HEAL DSpace

Κράτος πρόνοιας και αστικός εξοπλισμός σε κοινωνικές εξυπηρετήσεις

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σιάντου, Ρεβέκκα el
dc.contributor.author Siantou, Rebecca en
dc.date.accessioned 2023-01-16T10:09:34Z
dc.date.available 2023-01-16T10:09:34Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56710 en
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24408
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κράτος πρόνοιας el
dc.subject Αστικός εξοπλισμός el
dc.subject Κοινωνικές εξυπηρετήσεις el
dc.subject Μέσα Μαζικής Μεταφοράς el
dc.subject Κοινωνική κατοικία el
dc.subject Welfare state en
dc.subject Civic equipment el
dc.subject Social services el
dc.subject Public Transportation el
dc.subject Social housing el
dc.title Κράτος πρόνοιας και αστικός εξοπλισμός σε κοινωνικές εξυπηρετήσεις el
dc.title Welfare state and civic equipment in social services en
heal.type masterThesis
heal.classification Πολεοδομία και Χωροταξία el
heal.classification Urban and Regional planning en
heal.language el
heal.access free en
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-12-16
heal.abstract Το φαινόμενο της ανθρώπινης οίκησης είναι τόσο παλιό όσο και η ιστορία της ανθρωπότητας. Από εποχή σε εποχή η μορφή και η συγκρότηση της πόλης διαφέρει, όμως η έννοια της παραμένει αμετάβλητη. Η εξέλιξη της πόλης στην προκαπιταλιστική εποχή ήταν σχετικά ήρεμη στο χρόνο, με αποτέλεσμα οι αλλαγές που προέκυπταν στο μέγεθος, στην μεταβολή των χρήσεων ή στις άλλες αλλαγές που επέβαλε η εξέλιξη της τεχνικής, της οικονομίας και της κοινωνίας, να είναι αφομοιώσιμες από την πόλη. Μετά την είσοδο στον καπιταλισμό όμως που οι μεγεθύνσεις των πόλεων είναι εκρηκτικές, η εξέλιξη πραγματοποιείται με γρήγορους ρυθμούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία έντονων προβλημάτων για τα οποία απαιτείται οργανωμένη παρέμβαση, η σύγχρονη δηλαδή μορφή της πολεοδομίας, και αυτό ξεκίνησε από τα μέσα του 19ου αιώνα με σχετική επιτυχία. Δύο από τα προβλήματα αυτά με τα οποία ασχολείται η παρούσα εργασία, είναι το ζήτημα της κατοικίας και η ανάγκη για συγκοινωνίες. Στη δομή της εργασίας διακρίνονται τρεις σαφώς διαχωρισμένες ενότητες. Αρχικά προσεγγίζεται θεωρητικά η έννοια του κράτους πρόνοιας και η ιστορική εξέλιξή του. Γίνεται αναφορά στον καθορισμό της έννοιας του κράτους πρόνοιας, εξετάζονται ερωτήματα που αφορούν τους κύριους παράγοντες στην ανάπτυξη του, γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή της εξέλιξης του, ενώ τέλος, γίνεται αναφορά στα μοντέλα κράτους πρόνοιας. Στη συνέχεια γίνεται μια ανάλυση της βιομηχανικής πόλης για να διερευνηθούν οι συνθήκες οι οποίες οδήγησαν στην ανάγκη επίλυσης του συγκοινωνιακού ζητήματος καθώς και το για ποιον. Τέλος, παρουσιάζεται μια ιστορική αναδρομή του τι συνέβη στον τομέα των μεταφορών στην Αθήνα, από την νεοκλασική περίοδο μέχρι και σήμερα. Στο τρίτο μέρος εξετάζεται η πολιτική παραγωγής κοινωνικής κατοικίας στην Ελλάδα. Γίνεται μια αναφορά στους φορείς παραγωγής κοινωνικής κατοικίας και στεγαστικών προγραμμάτων, στα στάδια που υπάρχουν από την στιγμή της απόφασης ικανοποίησης της ανάγκης μέχρι την υλοποίηση της, καθώς και μια ανάλυση των οικισμών κοινωνικής κατοικίας ως προς την τυπολογία, την κλίμακα-μέγεθος των οικισμών, τη γεωγραφική κατανομή και την χωροθέτηση του. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βιβλιογραφία που επιλέχθηκε για την εκπόνηση αυτής της εργασίας έχει ιδεολογικές καταβολές, τόσο από την αστική ιδεολογία όσο και από τη μαρξιστική σκοπιά. Η επιλογή αυτή αποσκοπεί στην ολοκληρωμένη, από επιστημονική άποψη, ανάλυση του θέματος. Βέβαια, το φίλτρο, με βάση το οποίο επιλέγεται να διεξαχθεί κριτική πάνω στα ζητήματα που αναλύονται, δεν μπορεί να είναι άλλο παρά η ιδεολογία του μαρξισμού-λενινισμού καθώς αποτελεί μια ολοκληρωμένη κοσμοθεωρία που διέπει το σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας η οποία, σε αντίθεση με τις προηγούμενες ιδεαλιστικές θεωρίες, απέδειξε ότι η εξέλιξη της κοινωνίας είναι ένα φυσικό, ιστορικό, προτσές . el
heal.abstract The phenomenon of human habitation is as old as the history of mankind. The form and composition of the city varies from time to time, but its meaning remains unchanged. The progress of the city in the precapitalist era was relatively calm in time, resulting in changes arising in size, change of uses or other changes imposed by the evolution of technique, economy and society, to be assimilated by the city. After the transition into capitalism, however, where the enlargements of cities are explosive, the evolution takes place at a rapid pace. The result of this is the creation of intense problems that require organized intervention, i.e. its modern form of urban planning, which started from the middle of the 19th century with relative success. Two of these problems, that this essay deals with, are the matter of housing and the necessity of public transportation. In the structure of the essay, three clearly separated sections can be distinguished. The concept of the welfare state and its historical evolution is initially approached theoretically. Initially, the concept of the welfare state and its historical evolution are approached theoretically. Reference is made to its definition concept of the welfare state, examining the questions that concern the main consideration of its evolution, a brief of historical review is made and at last, a reference is made to the welfare state models. An analysis of the industrial city is then carried out to investigate the conditions which led to the need to solve the transportation issue as well as for whom. In conclusion, it presented a historical review of what is taking place regarding the issue of public transportation in the city of Athens, from the neoclassical period till today. The third part examines the social housing production policy in Greece. A reference is made to the production of the actors of the social housing and the housing programs, at the existence of the satisfaction of decision until of its implementation, as well as an analysis of social housing settlements in terms of their typology, scale-size settlements, its geographical distribution, and location. It is worth noting, that the bibliography selected for this essay has ideological origins, such as from the bourgeois ideology as from the Marxist point of view. This choice aims at a comprehensive, from a scientific point of view, analysis of the subject. Of course, the filter, with the basis on which it is chosen to criticize the issues analyzed, cannot be other than the ideology of Marxism-Leninism as it constitutes a comprehensive worldview that governs all human activity, in contrast to the previous idealistic theories, proved that the evolution of society is a natural, historical, process . en
heal.advisorName Σαρηγιάννης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κλαμπατσέα, Ειρήνη el
heal.committeeMemberName Λυκογιάννη, Σταυρούλα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνεό. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua en
heal.numberOfPages 72
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα