HEAL DSpace

Αυτο-επιβλεπόμενη μάθηση σε νευρωνικά δίκτυα γράφων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πυροβολάκης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Pyrovolakis, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2023-01-18T08:29:02Z
dc.date.available 2023-01-18T08:29:02Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56742
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24440
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση" el
dc.rights Default License
dc.subject Αυτο-Επιβλεπόμενη Μάθηση el
dc.subject Ανάλυση Γράφων el
dc.subject Βαθιά Μάθηση el
dc.subject Νευρωνικά Δίκτυα Γράφων el
dc.subject Μάθηση Αναπαραστάσεων el
dc.title Αυτο-επιβλεπόμενη μάθηση σε νευρωνικά δίκτυα γράφων el
heal.type masterThesis
heal.classification Μηχανική Μάθηση el
heal.classification Τεχνητή Νοημοσύνη el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-01
heal.abstract Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής είναι η δημιουργία πλαισίων/εργασιών αυτο-επιβλεπόμενης μάθησης σε γράφους, χρησιμοποιώντας αρχιτεκτονικές Νευρωνικών Δικτύων Γράφων. Το θέμα της αυτο-επιβλεπόμεης μάθησης αποτελεί ένα ραγδαία εξελισσόμενο τομέα στη περιοχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης. Σε συνδυασμό με τα δεδομένα σε μορφή γράφων και της φύση τους να συνδυάζουν τοπικές και δομικές πληροφορίες, δημιουργούν μια συνθήκη μεγάλου ερευνητικού ενδιαφέροντος με πολλές επεκτάσεις. Η ραγδαία εξάπλωση της πληροφορίας της σύγχρονής εποχής επηρεάζει άμεσα τους τομείς της κοινωνικής, επιστημονικής και οικονομικής δραστηριότητα και τα συστήματα που τα συνοδεύουν. Πολλά από αυτά τα συστήματα αναπαριστώνται σε γράφους ή δίκτυα, όπως για παράδειγμα ένα κοινωνικό δίκτυο, ένα χημικό μόριο ή τα αντικείμενα που απεικονίζονται σε μια εικόνα. Τα συστήματα αυτά αποτελούνται από αντικείμενα, τους κόμβους δηλαδή ενός γράφου, και από τις σχέσεις που τα συνδέουν, δηλαδή τις ακμές τους γράφου. Ο επιστημονικός κλάδος της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει την τάση δημιουργίας των συνόλων δομημένων δεδομένων σε μορφή γράφων και την αξιοποίηση τους. Το πρόβλημα σε αυτή τη συνθήκη είναι ότι πολλές φορές αυτά τα δεδομένα δεν περιλαμβάνουν τις απαραίτητες επισημάνσεις, ώστε να μπορέσουν να αξιοποιηθούν από έναν αλγόριθμο Μηχανικής Μάθησης. Σε αυτή την εργασία θα προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια αυτά, συνθέτοντας εργασίες αυτο-επιβλεπόμενης μάθησης που δεν θα περιορίζονται από τη μη-ύπαρξη των επισημάνσεων. Συγκεκριμένα, θα προτείνουμε πέντε διαφορετικές εργασίες/πλαίσια αυτο-επιβλεπόμενης μάθησης που θα επιτρέπουν σε ένα σύστημα να εκπαιδευτεί μαθαίνοντας τις βασικές ιδιότητες και χαρακτηριστικά των γράφων που θα παίρνει σαν είσοδο. Αναφορικά αυτά τα πέντε πλαίσια μάθησης είναι η Πρόβλεψη Συνδέσμων, η Πρόβλεψη Χαρακτηριστικών Κόμβου, η Πρόβλεψη Χαρακτηριστικών Ακμής, η Πρόβλεψη Γειτονιάς και η Πρόβλεψη Συμφραζομένων. el
heal.advisorName Κόλλιας, Στέφανος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βουλόδημος, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Κόλλιας, Στέφανος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής