dc.contributor.advisor |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.author |
Κοϊμτζόγλου, Αλέξανδρος Ν.
|
el |
dc.contributor.author |
Koimtzoglou, Alexandros N.
|
en |
dc.date.accessioned |
2011-12-16T12:01:42Z |
|
dc.date.available |
2011-12-16T12:01:42Z |
|
dc.date.copyright |
2011-11-03 |
|
dc.date.issued |
2011-12-16 |
|
dc.date.submitted |
2011-11-03 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5658 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10335 |
|
dc.description |
226 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση των διαφόρων μεθόδων ναυαγιαίρεσης καθώς και των βασικών παραγόντων που σχετίζονται με μία τέτοιου είδους επιχείρηση. Απώτερος σκοπός είναι η δημιουργία μίας πηγής αναφοράς αφού η ελληνική βιβλιογραφία στον συγκεκριμένο τομέα είναι ανύπαρκτη και η διεθνής πολύ περιορισμένη. Πέραν της εισαγωγής, στο 2ο κεφάλαιο γίνεται μία ανάλυση για το νομικό και ασφαλιστικό πλαίσιο γύρω από ναυάγια. Το κεφάλαιο ξεκινά με μία περιγραφή των P&I Clubs, που παίζουν σημαντικό ρόλο στις ναυαγιαιρέσεις. Παρατίθενται και σχολιάζονται διεθνείς οδηγίες και νόμοι που ισχύουν για τα ναυάγια. Παρουσιάζονται οι νόμοι και η κατάσταση που ισχύει στην Ελλάδα για τα ναυάγια και την ναυαγιαίρεση. Το κεφάλαιο κλείνει με την περιγραφή των συμβολαίων που χρησιμοποιούνται από τις εταιρίες ανέλκυσης σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Το 3ο κεφάλαιο αναλύει όλους εκείνους τους παράγοντες που επιδρούν σημαντικά στην έκβαση και στην περάτωση μίας τέτοιας επιχείρησης. Τέτοιοι είναι ο καιρός, τα ρεύματα του νερού και η αντίδραση του βυθού. Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορούν χαρακτηριστούν ως το περιβάλλον μίας επιχείρησης ανέλκυσης. Το 4ο κεφάλαιο είναι από τα σημαντικότερα της εργασίας αφού σε αυτό περιγράφονται αναλυτικά οι διάφοροι μέθοδοι ναυαγιαίρεσης καθώς και ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται σε κάθε μέθοδο. Ουσιαστικά δύο είναι οι κύριες μέθοδοι η ανάκτηση της άντωσης και ναυαγιαίρεση με μηχανική μέσα. Στο 5ο κεφάλαιο περιγράφονται τέσσερα παραδείγματα πολύ γνωστών επιχειρήσεων ναυαγιαίρεσης. Τα παραδείγματα αυτά είναι το υποβρύχιο KURSK, το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων MSC NAPOLI, το πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων TRICOLOR και η πλωτή δεξαμενή FDN1. Το 6ο κεφάλαιο αποτελεί μία προμελέτη μίας επιχείρησης ανέλκυσης. Δείχνεται η πορεία των υπολογισμών και των υποθέσεων που γίνονται, με σκοπό να μπορέσουμε να καταλήξουμε στο αν είναι εφικτή η επιχείρηση ανέλκυσης του ναυαγίου και να προσδιοριστεί σε μία πρώτη εκτίμηση ο βασικός εξοπλισμός που απαιτείται και ο χρόνος που θα διαρκέσει η επιχείρηση. Τέλος στο 7ο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτή την εργασία. |
el |
dc.description.abstract |
During a research I was doing for a project in describing the wreck removal operation of the submarine KURSK, I came to the conclusion that there is no decent bibliography from the wreck removal generally. So I was willing to write a thesis about this difficult, but also very interesting subject, analyzing all the possible ways in which a shipwreck can be removed and of course all the parameters that affect such an operation. In the beginning I wrote about the insurance and law frame for wreck removal, first internationally and then as specified in Greek borders. In the third chapter I analyze all the factors which consist of the surrounding of a wreck removal operation, such as currents or weather. The forth chapter is a description of the methods that are being used to remove a wreck and the basic equipment used in every method. Continuing to chapter five which is a study of the most famous cases of wreck removal in the last years, such as the car carrier TRICOLOR and the containership MSC NAPOLI. The last section of this thesis is a case study of which I have tried to apply to a hypothetic shipwreck, including all the information given above. In conclusion, wreck removal is a very complicated subject because there are a lot of factors that someone has to take into consideration for organizing such an operation. The wreck removal companies have the knowhow but they keep it top secret, because for them is an advantage over the other companies in the industry of wreck removal. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Αλέξανδρος Κ. Κοϊμτζόγλου |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ναυάγια |
el |
dc.subject |
Μεθοδολογίες ναυαγιαίρεσης |
el |
dc.subject |
Ναυαγιαίρεση |
el |
dc.subject |
Περιβάλλον ναυαγιαίρεσης |
el |
dc.subject |
Νομικό πλαίσιο ναυαγιαίρεσης |
el |
dc.subject |
Shipwrecks |
en |
dc.subject |
Wreck removal methodologies |
en |
dc.subject |
Wreck removal |
en |
dc.subject |
Wreck removal factors |
en |
dc.subject |
Wreck removal legal framework |
en |
dc.title |
Ανάλυση τεχνικών εργασιών και μεθοδολογιών ναυαγιαίρεσης σε βυθισμένα πλοία |
el |
dc.title.alternative |
Technical Analysis and Wreck Removal Methodologies for Shipwrecks |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2011-07-04 |
|
dc.date.modified |
2011-11-03 |
|
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Ψαραύτης, Χαρίλαος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ψαραύτης, Χαρίλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2011-12-16 |
|
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2011-12-16 |
|