dc.contributor.author | Στρατάκου, Μυρτώ | el |
dc.contributor.author | Stratakou, Myrto | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-11T07:50:17Z | |
dc.date.available | 2023-01-11T07:50:17Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56584 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24282 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Feasibility study | en |
dc.subject | Yacht | en |
dc.subject | Electric propulsion | en |
dc.subject | Techno-economic | en |
dc.subject | Feasibility | en |
dc.title | Μελέτη εφικτότητας λειτουργίας θαλαμηγού με ηλεκτροπρόωση ως πλωτής ξενοδοχειακής μονάδας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Techno-economic study | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-02-23 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην παρουσίαση μιας οικονομοτεχνικής μελέτης εφικτότητας λειτουργίας θαλαμηγού με ηλεκτροπρόωση ως πλωτής ξενοδοχειακής μονάδας. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στους ρύπους που προέρχονται από τη ναυτιλία και στους κανονισμούς που έχουν θεσμοθετηθεί προκειμένου να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται ιστορική αναδρομή στην έννοια της ηλεκτροπρόωσης και κατόπιν αναλύονται τα οφέλη που διαθέτει έναντι των κοινών ναυτιλιακών καυσίμων. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται εισαγωγή στην έννοια της μπαταρίας και αναγράφονται οι διάφοροι τύποι μπαταριών που χρησιμοποιούνται, τα θετικά και αρνητικά κάθε είδους, καθώς και αναλύεται επαρκώς η τεχνολογία της μπαταρίας ιόντων λιθίου που είναι η πιο συνήθης στις ναυτιλιακές εφαρμογές. Στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η τάση της αγοράς για τα ηλεκτρικά σκάφη αναψυχής. Στο πέμπτο κεφάλαιο, αναλύεται η κίνηση του Ναυτικού Τουρισμού στην Ελλάδα και συγκεκριμένα δίνεται έμφαση στην κατηγορία yachting. Στο έκτο κεφάλαιο αναφέρεται ο στόχος της μελέτης, η διαδικασία βήμα προς βήμα που ακολουθήθηκε και οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση του τελικού αποτελέσματος. Στο έβδομο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η διαδικασία προσδιορισμού της γεωμετρίας του yacht μέσω του προγράμματος Autocad και των κύριων γεωμετρικών χαρακτηριστικών του. Στο όγδοο κεφάλαιο γίνεται οικονομοτεχνική ανάλυση για την επιχείρηση-yacht. Παρουσιάζονται τα ετήσια έσοδα, έξοδα της επιχείρησης, το επιτόκιο δανεισμού, το κόστος κεφαλαίου, ο συντελεστής απόσβεσης, η ανάλυση δανείων και ο λογαριασμός εκμετάλλευσης. Στο ένατο κεφάλαιο, ακολουθεί ανάλυση ευαισθησίας για την επίδραση της μεταβολής των τιμών ενοικίασης των καμπινών, για την επίδραση σε μεταβολή του κόστους κατασκευής, καθώς και του επιτοκίου δανεισμού. Επιπλέον, γίνεται ανάλυση ρίσκου και ανάλυση του νεκρού σημείου. Στο δέκατο κεφάλαιο εξάγονται τα τελικά συμπεράσματα που προέκυψαν απ’ όλη την παραπάνω ανάλυση. Στο ενδέκατο κεφάλαιο, παρουσιάζεται αναλυτικά η βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε. | el |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ηλιοπούλου, Ελευθερία | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 139 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: