dc.contributor.author | Σιάντου, Ρεβέκκα | el |
dc.contributor.author | Siantou, Rebecca | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-16T10:09:34Z | |
dc.date.available | 2023-01-16T10:09:34Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56710 | en |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24408 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κράτος πρόνοιας | el |
dc.subject | Αστικός εξοπλισμός | el |
dc.subject | Κοινωνικές εξυπηρετήσεις | el |
dc.subject | Μέσα Μαζικής Μεταφοράς | el |
dc.subject | Κοινωνική κατοικία | el |
dc.subject | Welfare state | en |
dc.subject | Civic equipment | el |
dc.subject | Social services | el |
dc.subject | Public Transportation | el |
dc.subject | Social housing | el |
dc.title | Κράτος πρόνοιας και αστικός εξοπλισμός σε κοινωνικές εξυπηρετήσεις | el |
dc.title | Welfare state and civic equipment in social services | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία και Χωροταξία | el |
heal.classification | Urban and Regional planning | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | en |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-12-16 | |
heal.abstract | Το φαινόμενο της ανθρώπινης οίκησης είναι τόσο παλιό όσο και η ιστορία της ανθρωπότητας. Από εποχή σε εποχή η μορφή και η συγκρότηση της πόλης διαφέρει, όμως η έννοια της παραμένει αμετάβλητη. Η εξέλιξη της πόλης στην προκαπιταλιστική εποχή ήταν σχετικά ήρεμη στο χρόνο, με αποτέλεσμα οι αλλαγές που προέκυπταν στο μέγεθος, στην μεταβολή των χρήσεων ή στις άλλες αλλαγές που επέβαλε η εξέλιξη της τεχνικής, της οικονομίας και της κοινωνίας, να είναι αφομοιώσιμες από την πόλη. Μετά την είσοδο στον καπιταλισμό όμως που οι μεγεθύνσεις των πόλεων είναι εκρηκτικές, η εξέλιξη πραγματοποιείται με γρήγορους ρυθμούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία έντονων προβλημάτων για τα οποία απαιτείται οργανωμένη παρέμβαση, η σύγχρονη δηλαδή μορφή της πολεοδομίας, και αυτό ξεκίνησε από τα μέσα του 19ου αιώνα με σχετική επιτυχία. Δύο από τα προβλήματα αυτά με τα οποία ασχολείται η παρούσα εργασία, είναι το ζήτημα της κατοικίας και η ανάγκη για συγκοινωνίες. Στη δομή της εργασίας διακρίνονται τρεις σαφώς διαχωρισμένες ενότητες. Αρχικά προσεγγίζεται θεωρητικά η έννοια του κράτους πρόνοιας και η ιστορική εξέλιξή του. Γίνεται αναφορά στον καθορισμό της έννοιας του κράτους πρόνοιας, εξετάζονται ερωτήματα που αφορούν τους κύριους παράγοντες στην ανάπτυξη του, γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή της εξέλιξης του, ενώ τέλος, γίνεται αναφορά στα μοντέλα κράτους πρόνοιας. Στη συνέχεια γίνεται μια ανάλυση της βιομηχανικής πόλης για να διερευνηθούν οι συνθήκες οι οποίες οδήγησαν στην ανάγκη επίλυσης του συγκοινωνιακού ζητήματος καθώς και το για ποιον. Τέλος, παρουσιάζεται μια ιστορική αναδρομή του τι συνέβη στον τομέα των μεταφορών στην Αθήνα, από την νεοκλασική περίοδο μέχρι και σήμερα. Στο τρίτο μέρος εξετάζεται η πολιτική παραγωγής κοινωνικής κατοικίας στην Ελλάδα. Γίνεται μια αναφορά στους φορείς παραγωγής κοινωνικής κατοικίας και στεγαστικών προγραμμάτων, στα στάδια που υπάρχουν από την στιγμή της απόφασης ικανοποίησης της ανάγκης μέχρι την υλοποίηση της, καθώς και μια ανάλυση των οικισμών κοινωνικής κατοικίας ως προς την τυπολογία, την κλίμακα-μέγεθος των οικισμών, τη γεωγραφική κατανομή και την χωροθέτηση του. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βιβλιογραφία που επιλέχθηκε για την εκπόνηση αυτής της εργασίας έχει ιδεολογικές καταβολές, τόσο από την αστική ιδεολογία όσο και από τη μαρξιστική σκοπιά. Η επιλογή αυτή αποσκοπεί στην ολοκληρωμένη, από επιστημονική άποψη, ανάλυση του θέματος. Βέβαια, το φίλτρο, με βάση το οποίο επιλέγεται να διεξαχθεί κριτική πάνω στα ζητήματα που αναλύονται, δεν μπορεί να είναι άλλο παρά η ιδεολογία του μαρξισμού-λενινισμού καθώς αποτελεί μια ολοκληρωμένη κοσμοθεωρία που διέπει το σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας η οποία, σε αντίθεση με τις προηγούμενες ιδεαλιστικές θεωρίες, απέδειξε ότι η εξέλιξη της κοινωνίας είναι ένα φυσικό, ιστορικό, προτσές . | el |
heal.abstract | The phenomenon of human habitation is as old as the history of mankind. The form and composition of the city varies from time to time, but its meaning remains unchanged. The progress of the city in the precapitalist era was relatively calm in time, resulting in changes arising in size, change of uses or other changes imposed by the evolution of technique, economy and society, to be assimilated by the city. After the transition into capitalism, however, where the enlargements of cities are explosive, the evolution takes place at a rapid pace. The result of this is the creation of intense problems that require organized intervention, i.e. its modern form of urban planning, which started from the middle of the 19th century with relative success. Two of these problems, that this essay deals with, are the matter of housing and the necessity of public transportation. In the structure of the essay, three clearly separated sections can be distinguished. The concept of the welfare state and its historical evolution is initially approached theoretically. Initially, the concept of the welfare state and its historical evolution are approached theoretically. Reference is made to its definition concept of the welfare state, examining the questions that concern the main consideration of its evolution, a brief of historical review is made and at last, a reference is made to the welfare state models. An analysis of the industrial city is then carried out to investigate the conditions which led to the need to solve the transportation issue as well as for whom. In conclusion, it presented a historical review of what is taking place regarding the issue of public transportation in the city of Athens, from the neoclassical period till today. The third part examines the social housing production policy in Greece. A reference is made to the production of the actors of the social housing and the housing programs, at the existence of the satisfaction of decision until of its implementation, as well as an analysis of social housing settlements in terms of their typology, scale-size settlements, its geographical distribution, and location. It is worth noting, that the bibliography selected for this essay has ideological origins, such as from the bourgeois ideology as from the Marxist point of view. This choice aims at a comprehensive, from a scientific point of view, analysis of the subject. Of course, the filter, with the basis on which it is chosen to criticize the issues analyzed, cannot be other than the ideology of Marxism-Leninism as it constitutes a comprehensive worldview that governs all human activity, in contrast to the previous idealistic theories, proved that the evolution of society is a natural, historical, process . | en |
heal.advisorName | Σαρηγιάννης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κλαμπατσέα, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Λυκογιάννη, Σταυρούλα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνεό. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | en |
heal.numberOfPages | 72 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: