HEAL DSpace

Οργανωσιακή κουλτούρα και αλλαγή - Εφαρμογή του μοντέλου των ανταγωνιζόμενων αξιών σε Ελληνική επιχείρηση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τούλη, Αφροδίτη el
dc.contributor.author Touli, Afroditi en
dc.date.accessioned 2022-12-16T11:38:39Z
dc.date.available 2022-12-16T11:38:39Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56489
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24187
dc.rights Default License
dc.subject Οργανωσιακή Κουλτούρα el
dc.subject Αλλαγή Κουλτούρας el
dc.subject Πλαίσιο Ανταγωνιζόμενων Αξιών el
dc.subject Υποκουλτούρα el
dc.subject Organizational culture en
dc.subject Cultural change en
dc.subject The competing values framework en
dc.subject Subculture en
dc.title Οργανωσιακή κουλτούρα και αλλαγή - Εφαρμογή του μοντέλου των ανταγωνιζόμενων αξιών σε Ελληνική επιχείρηση el
heal.type masterThesis
heal.classification Human resources en
heal.classification Engineering en
heal.classification Management en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-09-27
heal.abstract Κύριο θέμα της συγκεκριμένης εργασίας αποτελεί η Οργανωσιακή Κουλτούρα, βασική πλέον έννοια της επιχειρησιακής πραγματικότητας, η οποία ξεκίνησε να εξετάζεται εκτενέστερα τη δεκαετία του 1980. Σύμφωνα με τον ορισμό τους Schein, αποτελείται από ένα σύνολο υποθέσεων και αξιών, που δημιουργείται και υιοθετείται από μια ομάδα ανθρώπων ενός οργανισμού. Στόχος της είναι η αντιμετώπιση προβλημάτων κοινωνικής και φυσικής επιβίωσης, που αφορούν το εσωτερικό, αλλά και το εξωτερικό της περιβάλλον. Μάλιστα, ενδιαφέρον αποτελεί ότι σε έναν οργανισμό, μπορεί να παρατηρηθεί η παράλληλη συνύπαρξη πολλαπλών κουλτούρων (ή κι υποκουλτούρων), με δυνατότητα τόσο μεγάλης διαφοροποίησης αξιών που να χωρίσει τον οργανισμό σε υποομάδες. Σήμερα, οι οργανισμοί αναπτύσσονται σε ένα περιβάλλον αποτελούμενο από ραγδαίες οργανωτικές αλλαγές, τεχνολογική ανάπτυξη και μία παγκόσμια ανταγωνιστική αγορά. Κύριο αποτέλεσμα της σύγχρονης αυτή καθημερινότητας είναι οι αλλαγές. Λόγω αυτού η διάγνωση, η αξιοποίηση και η μετέπειτα αλλαγή της οργανωσιακής κουλτούρας του οργανισμού προς όφελος του κρίνεται απαραίτητη για την επιβίωση του. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας πραγματοποιείται μελέτη της οργανωσιακής κουλτούρας Ελληνικής εταιρίας παραγωγής καλλυντικών προϊόντων. Γίνεται προσπάθεια λοιπόν διάγνωσης της υφιστάμενης και επιθυμητής οργανωσιακής κουλτούρας της, με χρήση ερωτηματολογίου (εργαλείο OCAI), που στηρίζεται στο μοντέλο των ανταγωνιζόμενων αξιών (CVF). Στην συνέχεια επεξεργάζονται και αναλύονται τα αποτελέσματα και συμπεραίνεται το αν χρειάζεται ο οργανισμός να μεταβεί σε αλλαγή οργανωσιακής κουλτούρας και αν ναι, με ποιους τρόπους. Στην εξεταζόμενη εταιρεία ως κυρίαρχη υφιστάμενη οργανωσιακή κουλτούρα εντοπίστηκε εκείνη των στόχων, στην οποία προτεραιότητες της επιχείρησης αποτελούν η ανταγωνιστικότητα, η παραγωγικότητα και η αποδοτικότητα, ενώ ως επιθυμητή μελλοντικά υποδείχθηκε η κουλτούρα υποστήριξης, στην οποία δίνεται έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό, την εκπαίδευση και ανάπτυξη του. el
heal.abstract The main subject of this study is Organizational Culture, a crucial concept of modern business reality, which was examined more extensively in the 1980s. According to Schein's definition, it consists of a set of assumptions and values, created and adopted by a group people of an organization. Its aim is to deal with problems of social and physical survival, concerning its internal and external environment. In fact, it is interesting that in an organization, the parallel coexistence of multiple cultures (or even subcultures) can be observed, with the possibility of such great differentiation of values as to divide the organization into subgroups. Today, organizations develop in an environment consisting of rapid organizational changes, technological advances and a globally competitive market. The main result of this modern everyday life is changes. Due to these changes, the diagnosis, utilization and subsequent change of the organizational culture of the organization to its benefit is deemed necessary for its survival. For this specific thesis, a study of the organizational culture of a Greek company producing cosmetic products is carried out. Therefore, an attempt is made to diagnose its existing and desired organizational culture, using a specific questionnaire (OCAI tool), based on the competing values model (CVF). The results are subsequently processed and analyzed and it is concluded whether the organization needs to change its organizational culture and if so, in what ways. In the studied company, the dominant existing organizational culture is that of market culture, in which the company's priorities are competitiveness, productivity and efficiency, while clan culture is chosen as the desired one for the future, in which emphasis is placed on human resources and its training and development. en
heal.advisorName Χαλάς, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Χαλάς, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Ψαρράς, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 105 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής