HEAL DSpace

Τοπολογική βελτιστοποίηση συνδέσμου ανάρτησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νάκος, Ανδρέας el
dc.contributor.author Nakos, Andreas en
dc.date.accessioned 2023-01-18T12:01:17Z
dc.date.available 2023-01-18T12:01:17Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56756
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24454
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Τοπολογική βελτιστοποίηση el
dc.subject Ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων el
dc.subject Βραχίονας ελέγχου el
dc.subject Ανάρτηση MacPherson el
dc.subject Παθητικές αναρτήσεις el
dc.subject Topology optimization en
dc.subject Finite element analysis en
dc.subject Control arm en
dc.subject MacPherson suspension en
dc.subject Passive suspensions en
dc.title Τοπολογική βελτιστοποίηση συνδέσμου ανάρτησης el
dc.title Topology optimization of a suspension control arm en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σχεδιασμός και κατασκευή οχημάτων el
heal.classification Βελτιστοποίηση κατασκευών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-24
heal.abstract Ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα στα οχήματα είναι το σύστημα ανάρτησης, το οποίο είναι υπεύθυνο για την άνεση του οδηγού και των επιβατών, το κράτημα και τον χειρισμό στον δρόμο. Ένα κρίσιμο εξάρτημα ενός συστήματος παθητικής ανάρτησης επιβατικού αυτοκινήτου είναι ο βραχίονας ελέγχου ή αλλιώς ψαλίδι. Η κύρια λειτουργία του είναι να παρέχει σύνδεση μεταξύ του αμαξώματος του οχήματος και των τροχών. Σε αυτήν τη Διπλωματική Εργασία, ο βραχίονας ελέγχου που μελετήθηκε είναι μέρος μιας ανάρτησης γόνατου MacPherson και οι διαστάσεις του αντιστοιχούν σε μια μπροστινή δεξιά ανάρτηση ενός οχήματος SUV. Δύο γεωμετρικά μοντέλα του βραχίονα ελέγχου αναπτύχθηκαν στο λογισμικό Solidworks® CAD-CAE, ένα γεωμετρικά ακριβές (με τις πραγματικές διαστάσεις) και ένα με τις διαστάσεις περιγράμματος του βραχίονα ελέγχου. Στη συνέχεια, κατασκευάστηκε το μοντέλο πεπερασμένων στοιχείων του πρώτου και πραγματοποιήθηκε η μηχανική του ανάλυση σε τυπικές συνθήκες φόρτισης προκειμένου να προσδιοριστεί η κατανομή της παραμόρφωσης και της τάσης σε αυτό. Ακολούθως, πραγματοποιήθηκε ανάλυση τοπολογικής βελτιστοποίησης στο δεύτερο μοντέλο προκειμένου να παραχθούν εναλλακτικοί σχεδιασμοί για τον βραχίονα ελέγχου. Οι παραπάνω αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν για διαφορετικά υλικά κατασκευής του βραχίονα ελέγχου. Τελικά, ο πραγματικός και οι εναλλακτικοί σχεδιασμοί του βραχίονα ελέγχου συγκρίθηκαν ως προς το βάρος και την ακεραιότητα της δομής τους σε διαφορετικές συνθήκες φόρτισης και υλικά ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τη διαδικασία βελτιστοποίησης και τον σχεδιασμό. el
heal.abstract One of the most important systems in ground vehicles is the suspension system, which is responsible for the ride comfort, the road holding and handling. A crucial part of a passenger car passive suspension system is the control arm or wishbone arm or A-arm. Its main function is to provide a link between the body of the vehicle and the wheels. In this thesis, the studied control arm is a part of a MacPherson strut suspension and its dimensions correspond to a front right suspension of a SUV vehicle. Two geometrical models of the control arm were developed in Solidworks® CAD-CAE Software, one with the measured dimensions and one with the outline dimensions of the control arm. A finite element model of the first one was built, using typical loading conditions and different materials, in order to determine the deformation and the stress contours. Then a topology optimization analysis was carried out to the second one in order to obtain new designs for the control arm, respectively for each material of their construction. The FE results of the existing control arms and the optimized ones were compared in terms of weight and structural integrity in different loading conditions and materials leading to conclusions regarding the optimization procedure. en
heal.advisorName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 148 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα