dc.contributor.author |
Γαβριελάτος, Παναγής
|
el |
dc.contributor.author |
Gavrielatos, Panagis
|
el |
dc.date.accessioned |
2023-01-19T09:35:00Z |
|
dc.date.available |
2023-01-19T09:35:00Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56763 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24461 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υπολογιστική διερεύνηση |
el |
dc.subject |
Κράμα αλουμινίου T6-6060 |
|
dc.subject |
Σωλήνες αλουμινίου |
|
dc.subject |
Λοξή κρούση |
|
dc.subject |
LS-DYNA software |
en |
dc.subject |
Oblique crush |
en |
dc.subject |
Aluminium alloy (T6-6060) |
en |
dc.title |
Υπολογιστική διερεύνηση τετραγωνικών σωλήνων αλουμινίου
σε λοξή κρούση |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-22 |
|
heal.abstract |
Η διερεύνηση της συμπεριφοράς των διατάξεων απορρόφησης κρουστικής
ενέργειας απασχολεί τις τελευταίες δεκαετίες το ενδιαφέρον της βιομηχανίας των
μεταφορικών μέσων για το σχεδιασμό κατασκευών χαμηλούς βάρους και υψηλής
ικανότητας απορρόφησης ενέργειας με σκοπό την μείωση του βάρους των
οχημάτων και την αύξηση της ασφάλειάς τους ενάντια στην κρούση. Η
διπλωματική εργασία αυτή μελετά τη συμπεριφορά σωλήνων λεπτότοιχης
τετραγωνικής διατομής από κράμα αλουμινίου T6-6060 τόσο ενάντια σε αξονική
κρούση όσο και σε λοξή υπό γωνίες φόρτισης έως 20ο. Πιο αναλυτικά, η
διερεύνηση γίνεται με τη διεξαγωγή υπολογιστικών προσομοιώσεων στο
λογισμικό LS-DYNA κατόπιν της δημιουργίας των μοντέλων μέσω πεπερασμένων
στοιχείων. Μάλιστα, για την επικύρωση των αποτελεσμάτων των
προσομοιώσεων πραγματοποιείται σχετική σύγκριση με πειραματικά
αποτελέσματα αντίστοιχων δοκιμών αξονικής και λοξής συμπίεσης υπό οιονεί στατικές συνθήκες που διεξήχθησαν στο εργαστήριο Τεχνολογίας των
Κατεργασιών στα πλαίσια προηγούμενης διπλωματικής εργασίας. Για την
αξιολόγηση των αποτελεσμάτων παράχθηκε η καμπύλη δύναμης-βράχυνσης από
την οποία υπολογίστηκαν τα αντίστοιχα μεγέθη αξιολόγησης της συμπεριφοράς
του δοκιμίου, όπως το μέγιστο και το μέσο φορτίο, η απορροφώμενη ενέργειας
καθώς και η ανηγμένη τιμή της στη μάζα του δοκιμίου και ο συντελεστής
απόδοσης της φόρτισης, ενώ ακόμη παρατηρήθηκε ο τρόπος κατάρρευσης των
δοκιμίων με κατάλληλα στιγμιότυπα κατά τη διάρκειας της παραμόρφωσης.
Σκοπός των αριθμητικών προσομοιώσεων ήταν η ανάδειξη της επίδρασης της
γωνίας φόρτισης στην ικανότητα απορρόφησης ενέργειας και η σύγκριση της
απόδοσης και του τρόπου κατάρρευσης μεταξύ αξονικής και λοξής κρούσης.
Τέλος, παρατηρήθηκε πως οι λοξές συνθήκες φόρτισης μειώνουν τόσο το μέγιστο
φορτίο όσο και την απορροφώμενη ενέργεια και μάλιστα η μείωση αυτή γίνεται
μεγαλύτερη όσο αυξάνεται η γωνία φόρτισης. |
el |
heal.abstract |
The last decades, the transportation industry has focused its research on the
behavior of energy absorbing devices in order to design low-weight structures
with increased safety levels against crushes. This diploma thesis studies the
behavior of thin-walled tetragonal aluminium alloy (T6-6060) tubes against both
axial and oblique crush under angle of loading up to 20o. For the purpose of this
thesis, numerical simulations are conducted in LS-DYNA software by creating the
appropriate finite element models which are compared and validated to
experimental data of quasi-static compression tests of another previous diploma
thesis carried out in Manufacturing Technology Lab of NTUA. The evaluation of
specimens behavior is based on the force-displacement curve from which the
crashworthiness parameters are extracted, such as peak and mean force, energy
absorption and the specific one corrected to specimen mass and the crushing force
efficiency, while further the failure mode is also captured by collapse states. This
thesis aims to show the loading angle effect on energy absorption capability and
to compare the axial and oblique crushing with respect to energy absorption
efficiency and failure mode stability. Finally, it is concluded that oblique loading
reduces the absorbed energy compared to axial one, a trend which becomes even
more intense at increased angles of loading |
|
heal.advisorName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρκόπουλος, Άγγελος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
74 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|