HEAL DSpace

Ανάλυση χαρακτηριστικών υπέρβασης ορίων ταχύτητας στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κρούσκος, Σπυρίδων el
dc.contributor.author Krouskos, Spyridon en
dc.date.accessioned 2022-12-12T08:54:44Z
dc.date.available 2022-12-12T08:54:44Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56411
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24109
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Υπέρβαση των ορίων ταχύτητας el
dc.subject Speeding en
dc.subject Τύπος οχήματος el
dc.subject Χρονική περίοδος el
dc.subject Διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Αστικές οδοί el
dc.subject Vehicle type en
dc.subject Weather conditions en
dc.subject Time period en
dc.subject Binary logistic regression models en
dc.subject Urban roads en
dc.title Ανάλυση χαρακτηριστικών υπέρβασης ορίων ταχύτητας στην Ελλάδα el
dc.title Analysis of speeding characteristics in Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Transportation Engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-15
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτέλεσε η ανάλυση των χαρακτηριστικών υπέρβασης ορίων ταχύτητας στην Ελλάδα με τη χρήση δεδομένων από μετρήσεις πεδίου. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν για τη στατιστική ανάλυση, συλλέχθηκαν την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2021 στην Ελλάδα, και αφορούσαν σε μετρήσεις ταχύτητας, αλλά και σε ταυτόχρονη καταγραφή του τύπου οχήματος, του τύπου οδού, των καιρικών συνθηκών αλλα και της χρονικής περιόδου. Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκαν τρία μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Το πρώτο μοντέλο λαμβάνει υπόψιν τις πραγματικές συνθήκες, όσον αφορά στα πραγματικά όρια ταχύτητας ανά θέση μέτρησης. Στα επόμενα δύο μοντέλα, λαμβάνεται υπόψιν η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας κατά 10km/h και άνω και κατά 20Km/h και άνω αντίστοιχα. Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας αποτέλεσε την εξαρτημένη μεταβλητή και για τα τρία μοντέλα που αναπτύχθηκαν. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οδηγοί μοτοσυκλέτας είναι πιο πιθανό να υπερβούν τα όρια ταχύτητας σε σχέση με τους οδηγούς επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ εκτιμήθηκε πως για τους υπόλοιπους τύπους οχημάτων ισχύει το αντίστροφο. Προέκυψε επίσης ότι οι οδηγοί αστικών οδών είναι πιο πιθανό να υπερβούν τα όρια ταχύτητας σε σχέση με τους αυτοκινητοδρόμους. Εκτιμήθηκε επιπροσθέτως πως οι οδηγοί είναι λιγότερο πιθανό να υπερβούν τα όρια ταχύτητας σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Όσον αφορά στα σαββατοκύριακα, η πιθανότητα οι οδηγοί να υπερβούν τα όρια ταχύτητας σε σχέση με τις καθημερινές είναι χαμηλότερη. Τέλος, εκτιμήθηκε πως σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη, οι οδηγοί είναι πιο πιθανό να υπερβούν τα όρια ταχύτητας σε σχέση με την Αθήνα. el
heal.abstract The subject of this Diploma Thesis was the analysis of speeding characteristics in Greece using data from field measurements. The data used for the statistical analysis were collected in the period of November-December of 2021 in Greece, and were related to vehicle speed measurements, but also to the simultaneous recording of the type of vehicle, the type of road, the weather conditions and the time period. For this purpose, three Binary Logistic Regression models were developed. The first model takes into account the actual conditions, regarding the actual speed limits at each measurement location. In the next two models, exceeding the speed limits by 10km/h or more and by 20Km/h or more respectively is taken into account. Exceeding the speed limit was the dependent variable for all three models developed. The results show that motorcycle drivers are more likely to exceed the speed limit than passenger car drivers, while it was estimated that the opposite is true for the other types of vehicles. It was also found that drivers on urban roads are more likely to exceed speed limits than drivers on motorways. It was further estimated that drivers are less likely to exceed speed limits in adverse weather conditions compared to good weather conditions. Regarding weekends, drivers are less likely to exceed the speed limit than on weekdays. Finally, it was estimated that in Larissa and Thessaloniki, drivers are more likely to exceed the speed limit than in Athens. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.advisorName Giannis, George en
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 76 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα