dc.contributor.author | Λυμπεροπούλου, Ιωάννα | el |
dc.contributor.author | Κοσσυφά, Φιλοθέη | el |
dc.contributor.author | Lymperopoulou, Ioanna | en |
dc.contributor.author | Kossyfa, Filothei | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-16T08:38:29Z | |
dc.date.available | 2022-12-16T08:38:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56465 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24163 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μετρικό δίκτυο | el |
dc.subject | Σιδηρόδρομος | el |
dc.subject | Peloponnese | en |
dc.subject | Raiway network | en |
dc.subject | abandoned trains | en |
dc.subject | Industrial heritage | en |
dc.subject | Train touristique en pleine nature | fr |
dc.subject | Et in arcadia ego | el |
dc.subject | Μeterspuriges Eisenbahnnetz | de |
dc.title | Θέτοντας σε κίνηση τα τραίνα στην καρδιά της Πελοποννήσου. | el |
dc.title | Locomotives in the Heart of Peloponnese | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Σενάρια αξιοποίησης του μετρικού δικτύου στο τμήμα Μύλοι-Ζευγολατιό. | el |
heal.secondaryTitle | Case studies along the metric railway line of Myloi-Zeugolatio. | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Landscape architecture | en |
heal.classification | Industrial archaeology | en |
heal.classification | Dissertation | en |
heal.classification | Les Chemins de fer dans le Péloponnèse | fr |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-09-26 | |
heal.abstract | Σενάρια αξιοποίησης του μετρικού δικτύου στο τμήμα Μύλοι-Ζευγολατιό. | el |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική αποτελεί συνέχεια της ερευνητικής μας εργασίας με τίτλο «ΤΟ ΜΕΤΡΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΜΥΛΩΝ – ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ» που παρουσιάστηκε στη σχολή το Φεβρουάριου του 2021. Σε αυτή την εργασία μελετήθηκε σε βάθος η ιστορία, η σημερινή κατάσταση και οι δυνατότητες ανάδειξης του μεγαλύτερου μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, που εδώ και 11 χρόνια παραμένει σε αχρησία. Στα πλαίσια της διπλωματικής γίνεται μια προσπάθεια περαιτέρω ανάλυσης του εγκαταλελειμμένου σιδηροδρομικού δικτύου. Πιο συγκεκριμένα, για την καλύτερη διαχείριση του όγκου των πληροφοριών που συνεπάγεται η μελέτη ενός τόσο εκτενούς δικτύου, επιλέχθηκε το κομμάτι Μύλοι-Ζευγολατιό, για την εξαγωγή συμπερασμάτων και την εφαρμογή προτάσεων για την αξιοποίηση του δικτύου. Αρχικά, προτείνεται ένα γενικό σενάριο εφαρμογής κατά μήκος του δικτύου μελέτης, το οποίο τεκμηριώνεται μέσα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που συνιστούν το πελοποννησιακό τοπίο καθώς και το πλούσιο πολιτιστικό υπόβαθρό του. Η πρόταση αφορά στην κίνηση συρμών από τα ανατολικά παράλια της Περιοχής των Μύλων Αργολίδας προς την καρδιά της Αρκαδίας, με το βραχώδες ανάγλυφο, ώστε να καταλήξει στον μεσσηνιακό κάμπο με τα χιλιάδες ελιόδεντρα. Οι θεματικές διαδρομές που προτείνονται αφορούν τον πολιτισμό, τη φύση, τη μυθολογία, την ιστορία και τη γαστρονομία και έχουν ως στόχο να αναδείξουν τον πολύπλευρο χαρακτήρα του τόπου. Στη συνέχεια, το δίκτυο χωρίζεται σε δύο επιμέρους τμήματα: 1. Μύλοι-Τρίπολη και 2. Χράνοι-Ζευγολατιό. 1. Η πρώτη διαδρομή αφορά στην κίνηση μουσειακών συρμών (ατμαμαξών, δηζελομηχανών) που σώζονται και λειτουργούν ως εκθέματα. Η διαδρομή αυτή έχει κυρίως χαρακτήρα ιστορικό και πολιτιστικό. Η πρόταση αφορά στον σχεδιασμό ενός υπαίθριου πάρκου-μουσείου στο σιδηροδρομικό συγκρότημα Μύλων που λειτουργεί σαν αφετηρία των θεματικών διαδρομών αλλά και ως ανεξάρτητος πυρήνας. Μέσα σε αυτό ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει τον τρόπο λειτουργίας της ατμάμαξας με στάση σε όλα τα σημεία ανεφοδιασμού της και κυρίως στα δίδυμα μηχανοστάσια που μετά την αποκατάστασή τους θα φυλάσσουν μια ατμάμαξα. Επιπλέον, το πάρκο ενισχύεται με την προσθήκη καναλιών νερού, στοιχείων που αφορούν τον τόπο και την μυθολογία του σε συνάρτηση και με τη λειτουργία της ατμοκίνησης. 2. Η δεύτερη διαδρομή αφορά στο τμήμα Χράνοι-Ζευγολατιό και προτείνει την δημιουργία εναλλακτικών διαδρομών στη φύση με (ποδηλατο)-δρεζίνες. Απευθύνεται στους λάτρεις των εξορμήσεων στη φύση που με αφορμή την υπάρχουσα σιδηροδρομική χάραξη μπορούν να εισχωρήσουν σε δύσβατα τοπία και να ανακαλύψουν περιπατητικά μονοπάτια ανάμεσα σε τοπόσημα. Στη συνέχεια, προτείνεται η δημιουργία ενός καταφυγίου πεζοπόρων στον χώρο του παλιού σταθμού του Ίσσαρι, ο οποίος ενδείκνυται για μια τέτοια χειρονομία. Συμπερασματικά, η παραπάνω μελέτη που αφορά στο δίκτυο Μύλοι-Ζευγολατιό και σε επιμέρους τμήματά του, αποδεικνύει πως η αξιοποίηση ενός υφιστάμενου έργου μπορεί, με τις απαραίτητες μόνο αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις, να καταστεί ρεαλιστική και ανταγωνιστική στα πλαίσια των στρατηγικών ανάδειξης των βιομηχανικών καταλοίπων, της σιδηροδρομικής ιστορίας και του φυσικού πλούτου της χώρας μας. | el |
heal.abstract | This thesis is a continuation of our research paper entitled "THE METRIC RAILWAY NETWORK OF PELOPONNESE: ON THE TRACKS OF THE LINE OF MYLOI - KALAMATA" which was presented to the NTUA in February 2021. In this work, the history, the current situation and the possibilities of highlighting the country's largest metric railway network, were studied in depth. In the context of this dissertation, an attempt is made to further analyze the abandoned railway network, which has not been used for 11 years. More specifically, in order to better manage the amount of information involved in the study of such an extensive network, the Myloi-Zeugolatio section was chosen, to draw conclusions and implement proposals for the utilization of the network. Initially, a general application scenario is proposed along the study network, which is documented through the particular characteristics that constitute the Peloponnesian landscape as well as its rich cultural background. The study proposes the movement of trains from the eastern shores of Argolida gulf towards the heart of Arcadia, with its rocky relief, so that it ends up in the Messinian plain with its thousands of olive trees. The thematic routes concern culture, nature, mythology, history and gastronomy and aim to highlight the multifaceted character of the land. The network is then divided into two sections: 1. Myloi-Tripoli and 2. Chranoi-Zevgolatio. 1. The first route concerns the movement of museum trains (steam locomotives, diesel engines) that are preserved and function as exhibits. The design includes an open-air park-museum in the Myloi railway complex that functions as a starting point for the thematic routes as well as an independent core. 2. The second route suggests the creation of alternative routes in nature with bicycle/drezines (railbikes). It is aimed at nature lovers, who, due to the existence of the railway, can access difficult landscapes and discover walking paths between landmarks. In conclusion, the study proves that the utilization of an existing project can, with the necessary architectural interventions, become realistic and competitive in the context of the strategies for highlighting the industrial heritage, the railway history and the natural resources of the peloponnesian heartland. | en |
heal.advisorName | Κουτσουμπός, Λεωνίδας | |
heal.advisorName | Koutsoumpos, Leonidas | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: