dc.contributor.author |
Παπαγεωργίου, Χριστίνα
|
|
dc.contributor.author |
Papageorgiou, Christina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-01-05T11:16:41Z |
|
dc.date.available |
2023-01-05T11:16:41Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56529 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24227 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κανονισμός |
el |
dc.subject |
Δείκτης |
el |
dc.subject |
Ισχύς |
el |
dc.subject |
Άνθρακας |
el |
dc.subject |
Μέτρα |
el |
dc.subject |
ΕΕΧΙ |
en |
dc.subject |
EPL |
en |
dc.subject |
IMO |
en |
dc.subject |
CO2 |
en |
dc.subject |
Decarbonization |
en |
dc.title |
Ανάλυση δείκτη EEXI και πρόβλεψη τιμών μετά την εφαρμογή νέων τεχνολογιών για την μείωση εκπομπών ρύπων |
el |
dc.title |
EEXI index analysis and prediction after implementation of new technologies in order to reduce emissions |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
θαλάσσιες μεταφορές |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-10-24 |
|
heal.abstract |
Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε πως επηρεάζεται ένας στόλος από την εφαρμογή των νέων κανονισμών για την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το μερίδιο των εκπομπών από τη ναυτιλία στις παγκόσμιες ανθρωπογενείς εκπομπές έχει αυξηθεί από 2,76% το 2012 σε 2,89% το 2018 ενώ παραμένει σχετικά μικρό. Καθώς όμως έχουν ήδη παρθεί μέτρα για την μείωση των εκπομπών Sox και NOX, η λήψη μέτρων για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ήταν αναπόφευκτη οδηγούμενη και από το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Έτσι αφού αναλύθηκε το κανονιστικό πλαίσιο τόσο σε τοπικό όσο και με παγκόσμιο επίπεδο, εξετάστηκε το μέτρο για τον δείκτη EEXI το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή εν πλω για το έτος 2023. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση περίπτωσης για τον κανονισμό EEXI και εντοπισμός των κρίσιμων παραγόντων για την συμμόρφωση με το κανονισμό. Μελετήθηκε περίπτωση για στόλο 59 πλοίων τύπου gas carriers, oil tankers, chemical tankers, general cargo ships και bulk carriers. Αναλύθηκε επίσης η προοπτική νέων τεχνολογιών και καυσίμων με στόχο την μείωση των εκπομπών ενώ ως επικρατέστερη λύση θεωρήθηκε ο περιορισμός της ισχύος του κινητήρα (engine power limitation – EPL) . Παρατηρείται ότι η ηλικία και το deadweight παίζουν σημαντικό ρόλο στην απαιτούμενη μείωση της ισχύος καθώς όσο αυξάνονται, τόσο αυξάνεται το ποσοστό μείωσης που απαιτείται σχεδόν για όλους τους τύπους πλοίου. Για τα oil tankers, παρατηρείται ότι όσο αυξάνεται το deadweight μειώνεται η απαίτηση για engine power limitation, ωστόσο για το δείγμα που μελετήθηκε το εύρος του deadweight δεν ήταν μεγάλο. Για τα gas carriers, η μεγαλύτερη μείωση MCR αγγίζει σε ποσοστό το 48.4%, το οποίο αντιστοιχεί σε μείωση ταχύτητας αναφοράς (75% MCR) από 15,48 knots σε 12.84 knots, δηλαδή σε μείωση 17%. Αντίστοιχα, για oil tankers η μέγιστη μείωση της ταχύτητας αναφοράς είναι 12,5%, για chemical tankers 14,1% και για bulk carriers 12,7%. το EPL θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 καθώς μειώνονται οι ταχύτητες λειτουργίας. Ένα υποχρεωτικό EPL δεν θα μειώσει άμεσα τη χρήση καυσίμου και το CO2 εκπομπών καθώς αρκετά πλοία λειτουργούν ήδη πιο κάτω από το όριο ταχύτητας σχεδιασμού λόγω της υπάρχουσας πρακτικής slow steaming. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα μέτρων όπως το EEXI και το EPL σε πραγματικές συνθήκες. |
el |
heal.abstract |
In this thesis, it was studied how a fleet is affected by the implementation of the new regulations for the reduction of greenhouse gas emissions. The share of shipping emissions in global anthropogenic emissions has increased from 2.76% in 2012 to 2.89% in 2018 while remaining relatively small. However, as measures have already been taken to reduce Sox and NOX emissions, the adoption of measures to limit carbon dioxide emissions was inevitable also driven by the phenomenon of climate change. Thus, after analyzing the regulatory framework both locally and globally, the measure for the EEXI index was examined which will be implemented on board for the year 2023. Conducted a case analysis for the EEXI regulation was conducted and the critical factors for compliance with the regulation were identified. A case was studied for a fleet of 59 ships of the type of vessels: gas carriers, oil tankers, chemical tankers, general cargo ships and bulk carriers. The perspective of new technologies and fuels with the aim of reducing emissions was also analyzed, while engine power limitation (EPL) was considered as the predominant solution. It is observed that age and deadweight play a significant role in the required reduction in power as they increase, so does the percentage of reduction required for almost all types of ship. For oil tankers, it is observed that as the deadweight increases, the requirement for engine power limitation decreases, however, for the sample studied, the deadweight range was not wide enough. For gas carriers, the largest MCR reduction reaches 48.4%, which corresponds to a reference speed reduction (75% MCR) from 15.48 knots to 12.84 knots, i.e. a 17% reduction. Accordingly, for oil tankers the maximum reduction of the reference speed is 12.5%, for chemical tankers 14.1% and for bulk carriers 12.7%. EPL could reduce fuel consumption and CO2 emissions as operating speeds are reduced. A mandatory EPL will not directly reduce fuel use and CO2 emissions as several ships are already operating below the design speed limit due to the existing practice of slow steaming. This means that the effectiveness of measures such as EEXI and EPL must be evaluated against real-world conditions. |
en |
heal.advisorName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βεντικός, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
90 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|