dc.contributor.author | Γεράσιμος, Κορφιάτης | el |
dc.contributor.author | Gerasimos, Korfiatis | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-16T11:21:13Z | |
dc.date.available | 2022-12-16T11:21:13Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56485 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24183 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανάλυση κύκλου ζωής | el |
dc.subject | Ναυτιλιακά καύσιμα | el |
dc.subject | Φυσικό αέρια | el |
dc.subject | Εκπομπές CO2 | el |
dc.subject | Ντήζελ | el |
dc.subject | Life cycle assessment | en |
dc.subject | Green house gases | en |
dc.subject | Marine fuels | en |
dc.subject | CO2 emissions | en |
dc.subject | Well-to-propeller | en |
dc.subject | Bulk carrier | en |
dc.title | Ανάλυση κύκλου ζωής ναυτιλιακών καυσίμων σε σενάρια πραγματικών συνθηκών και καταστάσεων πλεύσης. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Ανάλυση Κύκλου Ζωής στη Ναυτιλία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-10-12 | |
heal.abstract | H παρούσα εργασία έχει ως στόχο τον υπολογισμό εκπομπών CΟ2 σε τέσσερις (4) ξεχωριστές περιπτωσιολογικές μελέτες (case studies), δύο διαφορετικών ειδών πλοίων: • ενός 38K DWT Bulk carrier με προωστήρια εγκατάσταση και ηλεκτρογεννήτριες με VLSFO/ MGO και • ενός LNG Carrier (160k m3) με Dual Fuel ηλεκτροκινητήρες MGO/ LNG, καθώς και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων με εκείνα αντίστοιχων πλοίων της 4ης μελέτης GHG του IMO (2020). Οι τελικοί υπολογισμοί εκπομπών CO2 αφορούν τα στάδια “Well-To-Tank”, “Tank-To-Propeller” και πραγματοποιήθηκαν με το λογισμικό υπολογισμού Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) SIMAPRO, έκδοση 7.2. Το στάδιο “Well-To-Tank”, περιλαμβάνει τις έμμεσες εκπομπές και το στάδιο “Tank-To-Propeller” τις άμεσες εκπομπές, κατά την τελική χρήση του καυσίμου, προκειμένου να ολοκληρωθεί ένα δρομολόγιο, από το λιμάνι φόρτωσης, έως το λιμάνι εκφόρτωσης. Ενώ οι τελικοί υπολογισμοί που αφορούν τα στάδια “Well-To-Tank” και “Tank-To-Propeller” και έγιναν με το λογισμικό SIMAPRO, τα δεδομένα (input) για τις καταναλώσεις των πλοίων, εξήχθησαν από τα εγχειρίδια των θαλάσσιων δοκιμών (sea trials) και εργαστηριακών δοκιμών (shop trials) των πλοίων που χορηγήθηκαν από τις διαχειρίστριες εταιρίες τους. Η ΑΚΖ μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στον μακροπρόθεσμο στόχο Απανθρακοποίησης που έχει θέσει ο ΙΜΟ για το 2050, υπολογίζοντας τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία, βοηθώντας σημαντικά την ναυτιλιακή κοινότητα να αναδείξει τα περιβαλλοντικά αποδοτικότερα πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε case study που αναλύθηκε, εκτός των οριακών συνθηκών, προσομοιάζονται πραγματικές αποστάσεις που εκτελούν τα υπό μελέτη πλοία, χρόνο παραμονής στα λιμάνια, ποσότητες φορτίου και σενάρια λειτουργίας μηχανημάτων έχοντας πάντα υπόψιν τους ισχύοντες κανονισμούς της MARPOL. Οι καταστάσεις πλεύσης, που αναφέρονται σε κάθε case study είναι: η πλεύση στο πέλαγος (cruising), πραγματοποίηση ελιγμών (maneuvering) και παραμονή στο λιμάνι/ αγκυροβόλιο (at port/anchorage). Τα κύρια ευρήματα της εργασίας είναι η διαπίστωση ότι με την εισαγωγή πραγματικών στοιχείων καταναλώσεων από τα πλοία, μπορούμε, μέσω του SIMAPRO ή αντίστοιχων λογισμικών να εξάγουμε αξιόπιστα στοιχεία για τις πραγματικές εκπομπές Αερίων Θερμοκηπίου ενός πλοίου όπου σε συνδυασμό με αξιόπιστα στοιχεία για τις “Well-To-Tank” εκπομπές, μπορούμε να έχουμε έναν αξιόπιστο, πλήρη υπολογισμό ΑΚΖ. Τέλος, από τα δεδομένα της εργασίας, προκύπτει το συμπέρασμα ότι η έκλυση μεθανίου (methane slip) στην ατμόσφαιρα, που προκαλείται από την καύση του LNG στα πλοία, πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο ποσοστό των συνολικών εκπομπών Αερίων Θερμοκηπίου που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα. | el |
heal.abstract | The scope of work of present thesis is to assess the CO2 emissions in four (4) separate case studies of voyages of two different types of ships: • a 38K dwt Bulk carrier with Main and Auxiliary Engines running on VLSFO/ MGO and • an LNG Carrier (160k m3) fitted with Dual Fuel (MGO/LNG) electric motors, as well as the comparison of their results with those of respective ships of the 4th IMO GHG study (2020). The calculations of CO2 emissions in terms of the "Well-To-Tank", "Tank-To-Propeller" stages and were carried out utilizing the Life Cycle Analysis (LCA) software SIMAPRO, vers 7.2. The “Well-To-Tank” stage includes the indirect while the “Tank-To-Propeller” stage the direct emissions, emitted during the final use of the fuel, in a vessel’s route from loading port until discharging port. The data input for vessels’ machinery consumptions were extracted from the manuals of sea trials and shop trials provided by the Shipmanagement companies managing the above two vessels. Life Cycle Assessment can make a significant contribution to the long-term Decarbonization target has been set for 2050 by the IMO calculating direct and indirect greenhouse gas emissions from ships, assisting the shipping industry to identify the most environmentally efficient ships. It is worth noting that in each case study analyzed, apart from the limitations identified, there was a simulation of real distances covered by the ships under study, time of stay in the ports, cargo quantities carried and machinery operation scenarios, always having in mind the most current MARPOL regulations. The vessels’ operating conditions mentioned for each case study are cruising, maneuvering, and staying at port/anchorage. The main finding is undoubtedly the fact that an input of real consumption data from vessels, assessed through SIMAPRO or similar software, may result to reliable data for the actual Greenhouse Gas emissions emitted by a ship. Furthermore, in combination with reliable data concerning “Well- To-Tank” emissions, we may obtain a complete LCA calculation for any ship’s route. Lastly, the conclusion that “methane slip”, occurs when LNG does not used as a fuel in Engine but escapes in the atmosphere, is a significant percentage of the total emissions of Greenhouse Gases emitted from vessels utilizing LNG as bunker. | en |
heal.advisorName | Φούντη, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννόπουλος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Φούντη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 100 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: