HEAL DSpace

Υπολογιστική διερεύνηση τετραγωνικών σωλήνων αλουμινίου σε λοξή κρούση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γαβριελάτος, Παναγής el
dc.contributor.author Gavrielatos, Panagis el
dc.date.accessioned 2023-01-19T09:35:00Z
dc.date.available 2023-01-19T09:35:00Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56763
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24461
dc.rights Default License
dc.subject Υπολογιστική διερεύνηση el
dc.subject Κράμα αλουμινίου T6-6060
dc.subject Σωλήνες αλουμινίου
dc.subject Λοξή κρούση
dc.subject LS-DYNA software en
dc.subject Oblique crush en
dc.subject Aluminium alloy (T6-6060) en
dc.title Υπολογιστική διερεύνηση τετραγωνικών σωλήνων αλουμινίου σε λοξή κρούση el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-22
heal.abstract Η διερεύνηση της συμπεριφοράς των διατάξεων απορρόφησης κρουστικής ενέργειας απασχολεί τις τελευταίες δεκαετίες το ενδιαφέρον της βιομηχανίας των μεταφορικών μέσων για το σχεδιασμό κατασκευών χαμηλούς βάρους και υψηλής ικανότητας απορρόφησης ενέργειας με σκοπό την μείωση του βάρους των οχημάτων και την αύξηση της ασφάλειάς τους ενάντια στην κρούση. Η διπλωματική εργασία αυτή μελετά τη συμπεριφορά σωλήνων λεπτότοιχης τετραγωνικής διατομής από κράμα αλουμινίου T6-6060 τόσο ενάντια σε αξονική κρούση όσο και σε λοξή υπό γωνίες φόρτισης έως 20ο. Πιο αναλυτικά, η διερεύνηση γίνεται με τη διεξαγωγή υπολογιστικών προσομοιώσεων στο λογισμικό LS-DYNA κατόπιν της δημιουργίας των μοντέλων μέσω πεπερασμένων στοιχείων. Μάλιστα, για την επικύρωση των αποτελεσμάτων των προσομοιώσεων πραγματοποιείται σχετική σύγκριση με πειραματικά αποτελέσματα αντίστοιχων δοκιμών αξονικής και λοξής συμπίεσης υπό οιονεί στατικές συνθήκες που διεξήχθησαν στο εργαστήριο Τεχνολογίας των Κατεργασιών στα πλαίσια προηγούμενης διπλωματικής εργασίας. Για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων παράχθηκε η καμπύλη δύναμης-βράχυνσης από την οποία υπολογίστηκαν τα αντίστοιχα μεγέθη αξιολόγησης της συμπεριφοράς του δοκιμίου, όπως το μέγιστο και το μέσο φορτίο, η απορροφώμενη ενέργειας καθώς και η ανηγμένη τιμή της στη μάζα του δοκιμίου και ο συντελεστής απόδοσης της φόρτισης, ενώ ακόμη παρατηρήθηκε ο τρόπος κατάρρευσης των δοκιμίων με κατάλληλα στιγμιότυπα κατά τη διάρκειας της παραμόρφωσης. Σκοπός των αριθμητικών προσομοιώσεων ήταν η ανάδειξη της επίδρασης της γωνίας φόρτισης στην ικανότητα απορρόφησης ενέργειας και η σύγκριση της απόδοσης και του τρόπου κατάρρευσης μεταξύ αξονικής και λοξής κρούσης. Τέλος, παρατηρήθηκε πως οι λοξές συνθήκες φόρτισης μειώνουν τόσο το μέγιστο φορτίο όσο και την απορροφώμενη ενέργεια και μάλιστα η μείωση αυτή γίνεται μεγαλύτερη όσο αυξάνεται η γωνία φόρτισης. el
heal.abstract The last decades, the transportation industry has focused its research on the behavior of energy absorbing devices in order to design low-weight structures with increased safety levels against crushes. This diploma thesis studies the behavior of thin-walled tetragonal aluminium alloy (T6-6060) tubes against both axial and oblique crush under angle of loading up to 20o. For the purpose of this thesis, numerical simulations are conducted in LS-DYNA software by creating the appropriate finite element models which are compared and validated to experimental data of quasi-static compression tests of another previous diploma thesis carried out in Manufacturing Technology Lab of NTUA. The evaluation of specimens behavior is based on the force-displacement curve from which the crashworthiness parameters are extracted, such as peak and mean force, energy absorption and the specific one corrected to specimen mass and the crushing force efficiency, while further the failure mode is also captured by collapse states. This thesis aims to show the loading angle effect on energy absorption capability and to compare the axial and oblique crushing with respect to energy absorption efficiency and failure mode stability. Finally, it is concluded that oblique loading reduces the absorbed energy compared to axial one, a trend which becomes even more intense at increased angles of loading
heal.advisorName Μανωλάκος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Μαρκόπουλος, Άγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 74 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής