dc.contributor.author | Γεωργίου, Χριστόφορος | el |
dc.contributor.author | Georgiou, Christoforos | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-19T10:16:24Z | |
dc.date.available | 2023-01-19T10:16:24Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56775 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24473 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αξονική γεννήτρια | el |
dc.subject | Γεννήτρια άξονα | el |
dc.subject | Ναυτική πλυντρίδα | el |
dc.subject | Μπαταρίες | el |
dc.subject | Δεξαμενόπλοιο | el |
dc.subject | Batteries | en |
dc.subject | Tanker | en |
dc.subject | Marine Engineering | en |
dc.title | Διερεύνηση αξιοποίησης συστήματος γεννήτριας άξονα σε δεξαμενόπλοιο | el |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.classification | Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-10-19 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία, εξετάζει την αξιοποίηση της περίσσειας ισχύος εγκατεστημένου συστήματος γεννήτριας άξονα σε δεξαμενόπλοιο, η οποία προκύπτει μετά από αφαίρεση υδραυλικής αντλίας. Αρχικά, γίνεται μια ανασκόπηση της ιστορίας των γεννητριών άξονα και επεξηγούνται οι παράγοντες που επηρέασαν την εξάπλωση της τεχνολογίας των αξονικών γεννητριών. Στη συνέχεια, η τεχνολογία των γεννητριών άξονα αναλύεται διεξοδικά και επεξηγούνται οι τρόποι λειτουργίας, οι διατάξεις γεννητριών άξονα που είναι διαθέσιμες καθώς και τα πλεονεκτήματα τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη. Επιπλέον, περιγράφεται η αλληλεπίδραση μεταξύ της κύριας μηχανής και της αξονικής γεννήτριας, προκειμένου να καθίσταται δυνατή, η αξιόπιστη λειτουργία και των δύο μηχανολογικών συστημάτων. Με βάση τα δεδομένα του υπάρχοντος δεξαμενόπλοιου αναλύεται το εγκατεστημένο σύστημα αξονικής γεννήτριας και δημιουργείται ένα ισοδύναμο λειτουργικό προφίλ λαμβάνονται υπόψη τον ηλεκτρικό ισολογισμό και τα εγχειρίδια λειτουργίας του κινητήρα. Με όλα τα απαραίτητα στοιχεία διαθέσιμα, πραγματοποιείται μελέτη σεναρίων για τη βελτίωση του συστήματος τόσο από τεχνικής όσο και από οικονομικής άποψης. Εξετάζεται αρχικά, η εγκατάσταση πακέτου μπαταριών προκειμένου να συγκεντρώνει την περίσσεια ισχύος που δεν χρησιμοποιείται εν πλω, και η εκμετάλλευση του, σε διάφορες καταστάσεις του πλοίου. Επιπλέων γίνεται μελέτη απεγκατάστασης της αξονικής γεννήτριας και κάλυψη των ενεργειακών αναγκών, με τις ήδη εγκατεστημένες βοηθητικές γεννήτριες. Ωστόσο, τα αποτελέσματα, και στις δύο περιπτώσεις, δεν ήταν θετικά. Τέλος, γίνεται τεχνοοικονομική μελέτη, εγκατάστασης ναυτικής πλυντρίδας με χρήση υπολειμματικού καυσίμου έναντι της αποκλειστικής χρήσης αποσταγματικού καυσίμου, για χρονικό ορίζοντα δέκα ετών, και υπολογίζεται η διάρκεια απόσβεσης της επένδυσης. | el |
heal.advisorName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: