HEAL DSpace

Μοντελοποίηση ανάπτυξης πυρκαγιάς σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπουτσής, Ιγνάτιος el
dc.contributor.author Papoutsis, Ignatios en
dc.date.accessioned 2023-01-13T08:53:41Z
dc.date.available 2023-01-13T08:53:41Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56670
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24368
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Maritime Safety en
dc.subject Containerships en
dc.subject fire en
dc.subject simulation en
dc.subject Pyrosim en
dc.subject Εμπορευματοκιβώτιο el
dc.subject Πυρκαγιά el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Ξυλάνθρακας el
dc.subject Πυρασφάλεια el
dc.title Μοντελοποίηση ανάπτυξης πυρκαγιάς σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Maritime Transportation en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-17
heal.abstract The rising cases of containership fire accidents which have occurred in the last decades have raised concerns on how safe the transportation of packed cargo in containerships around the globe is. The problem was first approached by analyzing several serious fire accidents on containerships, where the main cause of the fire was the self-heating character of the cargo. A brief review of the existing regulations for storage and shipping of dangerous goods was conducted followed by the firefighting capabilities on board. The spontaneous combustion of self-heated substances and more specifically that of charcoal was examined taking into consideration the existing research and tests which have been conducted on the subject. The mechanisms of the exothermic pyrolysis reaction are presented considering the most important factors which influence the self-heating reaction which may lead to autoignition. As it turns out, the ambient temperature and the volume and porosity of the cargo significantly affect the development of the fire. CFD simulations were conducted to achieve a further examination of the development of the phenomenon. A container filled with charcoal was examined assuming a variety of different pyrolysis range and ventilation conditions. The results highlighted the major role pyrolysis range has in the development of the fire in the container. Using the extracted results of these simulations a different case was examined, analyzing the spread of the fire to a nearby container which is also filled which charcoal. In this case study the development of the fire inside the cargo hold can be approached. The results of the simulation highlighted the major role pyrolysis range and ventilation of the container has in the development of the fire. The higher values of pyrolysis range and better ventilation of the container contribute to the acceleration of the exothermοus pyrolysis reaction and development of higher temperatures inside the container. en
heal.abstract Ο αυξανόμενος αριθμός πυρκαγιών εμπορευματοκιβωτίων που έχουν λάβει χώρα τις τελευταίες δύο δεκαετίες εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δια θαλάσσης. Στην παρούσα εργασία αρχικά αναφέρονται μερικά από τα σοβαρότερα ατυχήματα αυτού του είδους καθώς και το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις βασικές διαδικασίες στοιβασίας, μεταφοράς και πυρόσβεσης. Τα αυτοθερμαινόμενα υλικά, όπως ο ξυλάνθρακας, φαίνεται να έχουν εμπλακεί σε πολλά τέτοια περιστατικά πυρκαγιάς λόγω αυθόρμητης καύσης. Αναλύεται η συμπεριφορά του άνθρακα και εξηγείται ο μηχανισμός της αντίδρασης εξώθερμης πυρόλυσης που οδηγεί στην αυτανάφλεξη του φορτίου μέσα στο εμπορευματοκιβώτιο. Όπως αναδεικνύεται, παράγοντες όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος που έχει αποθηκευτεί το φορτίο, ο όγκος και το πορώδες επηρεάζουν σημαντικά την ανάπτυξη της πυρκαγιάς. Προκειμένου να κατανοηθεί καλύτερα η συμπεριφορά των αυτοθερμαινόμενων υλικών στην πυρκαγιά, εκτελέστηκαν προσομοιώσεις CFD σε εμπορευματοκιβώτιο φορτωμένο με ξυλάνθρακα. Μελετήθηκαν διαφορετικά εύρη αερισμού του εμπορευματοκιβωτίου καθώς και του συντελεστή πυρόλυσης του ξυλάνθρακα. Επιπλέον εξετάστηκε η μετάδοση της πυρκαγιάς σε γειτνιάζον εμπορευματοκιβώτιο. Τα αποτελέσματα εξήραν τη σημασία που έχει το εύρος της πυρόλυσης καθώς και ο επαρκής αερισμός στην ανάπτυξη της φωτιάς στο εμπορευματοκιβώτιο. Τα αποτελέσματα της προσομοίωσης τόνισαν την επίδραση που έχει το εύρος της πυρόλυσης και ο αερισμός του εμπορευματοκιβωτίου στην ανάπτυξη της πυρκαγιάς. Υψηλότερες τιμές του εύρους πυρόλυσης και ο καλύτερος αερισμός του εμπορευματοκιβωτίου τείνουν να συμβάλλουν στην επιτάχυνση της εξώθερμης αντίδρασης πυρόλυσης και στην ανάπτυξη υψηλότερων θερμοκρασιών μέσα στο εμπορευματοκιβώτιο. el
heal.advisorName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 73 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα