dc.contributor.author | Νικολαΐδης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Nikolaidis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-13T09:44:59Z | |
dc.date.available | 2022-12-13T09:44:59Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56441 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24139 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | πλοία | el |
dc.subject | Σχεδίαση πλοίου | el |
dc.subject | Διαστασιολόγηση | el |
dc.subject | Αντοχή πλοίων | el |
dc.subject | ΜΠΣ | el |
dc.subject | Ship | en |
dc.subject | Design | en |
dc.subject | Scantling | en |
dc.subject | Strength | en |
dc.subject | FEA | en |
dc.title | Μελέτη και σχεδίαση πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου, Κλάσης Capesize, με έμφαση στην αντοχή | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυπηγική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-09-08 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την προμελέτη ενός πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου κλάσης Capesize (190,000 tons DWT), με έμφαση στην αντοχή ενός τμήματος του διπυθμένου του που εντοπίζεται στην περιοχή της μέσης τομής. Πιο συγκεκριμένα, αφού έγινε η επιλογή των κύριων διαστάσεων και των βασικών μεγεθών του υπό μελέτη πλοίου - αξιοποιώντας τα αντίστοιχα δεδομένα από ένα πατρικό πλοίο και όμοια του - σχεδιάστηκε το περίβλημα της γάστρας στο περιβάλλον Maxsurf/Modeler. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του λογισμικού Mars2000 του γαλλικού Νηογνώμονα (Bureau Veritas, BV), διαστασιολογήθηκε η μέση τομή του πλοίου σύμφωνα με τις προδιαγραφές των Κοινών Κατασκευαστικών Κανόνων (Common Structural Rules). Έπειτα, μοντελοποιήθηκε στο περιβάλλον Abaqus/CAE μέρος του διπύθμενου που εκτείνεται κατά το διάμηκες από το κέντρο της δεξαμενής No.6 έως το κέντρο της δεξαμενής No.5 και κατά το εγκάρσιο από την καρίνα μέχρι την ακραία σταθμίδα. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, τα ελάσματα υποτέθηκαν ως κελύφη (shells) και τα ενισχυτικά ως δοκοί (beams). Σκοπός της παραπάνω μοντελοποίησης ήταν η προσομοίωση, με τη χρήση πεπερασμένων στοιχείων, της απόκρισης του διπύθμενου σε κατάσταση εναλλάξ φόρτισης (Alternate Holding Loading, AHL) προκειμένου να ελεγχθεί η επάρκεια της μεταλλικής κατασκευής έναντι διαρροής (Yield Strength Assessment) και να ερευνηθεί η σύγκλιση των εξαγόμενων αποτελεσμάτων συναρτήσει του τύπου πλέγματος που χρησιμοποιήθηκε (χρήση τετράκομβου και οχτάκομβου στοιχείου, μεταβαλλόμενη πύκνωση). Συμπερασματικά, η προσομοίωση έδειξε ότι τα ελάσματα του διπύθμενου δεν κινδυνεύουν να αστοχήσουν με εφαρμογή της συγκεκριμένης φόρτισης, με τα πιο συντηρητικά αποτελέσματα να εξάγονται χρησιμοποιώντας οχτάκομβο στοιχείο στο πλέγμα του μοντέλου. Η σύγκλιση των αποτελεσμάτων κρίθηκε ως αρκετά επαρκής τόσο με τη χρήση τετράκομβου, όσο και με τη χρήση οχτάκομβου στοιχείου. | el |
heal.advisorName | Κωνσταντίνος, Ανυφαντής | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Ηλιοπούλου, Ελευθερία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 127 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: