dc.contributor.author |
Στύλου, Δανάη
|
el |
dc.contributor.author |
Stylou, Danai
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-01-16T11:57:54Z |
|
dc.date.available |
2023-01-16T11:57:54Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56729 |
en |
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24427 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς |
el |
dc.subject |
Ιδιωτικό αυτοκίνητο |
el |
dc.subject |
Ελληνική κουλτούρα |
el |
dc.subject |
Χωρική και ταξική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Αθήνα |
el |
dc.subject |
Public transportation |
en |
dc.subject |
Private car |
en |
dc.subject |
Greek culture |
en |
dc.subject |
Spatial and class analysis |
en |
dc.subject |
City of Athens, Greece |
el |
dc.title |
Η ελληνική κουλτούρα απέναντι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
& το αυτοκίνητο | η περίπτωση της Αθήνας |
el |
dc.title |
Greek culture on public transportation and cars _ the case of Athens |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Μεταφορικά συστήματα |
el |
heal.classification |
Πολεοδομία - Χωροταξία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-12-16 |
|
heal.abstract |
Θα έλεγε κανείς πως όσο «υψηλότερα» κοινωνικά κι οικονομικά βρίσκεται κάποιος κάτοικος της πόλης, τόσο περισσότερο εμφανίζεται εξαρτημένος
από το Ι.Χ. του, και τόσο περισσότερο αποφεύγει τα Μ.Μ.Μ., δείχνοντας
μια μεγαλύτερη συμπάθεια στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Η συμπάθεια
αυτή εικάζεται πως οφείλεται στην μεγαλύτερη άνεση κι αξιοπιστία που εξασφαλίζουν, συγκρινόμενα, για παράδειγμα με τα αστικά λεωφορεία. Αυτή εν ολίγοις είναι κι η υπόθεση εργασίας, που φιλοδοξείται να τεκμηριωθεί/αναλυθεί και κατά την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας.
Προκειμένου η παρούσα εργασία να καταλήξει σε κάποια αξιόπιστα συμπεράσματα, κρίνεται αναγκαίο να προηγηθεί μια στοχευμένη ταξική ανάλυση όσον αφορά στο ποιος και γιατί επιλέγει να χρησιμοποιήσει ή να αποφύγει πάση θυσία τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εάν είναι στ’ αλήθεια επιλογή ή η έσχατη λύση η χρήση τους, και τι ρόλο διαδραματίζει στο κοινωνικό γίγνεσθαι η ιδεολογία της χρήσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι, πέραν από το ιστορικό πλαίσιο, -το οποίο φυσικά και κρίνεται αναγκαίο, ώστε να τοποθετηθούν τα γεγονότα στο χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες της εκάστοτε εποχής- , να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην κοινωνική πτυχή του ζητήματος.
Αυτό που εμφανίζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η προσπάθεια σκιαγράφησης κι ερμηνείας των κοινωνικών συμπεριφορών που περιβάλλουν τα Μ.Μ.Μ. Όλες αυτές οι συμπεριφορές κι αντιλήψεις συνθέτουν κάτι που θα το όριζε κανείς ως «κουλτούρα απέναντι στα Μ.Μ.Μ. και το αυτοκίνητο», κι αυτό ακριβώς είναι το σημείο που χρίζει έρευνας κι εις βάθος ερμηνείας. Η χρήση των Μ.Μ.Μ. αποτελεί δημόσιο αγαθό των πολιτών, και δεν είναι δικαίωμα λίγων προνομιούχων. Τα Μ.Μ.Μ οφείλουν να εξυπηρετούν τους κατοίκους για τις απαραίτητες μετακινήσεις τους, όντας αξιόπιστα, ασφαλή, έγκαιρα κι οικονομικά συμφέροντα. |
el |
heal.abstract |
Someone could say that the "higher" socially and economically a resident of the city is, the more he appears dependent on the private car, and the more he avoids public transportation, showing a greater preference for the Means of Fixed Orbit. This preference is assumed to be due to the greater comfort and reliability they ensure, than, for example, the city buses. This, in short, is the working case, which aspires to be documented/analyzed during the preparation of this thesis. In order for this paper to reach some reliable conclusions, it is necessary to precede a targeted class analysis regarding who and why chooses to use or avoid at all costs the Means of Public Transport, if it is really a choice or the last resort to use them, and what role does the private car's use ideology play in social life. The aim of this paper is, beyond the historical context, -which is of course deemed necessary, in order to place the events in time, taking into account the special conditions of each era-, to pay attention to the social aspect of the issue. What shows particular interest is the attempt to outline and interpret the social attitudes surrounding public transportation. All these attitudes and perceptions make up something that someone would define as "culture to public transport and the private car", and this is precisely the point that needs research and in-depth interpretation. The use of public transportation is a public good of all citizens, and not the right of a privileged few. Public transportation must serve the residents for their necessary movements, being reliable, safe, timely and financially beneficial |
en |
heal.advisorName |
Σαρηγιάννης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σαρηγιάννης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κλαμπατσέα, Ειρήνη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
133 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|