dc.contributor.author |
Κεραμιώτης, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Keramiotis, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-01-13T10:52:00Z |
|
dc.date.available |
2023-01-13T10:52:00Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56699 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24397 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων |
el |
dc.subject |
Σύστημα έχμασης |
el |
dc.subject |
Κίνηση Διατοιχισμού |
el |
dc.subject |
Στοιβασία και ασφάλιση εμπορευματοκιβωτίων |
el |
dc.subject |
Φορτίσεις εχμάτων |
el |
dc.subject |
Stowage and securing of containers |
en |
dc.subject |
Lashing system |
en |
dc.subject |
Lashing loads |
en |
dc.subject |
Roll motion |
en |
dc.subject |
Containership |
en |
dc.title |
Μελέτη του συστήματος πρόσδεσης και ασφάλισης εμπορευματοκιβωτίων πάνω στο κατάστρωμα του πλοίου υπό την επίδραση της κίνησης διατοιχισμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Θαλάσσιες μεταφορές |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-10-19 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη της στοιβασίας και της πρόσδεσης εμπορευματοκιβωτίων στο κατάστρωμα του πλοίου καθώς και ο υπολογισμός των φορτίσεων που δέχεται το φορτίο και το σύστημα πρόσδεσης κατά την κίνηση διατοιχισμού του πλοίου.
Αρχικά, γίνεται μία αναφορά στις μεθόδους και στα μέσα στοιβασίας και πρόσδεσης των εμπορευματοκιβωτίων και αναλύονται οι κύριες αιτίες οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν στο φαινόμενο της απώλειας φορτίου. Επιπλέον, πραγματοποιείται μία σύντομη αναφορά σε παρόμοιες μελέτες που έχουν ασχοληθεί με το αντίστοιχο ζήτημα στο παρελθόν.
Στη συνέχεια, προσεγγίζεται το θέμα της στοιβασίας και πρόσδεσης εμπορευματοκιβωτίων από την πλευρά των κανονισμών των νηογνωμόνων. Περιγράφεται, δηλαδή, η συμπεριφορά ενός και περισσότερων εμπορευματοκιβωτίων σε μία στοίβα καθώς και το σύστημα έχμασης αυτών κατά την κίνηση διατοιχισμού του πλοίου. Αναλύεται, συνεπώς, το υπολογιστικό μοντέλο που υπολογίζει τις φορτίσεις που δέχονται τα φορτία και τα lashings που τα ασφαλίζουν σε διαφορετικές θέσεις πάνω στο κατάστρωμα του πλοίου.
Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του μοντέλου για κάθε στοίβα και θέση εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζονται μέσω διαγραμμάτων και μας παρέχουν τις μέγιστες φορτίσεις και τις αντίστοιχες επιταχύνσεις. Ακολούθως, γίνεται συσχέτιση των αποτελεσμάτων με τις μέγιστες επιτρεπόμενες τιμές που ορίζει ο νηογνώμονας και υπολογίζονται οι οριακές τιμές που είναι ικανές να φέρουν το σύστημα σε αστοχία.
Μέσω της παρούσας διπλωματικής εργασίας συμπεραίνεται η επικινδυνότητα της κίνησης διατοιχισμού του πλοίου και των φορτίσεων που επιφέρει στο σύστημα καθώς και η μεταβολή των εγκάρσιων και κατακόρυφων δυνάμεων, συναρτήσει της θέσης των εμπορευματοκιβωτίων πάνω στο πλοίο. Επιπλέον, και οι δυνάμεις πρόσδεσης που δέχονται τα lashings εμφανίζουν διαφορετικές συμπεριφορές σε συνάρτηση της διέγερσης και των θέσεων στοιβασίας. |
el |
heal.abstract |
The aim of this diploma thesis is the study of the stowage and securing system of containers on the deck of the ship, as well as the calculation of loads received by the cargo and the lashing system during the ship’s rolling motion.
Firstly, the methods and the means of the stowage and fastening of the containers are mentioned, followed by an analyzation of the main causes that can lead to the phenomenon of cargo loss. In addition, a brief reference is made to similar past studies.
Further, the issue of stowage and securing of containers is approached according to classification society’s regulations. In other words, the behavior of one or more containers in a stack is described, as well as the system of stacking them during the ship’s rolling motion. Therefore, the computational model that calculates the loads received by the cargoes and the lashings that secure them in different positions on the ship’s deck is analyzed.
The results from the implementation of the model for each stack and position of containers are presented through diagrams providing us the maximum loads and the corresponding accelerations. Then, the results are correlated with the maximum design values set by classification society. Τhe limit values are calculated which are capable of bringing the system to failure.
This diploma thesis concludes the dangers of the ship’s rolling motion and the loads brought to the system, as well as the change of the transverse and vertical forces depending on the position of containers on the ship. In addition, the lashing forces also exhibit different behaviors as a function of excitation and stowage positions. |
en |
heal.advisorName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπύρου, Κώστας |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζερβάκη, Άννα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
109 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|