dc.contributor.author |
Ζουρνατζής, Οδυσσέας
|
el |
dc.contributor.author |
Zournatzis, Odysseas
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-01-11T08:58:44Z |
|
dc.date.available |
2023-01-11T08:58:44Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56591 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24289 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κατανάλωση καυσίμου |
el |
dc.subject |
Παραγωγικότητα |
el |
dc.subject |
Εργοτάξιο |
el |
dc.subject |
Μηχανήματα |
el |
dc.subject |
Construction |
en |
dc.subject |
Project management |
en |
dc.subject |
Κατασκευαστικό έργο |
el |
dc.subject |
Energy |
en |
dc.subject |
Fuel consumption |
en |
dc.subject |
Productivity |
en |
dc.subject |
Heavy equipment |
en |
dc.title |
Κατανάλωση καυσίμου μηχανημάτων έργου και παραγόμενο έργο: Μελέτη περίπτωσης τεχνικής εταιρείας |
el |
dc.title |
Project machinery fuel consumption and produced work: Case study of a construction company |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Προγραμματισμός & Διοίκηση Έργων |
el |
heal.classification |
Energy management |
en |
heal.classification |
Project management |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-09-20 |
|
heal.abstract |
Οι χωματουργικές εργασίες των κατασκευαστικών έργων αποτελούν δραστηριότητες που συμβάλουν στην αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και κατ’ επέκταση στην υψηλή ρύπανση του περιβάλλοντος. Η δεδομένη ενεργειακή κρίση σε συνδυασμό με την ανάγκη για άμεση δράση στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, έχει οδηγήσει τις εταιρείες στην αναζήτηση τρόπων μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης, χωρίς τη διακύβευση της παραγωγικότητας των μηχανημάτων. Για την πραγματοποίηση αυτού, πρωταρχικό βήμα αποτελεί η συσχέτιση της κατανάλωσης καυσίμου με το παραγόμενο έργο στα μηχανήματα του εργοταξίου, κάτι το οποίο συνιστά κύριο στόχο του προτύπου ISO 50001.
Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η δημιουργία ενός πλαισίου διαχείρισης ενέργειας των μηχανημάτων εργοταξίου κατά τη διάρκεια και κατά το στάδιο μελέτης ενός έργου, μέσω συσχέτισης της κατανάλωσης καυσίμου με το παραγόμενο έργο. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, χρησιμοποιήθηκαν τρείς βασικές μέθοδοι έρευνας. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση για την εύρεση του μοντέλου προσέγγισης της κατανάλωσης καυσίμου ανά μονάδα παραγόμενου έργου. Εν συνεχεία, το μοντέλο εφαρμόστηκε σε δεδομένα δύο εργοταξίων μεγάλης τεχνικής εταιρείας, ώστε να εντοπιστούν τυχόν αποκλίσεις των προσεγγίσεων από τα πραγματικά μεγέθη. Τέλος, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με τους υπεύθυνους των εργοταξίων ώστε να προσδιοριστούν οι συνθήκες που πραγματοποιούνται οι εργασίες, αλλά και με εργαζόμενους τεχνικών εταιρειών για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με την εφαρμογή του αντικειμένου μελέτης της εργασίας στην πράξη.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι στην περίπτωση του ενός εργοταξίου που μελετήθηκε υπάρχει περιθώριο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου ανά μονάδα παραγόμενου έργου για την εταιρεία, η οποία μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση σημαντικού ποσού χρημάτων. Στην περίπτωση του δεύτερου εργοταξίου παρατηρήθηκε ότι η πραγματική κατανάλωση ανά μονάδα παραγόμενου έργου βρίσκεται στις περισσότερες περιπτώσεις εντός των ορίων που διαμορφώθηκαν με τη χρήση του προτεινόμενου μοντέλου. Επιπλέον, προέκυψε το συμπέρασμα ότι ενδεχομένως είναι εφικτή η προσέγγιση του μεγέθους της κατανάλωσης καυσίμου ανά μονάδα παραγόμενου έργου με ικανοποιητική ακρίβεια, χωρίς τη χρήση υψηλού κόστους πρακτικών όπως είναι η τηλεματική.
Η αξία των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας, ενδείκνυται λόγω της δυνατότητας που δίνεται στις τεχνικές εταιρείες να προσεγγίσουν το μέγεθος της κατανάλωσης ανά μονάδα παραγόμενου έργου τόσο κατά τη διάρκεια όσο και κατά το στάδιο μελέτης ενός έργου. Η προσέγγιση στο στάδιο μελέτης ενός έργου μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες στη βέλτιστη επιλογή μηχανημάτων για τις απαιτήσεις συγκεκριμένων εργασιών, καθώς και στην πρόβλεψη του ενεργειακού κόστους που θα προκύψει από τα καύσιμα του εξοπλισμού. Η προσέγγιση κατά τη διάρκεια του έργου δημιουργεί ένα πλαίσιο σύγκρισης των πραγματικών μετρήσεων από το εργοτάξιο, με σκοπό την αξιολόγηση της ενεργειακής απόδοσης των μηχανημάτων και τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 αυτών. |
el |
heal.abstract |
Earthmoving activities in construction projects are activities that contribute to increased fuel consumption and thus high environmental pollution. The energy crisis of recent years, combined with the need for immediate action on climate change, has led companies to look for ways to reduce consumption without compromising the productivity of machinery. To achieve this, a primary step is to correlate fuel consumption with the work produced from on-site machinery, which is a key objective of the ISO 50001 standard.
Therefore, the purpose of this research is to establish a framework for energy management of project machinery during both the design and delivery stage of a project, by correlating fuel consumption with the work produced. To achieve this purpose, three main research methods were used. First, a literature review was conducted to find the model to approximate the fuel consumption per unit volume of earth handled. Subsequently, the model was applied to actual data of two construction sites of a large construction company, to determine any deviations of the approximations from the actual values. Finally, interviews were conducted with site managers to obtain data on the conditions under which work is carried out, and with employees of construction companies to gather information on the application of the scope of the study in practice.
The results of the research showed that in the case of one construction site there is a potential for the company to reduce fuel consumption per unit volume of earth handled, which can yield savings of a significant amount of money. In the case of the second site, it was observed that the actual consumption per unit volume of earth handled is in most cases within the limits established using the proposed model. Furthermore, it was concluded that it may be possible to approximate the amount of fuel consumption per unit volume of earth handled with a satisfactory accuracy, without the use of high-cost practices such as telematics.
The value of the results produced is indicated in the ability of industry construction companies to approximate the magnitude of consumption per unit volume of earth handled during both the design and delivery stage of a project. The approach at the design stage of a project can assist companies in the optimal selection of machinery for specific job requirements, as well as in predicting the energy costs that will result from equipment fuel. The approach during the delivery stage of the project creates a framework for comparing actual measurements from the construction site to evaluate the energy efficiency of the machinery and reduce its consumption and CO2 emissions. |
en |
heal.advisorName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ναθαναήλ, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
91 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|