dc.contributor.author |
Λατσούδης, Αναστάσιος
|
el |
dc.contributor.author |
Latsoudis, Anastasios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-01-11T09:16:59Z |
|
dc.date.available |
2023-01-11T09:16:59Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56599 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24297 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Προσομοίωση διακριτών γεγονότων |
el |
dc.subject |
Στοχαστικότητα |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρικά λεωφορεία |
el |
dc.subject |
Συγκοινωνιακό σύστημα |
el |
dc.subject |
Μοντελοποίηση συστημάτων κατανάλωσης ενέργειας |
el |
dc.subject |
Electric buses |
en |
dc.subject |
Discrete event simulation |
en |
dc.subject |
Transit network |
en |
dc.subject |
Modelling energy consumption systems |
en |
dc.subject |
Stochasticity |
en |
dc.title |
Σχεδιασμός στοχαστικού μοντέλου προσομοίωσης διακριτών
γεγονότων συγκοινωνιακού συστήματος ηλεκτρικών λεωφορείων:
Υπόθεση λεωφορειακής γραμμής 224 Καισαριανή - Ελ. Βενιζέλου |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Επιχειρησιακή Έρευνα |
el |
heal.classification |
Operational Research |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-10-03 |
|
heal.abstract |
Οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την μείωση των αέριων ρύπων έχουν δημιουργήσει πιέσεις στα Κράτη Μέλη για τον μετασχηματισμό των συστημάτων δημόσιας συγκοινωνίας. Το Ελληνικό κράτος, ανταποκρινόμενο στην Ευρωπαϊκή πολιτική, σκοπεύει να ανανεώσει μέρος του στόλου των συμβατικών λεωφορείων με ηλεκτρικά. Το πρόβλημα που εγείρεται στην συγκεκριμένη αλλαγή, είναι ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του υπάρχοντος προγράμματος δρομολογίων, λόγω της μειωμένης τους αυτονομίας σε σύγκριση με τα συμβατικά. Ακόμη, η κατανάλωση ενέργειας των ηλεκτρικών λεωφορείων υπόκεινται σε στοχαστική αβεβαιότητα, διότι επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το εξωτερικό περιβάλλον της προσομοίωσης. Στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας, κατασκευάζεται στοχαστική προσομοίωση διακριτών γεγονότων για τη λεωφορειακή γραμμή 224 Καισαριανή – Ελ. Βενιζέλου. Το δημιουργούμενο μοντέλο προσφέρει αρκετές πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτρικών λεωφορείων στο σχεδιαζόμενο συγκοινωνιακό σύστημα, όπως είναι η ερμηνεία της ποιότητας των υπηρεσιών μεταφοράς που παρέχει. Αρχικά, πραγματοποιείται σύναψη συνεργασίας με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, (Ο.Α.Σ.Α.), για την παροχή δεδομένων της μελετώμενης γραμμής, και με την εταιρεία λογισμικού προσομοίωσης SIMUL8, για την κατασκευή του μοντέλου της προσομοίωσης. Στη συνέχεια αναλύονται τα δεδομένα μεταφοράς ώστε να δημιουργηθούν στατιστικές κατανομές για την περιγραφή των στοχαστικών φαινομένων που επηρεάζουν την κατανάλωση ενέργειας και συγχρονίζονται με τον απόλυτο άξονα (χρόνος) των γεγονότων της προσομοίωσης. Έπειτα, μοντελοποιούνται τα μηχανολογικά συστήματα που αποτελούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία, για τον υπολογισμό των καταναλώσεων ενέργειας, ορίζοντας σε κάθε ενδεδειγμένο βήμα της προσομοίωσης την υπολειπόμενη αυτονομία του. Η εργασία ολοκληρώνεται με την εξαγωγή αποτελεσμάτων για το ποσοστό υλοποίησης των προγραμματισμένων δρομολογίων, τα οποία αντικατοπτρίζουν την ποιότητα των υπηρεσιών μεταφοράς του συγκοινωνιακού συστήματος. Απόρροια της μελέτης είναι το συμπέρασμα της υπεροχής των ηλεκτρικών λεωφορείων μεγάλης αυτονομίας στην επίτευξη υψηλότερου βαθμού εξυπηρέτησης επιβατών, καθώς και της σημαντικής εξάρτησης που έχει το σχεδιαζόμενο μοντέλο από τις εξωτερικές συνθήκες της προσομοίωσης. Στόχος των αποτελεσμάτων είναι η αξιοποίησή τους στον σχεδιασμό του μετασχηματισμένου συγκοινωνιακού συστήματος από τον Ο.Α.Σ.Α.. |
el |
heal.abstract |
European Union directives to reduce air pollutants have placed pressure on Member States to radically transform their public transport systems. In response to European policy, the Greek state seeks to renew a significant part of the two largest public transport bus fleets in its territory by replacing them with electric buses. Such buses however pose a challenge as they cannot cope with the demands of the existing timetable due to their reduced autonomy compared to conventional buses. Furthermore, the energy consumption of new buses is subject to stochastic uncertainty as it is heavily influenced by the external environment. In the context of the thesis, a stochastic discrete-event simulation is built for the bus line 224 Kaisariani - El. Venizelou. The generated model provides several insights into the operation of electric buses in the planned public transport system, such as the interpretation of the quality of public transport services. First, a cooperation with the Athens Urban Transport Organization, O.A.S.A., for the provision of data of the existing route of the studied line, and with the simulation software company SIMUL8, for the construction of the simulation model, is established. The analysis of the transmission data is then carried out to generate statistical distributions describing the stochastic phenomena affecting energy consumption and their synchronization with the absolute axis (time) of the simulation events. Then, the mechanical systems that make up an electric bus are modelled to calculate the energy consumption, defining at each moment of the simulation its residual autonomy. The paper concludes with the extraction of results on the degree of success in completing the planned routes, which reflect the quality of the transport services. From the results of the study, it is concluded that long-range electric buses are superior in achieving a higher degree of passenger service level, and that the planned transport system has a significant dependence on the external environmental conditions. The aim of the results is to use them in the strategic planning of the transport system by O.A.S.A.. |
en |
heal.advisorName |
Ρεντιζέλας, Αθανάσιος |
el |
heal.advisorName |
Rentizelas, Athanasios |
en |
heal.committeeMemberName |
Ρεντιζέλας, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
134 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|