HEAL DSpace

Προσομοίωση λειτουργίας και σύγκριση μεταξύ συμβατικού και στροβιλο-υπερπληρωμένου κινητήρα Otto άμεσης έγχυσης (GDI), κατά τη λειτουργία στον οδηγικό κύκλο WLTC

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πουλάκης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Poulakis, Georgios en
dc.date.accessioned 2022-12-12T08:28:57Z
dc.date.available 2022-12-12T08:28:57Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56405
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24103
dc.rights Default License
dc.subject Εκπομπές ρύπων el
dc.subject Συμβατικός κινητήρας el
dc.subject Υπερτοφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού el
dc.subject Σύγκριση el
dc.subject Οδηγικός Κύκλος el
dc.subject Emissions en
dc.subject Comparison en
dc.subject Turbocharged GDI en
dc.subject Naturally aspirated en
dc.subject WLTC driving cycle en
dc.title Προσομοίωση λειτουργίας και σύγκριση μεταξύ συμβατικού και στροβιλο-υπερπληρωμένου κινητήρα Otto άμεσης έγχυσης (GDI), κατά τη λειτουργία στον οδηγικό κύκλο WLTC el
dc.title Simulation and Comparison between naturally aspirated PFI and turbocharged GDI Otto Engine, during the WLTC Driving en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-20
heal.abstract Η περιβαλλοντική κρίση που ταλανίζει των πλανήτη μας, τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και εντονότερη. Η περιεκτικότητα του ατμοσφαιρικού αέρα ιδιαίτερα κοντά στα αστικά κέντρα, σε ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου, έχει τις τελευταίες δεκαετίες εκτοξευθεί. Μέρος της ευθύνης για την κατάσταση αυτή, έχουν οι μηχανές εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούνται κυρίως στους τομείς της ηλεκτροπαραγωγής και των μεταφορών. Αυτό έχει προκαλέσει, ανάμεσα σε άλλα, την ανάγκη για περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής ρύπων από τις εμβολοφόρες ΜΕΚ που χρησιμοποιούνται στα πλαίσια της αυτοκίνησης. Αυτή η πίεση, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην ανάπτυξη κινητήρων μεγάλης συγκριτικά με τον κυβισμό τους ισχύος (downsizing). Το παραπάνω έχει επιτευχθεί μέσω της αξιοποίησης δύο κυρίως τεχνολογιών, κυρίως αυτή της υπερπλήρωσης και πιο πρόσφατα αυτή της άμεσης έγχυσης καυσίμου (Gasoline Direct Injection), με αποτέλεσμα οι κινητήρες βενζίνης που έχουν κυριαρχήσει σήμερα να είναι αρκετά πιο οικονομικοί στην λειτουργία τους και λιγότερο ρυπογόνοι σε σχέση με παλαιότερα. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το κατά πόσο είναι ωφέλιμες οι εφαρμογές αυτών των τεχνολογιών στην λειτουργία των εμβολοφόρων κινητήρων βενζίνης. Έτσι, μετά από μία θεωρητική στελέχωση των διάφορων λειτουργικών χαρακτηριστικών και επιμέρους συστημάτων των βενζινοκινητήρων που θα εξετάσουμε, θα ακολουθήσει μοντελοποίηση και σύγκριση δύο κινητήρων κατά την λειτουργία τους στον, αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οδηγικό κύκλο ελαφρών οχημάτων WLTC. Οι κινητήρες που θα συγκριθούν είναι ο ένας φυσικής αναπνοής, έμμεσου ψεκασμού (NA port fuel injection), και ο άλλος υπερπληρωμένος, άμεσης έγχυσης καυσίμου (Turbocharged GDI). Για τα παραπάνω έγινε χρήση του υπολογιστικού πακέτου GT-Power της Gamma Technologies Inc.,το οποίο επιτρέπει την μονοδιάστατη μοντελοποίηση εμβολοφόρων κινητήρων, ενώ η μελέτη για τους ρύπους, επικεντρώθηκε στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx),διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και άκαυστων υδρογονανθράκων. Τα αποτελέσματα της προσομοίωσης είναι ενδιαφέροντα και αρκετά υποσχόμενα για την επιβίωση του βενζινοκινητήρα, αφού επιβεβαιώνουν την υπόθεση περί βελτίωσης των κινητήρων τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα σε συνθήκες υψηλής μεταβατικότητας, όπως ο οδηγικός κύκλος που κλήθηκαν να ακολουθήσουν τα μοντέλα μας. el
heal.abstract The environmental crisis that our planet faces, each year becomes worse and worse. The concentration of pollutants, like nitrous oxides in the air we breathe, has skyrocketed in the last few decades, especially in the urban areas. Part of the problem is the use of internal combustion engines, mainly in the electrical and transportation industry. This has created the need to lessen the fuel consumption and the pollutants emitted by piston driven internal combustion engines that are used in the automotive industry. The situation, pushed big car manufacturers to develop powerful, yet small in displacement engines a trend called “downsizing” in the field. To achieve that, mainly two technologies have been implemented, Forced Induction and Direct Injection, and as a result most car engines nowadays are more fuel efficient and pollute less than ever before. This project examines how much the implementation of these new technologies has benefited the gasoline powered internal combustion engine. After briefly analyzing the operational characteristics of the gasoline Otto engine and some of its subsystems, we will model and compare two engines that operate at the, Europe approved, WLTC driving cycle. The engines that will be compared are, Naturally Aspirated port injected and Tubocharged Gasoline Direct Injected (GDI). For the modeling and the simulations, we used GT-Power by Gamma Technologies Inc., which allowed us the 1-D modeling and simulation of the engines. As for the emissions, we focused our study at the Nitrogen Oxides (NOx), the Carbon dioxide (CO2) and the unburned hydrocarbons emitted. The results of the simulation are interesting as well as promising for the survival of the gasoline engine, as they confirm the original case, that the engines are getting better year by year, especially in highly fluctuating driving conditions, like the WLTC driving cycle that we tested our models on. en
heal.advisorName Γιακουμής, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Γιακουμής, Ευάγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής