HEAL DSpace

Εναπομείνουσα αντοχή γάστρας μετά από ατύχημα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κουρουπάκης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Kouroupakis, Georgios en
dc.date.accessioned 2022-12-14T11:22:14Z
dc.date.available 2022-12-14T11:22:14Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56450
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24148
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ατυχήματα el
dc.subject Πεπερασμένα στοιχεία el
dc.subject Σύγκρουση el
dc.subject Προσάραξη el
dc.subject Διεθνείς κανονισμοί el
dc.subject Containerships en
dc.subject IACS Regulations en
dc.subject Collision en
dc.subject Grounding en
dc.subject Smith method en
dc.title Εναπομείνουσα αντοχή γάστρας μετά από ατύχημα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αντοχή πλοίου el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-09-02
heal.abstract Η παρούσα εργασία μελετά την εναπομείνουσα αντοχή της γάστρας ενός πλοίου containership μετά από ζημιά η οποία έχει προκληθεί από προσάραξη ή σύγκρουση. Η μελέτη ακολουθεί τη διαδικασία που ορίζουν οι κανονισμοί CSR (Common Structural Rules) που έχουν θεσμοθετηθεί από τον IACS (International Association of Classification Societies). Συγκεκριμένα υπολογίζεται η μέγιστη χωρητικότητα διαμήκους ροπής κάμψης της γάστρας (MU) δηλαδή η μέγιστη ροπή που μπορεί να ασκηθεί στη διατομή πριν αυτή να καταρρεύσει. Η ροπή αυτή προκύπτει μέσω μιας επαναληπτικής διαδικασίας στην οποία υπολογίζουμε σε κάθε βήμα την καμπτική ροπή που φέρει η διατομή έχοντας δεδομένη μια καμπυλότητα χ. Η μέγιστη τιμή της καμπύλης αυτής είναι η ζητούμενη ροπή MU. Η επαναληπτική διαδικασία χωρίζει τα δομικά στοιχεία της διατομής σε διαμήκως ενισχυμένα ελάσματα και σε γωνιακά ελάσματα για τα οποία υπολογίζουμε τις καμπύλες τάσης – παραμόρφωσης (σ – ε) μέσω εξισώσεων, ανάλογα με τη φόρτιση που δέχονται δηλαδή εφελκυσμό ή θλίψη. Υπολογίζοντας την τάση που δέχονται σε κάθε βήμα και μετατρέποντάς τη σε ροπή κάμψης, αθροίζοντας τα επιμέρους στοιχεία προκύπτει η ροπή που φέρει η διατομή. Η διαδικασία γίνεται αρχικά για άθικτη κατάσταση της γάστρας και στη συνέχεια για τις 2 περιπτώσεις ατυχήματος. Για τις καταστάσεις που έχουμε ζημιά οι κανονισμοί CSR ορίζουν μια περιοχή γύρω από το σημείο της σύγκρουσης (και αντίστοιχα της προσάραξης) η οποία δεν συμμετέχει στην αντοχή της διατομής. Για την περίπτωση της σύγκρουσης ακολουθείται και ένας δεύτερος τρόπος υπολογισμού που περιλαμβάνει τη στροφή του ουδέτερου άξονα λόγω μη συμμετρικής διατομής. Αφού ολοκληρωθούν οι υπολογισμοί συγκρίνονται τα αποτελέσματα. Το δεύτερο μέρος της εργασίας αποτελεί τον υπολογισμό των καμπύλων σ – ε των ελασμάτων με τη διαμήκη ενίσχυση ενώ αυτά δέχονται θλιπτικά φορτία όπως συμβαίνει κατά τη διάρκεια της ζωής τους στο πλοίο. Μελετάται δηλαδή η συμπεριφορά τους σε λυγισμό. Η μελέτη αυτή έγινε με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων και συγκεκριμένα χρησιμοποιώντας το λογισμικό Abaqus. Το μοντέλο του ενισχυτικού με το συνεργαζόμενο έλασμα σχεδιάζεται σε πρόγραμμα CAD και διακριτοποιείται σε έναν πεπερασμένο αριθμό στοιχείων. Τα στοιχεία αυτά ενώνονται μεταξύ τους στους κόμβους, στους οποίους γίνονται όλες οι μετρήσεις. Μέσω των μετατοπίσεων των κόμβων γίνεται η ανάλυση που θέλουμε κάθε φορά (στη συγκεκριμένη περίπτωση του λυγισμού), υπολογίζονται οι τάσεις και παραμορφώσεις, και εξάγονται οι καμπύλες σ – ε. Τέλος χρησιμοποιώντας τις καμπύλες αυτές επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία για την εύρεση της μέγιστης ροπής κάμψης της διατομής για άθικτη γάστρα και τη συγκρίνουμε με το αποτέλεσμα που πήραμε έχοντας χρησιμοποιήσει τις καμπύλες μέσω των εξισώσεων από τους κανονισμούς. el
heal.advisorName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Ανυφαντής, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 90 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα