιβάλλοντος του ελληνικού γυμνασίου συναντάμε ένα γλωσσολογικό οικοσύστημα, στο οποίο αφενός επιβεβαιώνεται η κυριαρχία της συνδυστικής χρήσης εικόνας και κειμένου και αφετέρου παρατηρείται η ευρεία προτίμηση εικονικών αναπαραστάσεων που σχετίζονται με την τέχνη. Επίσης διαφαίνονται σημαντικές διαφορές μεταξύ των σχολείων με διαφορετικά οικονομικά χαρακτηριστικά, οι οποίες αφορούν τόσο στο περιεχόμενο ως και στα νοήματα των μηνυμάτων των διαφόρων οπτικών σημάτων. |
el |
heal.advisorName |
Θεολόγου, Κώστας |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεολόγου, Κώστας |
el |
heal.committeeMemberName |
Πουρνάρη, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Αραμπατζής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γαζή, Αγγελική |
el |
heal.committeeMemberName |
Τζαννίνη, Ευγενία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
233 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|