HEAL DSpace

Συγκριτική ανάλυση επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) και προσβασιμότητας με τη χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (G.I.S). Οι περιπτώσεις των κέντρων της Λάρισας & της Μπολόνια

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τεμένου, Ναταλία el
dc.contributor.author Temenou, Natalia en
dc.date.accessioned 2023-01-19T09:53:33Z
dc.date.available 2023-01-19T09:53:33Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56769
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24467
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Περπατησιμότητα el
dc.subject Προσβασιμότητα el
dc.subject Μετακίνηση πεζή el
dc.subject Χωρική αυτοσυσχέτιση el
dc.subject Βιώσιμη κινητικότητα el
dc.subject Walkability en
dc.subject Accessibility en
dc.subject Pedestrian movement en
dc.subject Urban Network Analysis en
dc.subject Ustainable mobility en
dc.title Συγκριτική ανάλυση επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) και προσβασιμότητας με τη χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (G.I.S). Οι περιπτώσεις των κέντρων της Λάρισας & της Μπολόνια el
dc.title Comparative analysis of walkability and accessibility levels using Geographic Information Systems (G.I.S). The cases of the centers of Larissa & Bologna en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωγραφία και περιφερειακός σχεδιασμός el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-24
heal.abstract Ο όρος περπατησιμότητα (walkability) φανερώνει τον βαθμό, στον οποίο το δομημένο περιβάλλον είναι ελκυστικό ως προς τις μετακινήσεις πεζή, ενώ η προσβασιμότητα υποδηλώνει το πόσο ο κάθε πολίτης, μπορεί να προσεγγίσει τον δημόσιο χώρο βάσει της υφιστάμενης κατάστασης των υποδομών που του προσφέρονται αλλά και της αστικής μορφολογίας. Τα τελευταία χρόνια η βελτίωση των επιπέδων προσβασιμότητας αναγνωρίζεται ως ένας από τους κυριότερους στόχους στην αστική πολιτική και την σχεδίαση των πόλεων, καθώς με την προώθηση σχετικών χωρικών παρεμβάσεων επηρεάζονται κρίσιμες πτυχές της καθημερινότητας, όπως η επιλογή τόπου κατοικίας ή/και, εργασίας, αλλά και ο τρόπος μετακίνησης στην πόλη. Στις μέρες μας γίνονται όλο και περισσότερες έρευνες, οι οποίες εστιάζουν στην ανάλυση του βαθμού της περπατησιμότητας των αστικών περιοχών μελετώντας διάφορες περιβαλλοντικές και κοινωνικές παραμέτρους που την επηρεάζουν. Μέρος της κοινωνίας και συνεπακόλουθα των πόλεων, αποτελούν και άτομα περιορισμένης κινητικότητας, τα οποία αντιμετωπίζουν συχνά δυσκολίες στη ζωή τους μέσα σε αυτές. Γι’ αυτό λοιπόν γίνεται μέσω της παρούσας εργασίας ο εντοπισμός των προβλημάτων τους, και η παρουσίαση πιθανών λύσεων και προτάσεων, για τον σχεδιασμό φιλόξενων πόλεων και προσβάσιμων από όλους τους πολίτες. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η ποσοτικοποίηση τόσο ως προς το σύνολο, όσο και χωρικά της οδικής υποδομής και του περιβάλλοντος στο οποίο πραγματοποιείται το περπάτημα και κατά πόσο ο σχεδιασμός της εκάστοτε πόλης βοηθά με κάποιο τρόπο αυτή τη μετακίνηση. Πραγματοποιήθηκε μελέτη στα αστικά κέντρα της Λάρισας (Ελλάδα) και της Μπολόνια (Ιταλία). Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε μία τροποποιημένη εκδοχή του εργαλείου ελέγχου οδών Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS-Mini). Έγινε αξιολόγηση των κέντρων έχοντας ως κριτήρια τα χαρακτηριστικά των πεζοδρομίων, τις συνδέσεις αυτών και γενικότερα την υφιστάμενη κατάσταση του αστικού περιβάλλοντος στο οποίο μετακινείται ο πεζός. Έπειτα, χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό ArcGIS ν.10.4 και το πρόσθετο εργαλείο Urban Network Analysis Tool (UNA), έτσι ώστε να γίνει έρευνα για τον βαθμό περπατησιμότητας πεζών σε επιλεγμένους προορισμούς και να γίνει η σύγκριση αυτών. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας μια μέθοδο χωρικής ανάλυσης, υπολογίστηκε ο δείκτης Betweenness, ο οποίος δείχνει τη σημασία ενός κόμβου ή συνδέσμου από άποψη των συντομότερων διαδρομών. Καταληκτικά, έγινε μια πρόταση ελάχιστων παρεμβάσεων στις υπό μελέτη κεντρικές περιοχές, ούτως ώστε να δημιουργηθούν στρατηγικά πλαίσια βελτίωσης της προσβασιμότητας για τα εμποδιζόμενα άτομα. el
heal.abstract The term walkability reveals the degree to which the built environment is attractive for pedestrian movements, while accessibility indicates how much each citizen can approach the public space based on the existing state of the infrastructure offered to him and of urban morphology. In recent years, the improvement of accessibility levels has been recognized as one of the main goals in urban policy and city planning, as by promoting relevant spatial interventions, critical aspects of everyday life are affected, such as the choice of place of residence and/or work, but also the mode of transportation in the city. Nowadays, more and more research is being done, which focuses on analyzing the degree of walkability of urban areas by studying various environmental and social parameters that affect it. People with limited mobility are also part of society and consequently of cities, who often face difficulties in their lives within them. That is why this thesis identifies their problems, and presents possible solutions and proposals for the design of welcoming cities accessible to all citizens. The object of this thesis is the quantification both in terms of the whole and spatially of the road infrastructure and the environment in which walking takes place and whether the planning of each city helps in some way this movement. A study was carried out in the urban centers of Larissa (Greece) and Bologna (Italy). Specifically, a modified version of the street audit tool Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS-Mini) was used. An evaluation of the centers was made, having as criteria the characteristics of the sidewalks, their connections and, in general, the existing state of the urban environment in which the pedestrian moves. Then, the software ArcGIS v.10.4 and the additional tool Urban Network Analysis Tool (UNA) were used, in order to investigate the degree of pedestrian walkability in selected destinations and to compare them. In addition, using a spatial analysis method, the Betweenness index was calculated, which shows the importance of a node or link in terms of shortest paths. Finally, a proposal was made for minimal interventions in the central areas under study, in order to create strategic frameworks to improve accessibility for disabled people. en
heal.advisorName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.committeeMemberName Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Δήμητρα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 108 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα