dc.contributor.author |
Καραλής, Μιχάλης
|
el |
dc.contributor.author |
Karalis, Michalis
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-12-15T07:25:12Z |
|
dc.date.available |
2022-12-15T07:25:12Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56455 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24153 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υπολογιστική Μηχανική |
el |
dc.subject |
Αερακουστική |
el |
dc.subject |
Αριθμός Mach |
el |
dc.subject |
Μέθοδος Πεπερασμένων Όγκων |
el |
dc.subject |
Μοντέλα Τύρβης |
el |
dc.subject |
CFD |
en |
dc.subject |
Aeroaoustics |
en |
dc.subject |
Mach Number |
en |
dc.subject |
Finite Volume Method |
en |
dc.subject |
Turbulence Models |
en |
dc.title |
Αεροδυναμική και αεροακουστική ανάλυση τρισδιάστατης πτέρυγας σε διηχητικό καθεστώς |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Υπολογιστική Μηχανική |
el |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-08-08 |
|
heal.abstract |
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η αεροδυναμική και αεροακουστική μελέτη της τρισδιάστατης πτέρυγας Onera M6 και η σύγκριση των αποτελεσμάτων με πειραματικά δεδομένα. Ο υπολογισμός της οπισθέλκουσας δύναμης καθώς και της δύναμης άντωσης αποτελεί βασικό στοιχείο κατά τη σχεδίαση μίας πτέρυγας, διαδικασία χρονοβόρα και με μεγάλο κόστος. Σήμερα, η αύξηση της επεξεργαστικής ισχύς των Η/Υ καθώς και η ανάπτυξη πακέτων υπολογιστικής ρευστομηχανικής (CFD) δίνει τη δυνατότητα εξοικονόμησης χρόνου και χρημάτων μέσω των προσομοιώσεων. Βασικό στοιχείο αυτής της μελέτης αποτελεί η σχεδίαση του τρισδιάστατου μοντέλου της πτέρυγας Onera M6 και η επιβολή πλέγματος διακριτοποίησης. Αφού επιτεύχθηκε ανεξαρτησία πλέγματος, δοκιμάζοντας 5 πλέγματα και συγκρίνοντας τα αποτελέσματά τους, μοντελοποιήθηκε η διηχητική ροή γύρω από την πτέρυγα επιβάλλοντας τις κατάλληλες αρχικές και συνοριακές συνθήκες οι οποίες αντιπροσωπεύουν το φαινόμενο κατά το δυνατόν πιο πιστά.
Μεγάλη προσοχή δόθηκε στην μοντελοποίηση της τύρβης, με τη δοκιμή και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων των διαφόρων μοντέλων-εξισώσεων που περιγράφουν το φαινόμενο.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μελέτη του αεροδυναμικά παραγόμενου θορύβου ως προϊόν της αλληλεπίδρασης της πτέρυγας με τον αέρα. Για το λόγο αυτό, λήφθησαν υπόψιν οι βασικές αρχές παραγωγής και διάδοσης ακουστικού κύματος καθώς και η ακουστική αναλογία του Lighthill ενώ εφαρμόστηκε και το μοντέλο Broadband Noise Model για τον υπολογισμό των ακουστικής πίεσης στην πτέρυγα. |
el |
heal.advisorName |
Μαρκάτος, Νικόλαος |
el |
heal.advisorName |
Ριζιώτης, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρκάτος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ριζιώτης, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπούρης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καβουσανάκης, Μιχαήλ |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
129 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|