dc.contributor.author |
Θεοδοσίου, Θοδωρής
|
el |
dc.contributor.author |
Theodosiou, Theodore
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-12-22T10:42:49Z |
|
dc.date.available |
2022-12-22T10:42:49Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56509 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24207 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Πολεοδομία |
el |
dc.subject |
Πόλη |
el |
dc.subject |
Πρόσφυγες |
el |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Urban planning |
en |
dc.subject |
City |
en |
dc.subject |
Refugees |
en |
dc.subject |
Παιδιά |
el |
dc.subject |
Children |
en |
dc.title |
Χωροκοινωνικά διακυβεύματα στην καθημερινότητα ανήλικων προσφύγων της Καβάλας |
el |
dc.title |
Spatial and social stakes in the everyday life of children refugees of Kavala |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Πολεοδομία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-12-16 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία προσπαθεί να προσεγγίσει την κατάσταση της προσφυγιάς όπως την βιώνουν τα παιδιά παρακολουθώντας την καθημερινότητα τους. Ως χώρος μελέτης επιλέχθηκε η Καβάλα και η δομή φιλοξενίας, ως ένα δίπολο που παράγει κοινωνικές και χωρικές διακυμάνσεις τόσο για τους διαμένοντες εντός όσο και για τους ανθρώπους της πόλης. Η Καβάλα επιλέχθηκε ως περιοχή μελέτης καθώς η δομή φιλοξενίας που βρίσκεται στην πόλη φιλοξενεί αποκλειστικά προσφυγικές οικογένειες με παιδιά και βρίσκεται εντός του αστικού ιστού, ικανοποιώντας συνεπώς μία σειρά από ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Με σκοπό την ανάδειξη της οπτικής των παιδιών πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις στο πλαίσιο της συλλογής ποιοτικών στοιχείων για την κατανόηση του ρόλου της δομής, αλλά και την κατανόηση της καθημερινότητας και εν τέλη της ζωής των παιδιών σε αυτή την κατάσταση. Για την ανάγνωση των αντιλήψεων, των εμπειριών, των ονείρων των παιδιών, αναφορικά με τη νέα τους πραγματικότητα, γίνονται μη δομημένες συνεντεύξεις, ώστε κάθε συνομιλητής να οδηγεί τη συζήτηση προς τα εκεί που θα ήθελε, αποκαλύπτοντας ό,τι ο ίδιος αισθάνεται όμορφα να μοιραστεί. Παράλληλα, για την καλύτερη κατανόηση του χώρου, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στη δομή φιλοξενίας και συζητήσεις με τους εργαζόμενους και το διοικητικό προσωπικό.
Αρχικά, πραγματοποιείται μία βιβλιογραφική προσέγγιση της προσφυγιάς και του μετακινούμενου πληθυσμού. Στη συνέχεια αναλύεται η προσέγγιση της Ελλάδας στο ζήτημα καθώς και η έννοια του ανήλικου ατόμου και την επίδραση του περιβάλλοντος και της κοινωνίας στην ανάπτυξη και εξέλιξή του. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας και η προσέγγιση του χώρου της δομής. O χώρος σε αυτή την έρευνα προσεγγίζεται αλληλένδετα με τον κοινωνικό γίγνεσθαι, διαδικασία που έρχεται σε άμεση συσχέτιση με τις κοινωνικές δομές, επηρεάζεται και επηρεάζει το άτομο που βρίσκεται σε αυτόν καθώς είναι συνδεδεμένος με τον χρόνο. Στο επόμενο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι in situ επισκέψεις και η περιγραφή των χώρων και της οργάνωσης της δομής φιλοξενίας Καβάλας, επίσης προσεγγίζεται η έννοια της οριοθέτησης και των αποκλεισμών που δημιουργεί η οργάνωση της . Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με τις συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τα παιδιά και τις θεματικές οι οποίες προέκυψαν μέσω αυτών. Τέλος, γίνεται αναφορά στον ρόλο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την οργάνωση των σχολικών προγραμμάτων. Ακόμη προσεγγίζονται οι παθογένειες όπως προέκυψαν μέσω των συζητήσεων με τα παιδιά αλλά και με ανθρώπους σε σημαντικές θέσεις σχετικά με την εκπαίδευση των ανηλίκων προσφύγων. |
el |
heal.abstract |
This essay tries to approach the issue of refugees as a child would experience it and by observing their daily life. The chosen study site is the city of Kavala in Northern Greece and its hosting centre, which acts as a dipole that produces social and spatial fluctuations for both the residents (refugees) and the people of the city (hosts). The city of Kavala was chosen since the aforementioned accommodation structure hosts exclusively refugee families with children and is located within the urban fabric, thus satisfying a number of qualitative characteristics.
In order to highlight the perspective of the children, interviews were carried out in order to collecting qualitative data and to understand the role of the hosting structure, but mainly to understand the daily life of the children in this situation. In order to comprehend the children's perceptions, experiences, dreams and aspirations regarding their new reality, unstructured interviews are carried out, so that each interlocutor leads the conversation in any direction he may like, revealing only what feels good and is willing to share. At the same time, in order to get a better understanding of the space, visits were made to the accommodation structure itself and discussions were carried out with the employees and administrative staff.
Initially, it is essential that a bibliographic approach to the refugee and the mobile population is carried out. Then, Greece's societal approach and respective policies are analyzed as well as the notion of the minor and the influence that environment and society have on each child’s development and evolution. Then, the research methodology and approach towards the hosting facility are presented. The space in this research is approached interrelatedly with societal becoming[dz1] , a process that comes into direct correlation with social structures, is influenced and affects the person who is in this Space as it is connected with time. The next chapter presents all the in situ visits and the description of the spaces as well as the organizational schemes of the Kavala hospitality structure while also approaching the concept of demarcation and exclusions created by said organisation. The chapter concludes with discussions held with the children and presents the themes and patterns that emerged. Finally, reference is made to the role of the educational process and the organization of school programs. Pathogens are also approached as they emerged through those discussions and interviews with the children but also with people holding integral positions regarding the education of refugee minors. |
en |
heal.advisorName |
Μίχα, Ειρήνη |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυκογιάννη, Σταυρούλα |
el |
heal.committeeMemberName |
Παναγιωτάτου, Ελισάβετ |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
50 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|