dc.contributor.author | Ηλιοπούλου, Μαρία-Βαρβάρα | el |
dc.contributor.author | Πέππα, Θεανώ | el |
dc.contributor.author | Iliopoulou, Maria-Varvara | en |
dc.contributor.author | Peppa, Theano | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-20T10:52:09Z | |
dc.date.available | 2022-12-20T10:52:09Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56501 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24199 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μύθος | el |
dc.subject | Μουσείο | el |
dc.subject | Ελευσίνα | el |
dc.subject | Αρχαιότητα | el |
dc.subject | Βιομηχανία | el |
dc.subject | Myth | en |
dc.subject | Museum | el |
dc.subject | Eleusis | el |
dc.title | Ο θρήνος της θεάς: νέο αρχαιολογικό μουσείο Ελευσίνας | el |
dc.title | The lamentation of goddess: archaeological museum in Eleysis | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο ΠΟλυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-09-29 | |
heal.abstract | Σημαντικό χαρακτηριστικό που τονίζει τον σύνθετο χαρακτήρα της Ελευσίνας είναι η διττή της ιδιότητα να ακροβατεί σε δυο κόσμους: αυτόν της αρχαιότητας και αυτόν της βιομηχανίας. Η σχέση αυτή φαίνεται στο οικόπεδο που επιλέγεται να χωροθετηθεί το αρχαιολογικό μουσείο, που βρίσκεται στους πρόποδες του λόφου της Ελευσίνας, εκτείνεται στον χώρο των βιομηχανικών ερειπίων του Βότρυς και του Παλαιού Ελαιουργείου, και καταλήγει στην θάλασσα. Βασικός στόχος του σχεδιασμού για το νέο μουσείο είναι η βιωματική προσέγγιση του χώρου. Οι αίθουσες των εκθεμάτων δεν παρατίθενται γραμμικά, αλλά συντελούν στην δημιουργία ενός αφηγήματος που ξεδιπλώνει τον μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης. Για τον λόγο αυτό, διαμορφώνεται μια πορεία περιήγησης μέσα στο μουσείο, που καθιστά τον επισκέπτη ικανό να περάσει μέσα από τον «κάτω κόσμο», νιώθοντας τον «θρήνο της θεάς» μέσω της κατάβασης σε σκοτεινές αίθουσες που συνδέονται με εκθέματα που έχουν βρεθεί στη γη (αγγεία και τάφοι) και συμβολίζουν την φυσική διαδικασία του θανάτου. Στη συνέχεια, η πορεία συνεχίζεται με την αναστροφή του επισκέπτη μέσα από τον βράχο, και την επιστροφή του στον «πάνω κόσμο», μέσω του οποίου έρχεται σε επαφή με το φως, την πόλη, την βιομηχανία. Στην φωτεινή αυτή πορεία εκτίθενται κυρίως αγάλματα που σχετίζονται με την ανθρώπινη ύπαρξη και την ζωή. Τέλος, η γειτνίαση του μουσείου με τον χώρο που τελείται το φεστιβάλ τον Αισχυλείων, θα προσδώσει στον χώρο μια μεγαλύτερη πολιτιστική αξία και θα δημιουργήσει έναν πόλο έλξης και συγκέντρωσης με καλλιτεχνικό χαρακτήρα και δυναμική για την πόλη της Ελευσίνας. | el |
heal.abstract | An important element that emphasizes the complex character of Elefsina is its dual ability to balance between two worlds: that of antiquity and that of industry. This relationship is evident in the plot chosen to host the archaeological museum, which is located at the foot of the hill of Elefsina, extends to the area of the industrial ruins of Botrys and the Old Olive Oil Mill, and ends at the sea. The aim of the design for the new museum is the experiential approach of the space. The exhibition rooms are not listed linearly, but rather contribute to the creation of a narrative that unfolds the myth of Demeter and Persephone. For this reason, a guided tour is formed inside the museum, which enables the visitor to pass through the "underworld", feeling the "lament of the goddess" by descending into dark rooms connected to exhibits that have been found in the ground (vessels and tombs) and symbolize the natural process of death. The journey then continues with the visitor's inversion through the rock, and his return to the "upper world", through which he encounters the light, the city, the industry. During this luminous course, mainly statues related to human existence and life are exhibited. Finally, the proximity of the museum to the place where the Aeschyleion festival is held, will enhance the place with a greater cultural value and will create a pole of attraction with an artistic character and dynamic for the city of Elefsina. | en |
heal.advisorName | Γκικαπέππας, Βασίλειος | |
heal.advisorName | Σταυρίδου, Αθηνά | |
heal.advisorName | Gikapeppas, Vasileios | en |
heal.advisorName | Stavridou, Athina | en |
heal.committeeMemberName | Κίζης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αλεξάνδρου, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Χανιώτου, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγοριάδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 123 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: